piątek, 16 czerwca 2017

Botwinka z jogurtem

Dodane przez misiowa w: Tylko o kuchni. Włożyć do garnka z wodą, doprawić solą, pieprzem, dodać przekrojony ząbek czosnku, zielone łodyżki koperku, tymianku lub natki pietruszki, posiekaną dymkę, cebulkę lub szczypiorek, wlać oliwę i zagotować. Jedząc nowalijki, pomimo często różnej pogody za oknem, możemy poczuć, Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga jestem zosia. Młoda kapusta, rzodkiewka, ogórki gruntowe, kalarepka, a teraz przyszła pora na botwinkę.


Zupa smaczna i łatwa do przygotowania.

Proponuje dzisiaj moją wersję chłodnika z botwinki bez śmietany, ale z jogurtem greckim i zsiadłym mlekiem. Do tego zielone ogórki, rzodkiewki, cebulka dymka, koperek i mój mały akcent – słodkie jabłko. Dzięki niemu chłodnik nabiera lekkiej słodkości. Oczywiście chłodnik z botwinki nie może obejść się bez jaj ugotowanych. Na maśle przysmaż cebulę i czosnek, dodaj botwinkę.


Smaż przez 5–minut, po usmażeniu ostudź. Rzodkiewki pokrój w półplasterki, ogórki zetrzyj na tarce o grubych oczkach (środki pełne pestek nie będą Ci potrzebne), koperek posiekaj. W misce wymieszaj jogurt, maślankę, dodaj ostudzoną botwinkę, koperek, ogórki, rzodkiewkę.


W naszym domu często jadało się chłodniki z botwinki, ale te wcześniejsze robiło się na bazie zsiadłego mleka.

Dzisiaj takiego mleka, które można zakwasić, raczej nie uświadczy się w sklepie, więc ja przygotowuję je z jogurtu. Jeśli chcesz podnieść jego wartość kaloryczną podaj go z ugotowanym na twardo jajkiem lub kromką pełnoziarnistego chleba. Za sprawą intensywnego, różowego koloru chłodnik z botwinki z jogurtem greckim będzie nie tylko pysznie smakował, ale także wyglądał! Z podanych proporcji przygotujesz ok. Zupa botwinka to moja wiosenna specjalność.


Rewelacyjnie wygląda i rewelacyjnie smakuje. Mógłbym ją jeść prawie codziennie. Nasza sezonowa propozycja na maj. Głównym składnikiem botwinki jest botwina, czyli młode liście i korzenie buraka ćwikłowego. W klasycznym wydaniu botwinkę podaje się ze śmietaną.


My dla wzbogacenia smaku proponujemy jogurt grecki. Dodatkiem do zupy mogą być młode ziemniaki, jajo lub szczypiorek. Chłodnik z botwinki z kefirem i jogurtem. Stragany uginają się od pęczków rzodkiewek, koperku, szczypiorku i młodej botwinki. Sezon na chłodniki w pełni, bierzemy się więc do dzieła.


Kiedy nie mamy apetytu, nie mamy ochoty na spędzenie długich godzin w kuchni, szybki w przygotowaniu i orzeźwiający chłodnik, jest tym, czego potrzebujemy! W dużym garnku zagotować szklankę wody. Gdy zmięknie, odstawić i lekko skropić sokiem z cytryny.


Ostudzić, botwinkę wymieszać z jogurtem lub kefirem.

Czasem botwinka jest tak młoda, że nie ma jeszcze nawet małych buraczków. Sieka się i gotuje łodygi z liśćmi. Moja klasyczna botwinka. Botwinę dokładnie umyć, buraczki obrać. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy.


Makaron udon z łososiem i szparagami. Lekkie pierożki w cieście ryżowym z nadzieniem z botwinki. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na botwinka z jogurtem. Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli.


Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku. Liście posiekać ręcznie lub malakserem albo zmielić maszynką do mięsa na sitku o dużych oczkach. Buraczki obrać i utrzeć. Najlepsza zupa botwinka - przepis na zupę z botwinki na wiosnę. Pyszna zupa botwinkowa z marchewką, pietruszką i ziemniakami oraz jajkiem i koperkiem, zabielana śmietanką lub jogurtem.


Serek twarogowy to jeden z moich ulubionych produktów śniadaniowych. Idealny dodatek do pieczywa na lekkie wiosenne śniadanie. Nigdy mi się nie znudzi.


Można go bowiem przygotować na wiele sposobów. Tym razem proponuję wersję z botwinką. Wiosenny twarożek z dodatkiem botwinki i rzodkiewki wymieszany z jogurtem, doprawiony solą i pieprzem.


Bulion ponownie zagotowałem, wrzuciłem posiekaną botwinkę, blanszowałem przez minuty. Odcedziłem, bulion zachowałem. Połączyłem z buraczkami.


Wystudziłem, schłodziłem bulion, wymieszałem go z jogurtem i śmietaną. Rzodkiewki starłem na tarce o grubych oczkach, ogórka pokroiłem w kosteczkę, koperek i szczypiorek posiekałem. Wystarczy tylko chwila, żeby go przygotować, a wykorzystując składniki schłodzone dobrze w lodówce, można podać go bezpośrednio po przyrządzeniu, ewentualnie dołożyć kilka kostek lodu. Z garnka odlej połowę wody i odstaw do ostygnięcia.


W tym czasie drobno posiekaj ogórka, rzodkiewkę, ząbek czosnku oraz koperek i szczypiorek. Pokrojone składniki dodaj do boćwiny i zalej jogurtem. Dopraw solą, pieprzem, kwaskiem cytrynowym (lub kilkoma kroplami soku cytryny) i wymieszaj. Odstaw na kilka minut, by składniki nabrały.


Można potem zrobić z niej barszcz, chłodnik, zupę z botwinką czy zmiksować z jogurtem lub kefirem otrzymując pyszny koktajl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty