poniedziałek, 5 czerwca 2017

Makowiec z bakaliami bez ciasta

Bardzo smaczny, aromatyczny makowiec na kruchym spodzie. Do maku dodajemy kandyzowaną skórę pomarańczową i aromat migdałowy. Możemy również dodać około 200g dowolnych poszatkowanych bakalii. Wierzch polałam polewą z białej czekolady i posypałam kolorowymi, kandyzowanymi owocami. Dzięki temu makowiec wygląda ładnie i apetycznie.


Przepis na makowiec bez mąki.

Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta. W zeszłym roku dostałam świetny przepis na makowiec bez pieczenia.


Od tego czasu robiłam go już wielokrotnie i powiem, że choć za każdym razem nieco zmieniałam dodatki oraz z czasem trochę zmodyfikowałam sam przepis, to i tak za każdym razem ciasto udawało się doskonale i smakowało zarówno nam, jak i dzieciom. Makowiec jest bezglutenowy. Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Dodane przez Justin w: Tylko o kuchni. Ciasta, ALE BEZ PIECZENIA !

Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Nie jest to zawijaniec, nie jest to rolada ani ciasto na kruchym spodzie, nie ma polewy. Jest to tradycyjny makowiec z bakaliami, które możecie sami dobrać według upodobań.


A jeśli nie lubicie bakalii, po prostu je pomińcie. I tak wyjdzie przepyszny. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Ten przepis na makowiec japoński bez ciasta może być spożywany przez osoby na diecie bezglutenowej. W moim domu makowiec japoński bez ciasta jest bardziej lubiany niż.


Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Choć my moglibyśmy jeść samą masę makową, warto dla odmiany spróbować czegoś nowego :-). Masa makowa bogata w bakalie i mió delikatny biszkopt ze znanego Wam przepisu (choć tym razem już nim nie rzucamy ;-). Moja mama robiła tradycyjny zawijany makowiec z bakaliami.


Chętnie pomagałam przy przygotowaniu maku, który był kilkakrotnie mielony, a potem kręcony w makutrze. A kiedy makowiec był już upieczony, zawsze zostawiałam ciasto. Dziś prosty makowiec bez pieczenia z miodem i bakaliami.


Zaskoczę Was pewnie, ale w tym roku zamiast po czarny sięgnęłam po biały mak (bo mi zalegał) i wyszło to super dobrze!

Jak zrobić makowiec - przepis i film wideo. Każdy z nas ma swoje ulubione bożonarodzeniowe ciasto, bez którego nie wyobraża sobie świąt. Idealny makowiec, którego receptura przekazywana jest w rodzinie z pokolenia na pokolenia. Albo ciasto na domowe pierniczki, które z pieczołowitością przygotowujemy już miesiąc wcześniej… To świąteczne pewniaki!


Zaraz po wyjęciu ciasta z piekarnika w twoim domu zapanuje wyjątkowa, świąteczna atmosfera! Wypróbuj sprawdzony przepis na to tradycyjne ciasto z makiem! Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak?


Więcej niż 1przepisów. Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Jednym z pomysłów na japoński makowiec z jabłkami jest przepis, w którym istotne są bakalie i dużo soczystych jabłek. W przeciwieństwie do klasycznej drożdżowej strucli z makiem to ciasto nie wysycha i zawsze jest wilgotne. Tak było właśnie tym razem.


W koncu nie wytrzymałam i wzięłam się za przygotowywanie ciasta. Kostka świeżych drożdży, mak, bakalie, kilka innych składników i makowiec się urzeczywistnił. Słodki, miękki i ciekawie doprawiony mak z bakaliami, idealny do wypieków, wigilijnych klusek czy deserów. Bardzo prosty do przygotowania -do tego stopnia, ż. Każda inna okazja jest równie dobra!


Dziś mam dla Was przepis na właśnie taki makowiec. Masło zmiksować z cukrem i dodawać stopniowo po jednym żółtku, nadal miksując. Takie makowiec robi się błyskawicznie i smakuje fenomenalnie. Do masy maślanej dodać mak, mió proszek do pieczenia, obrane i starte na tarce jabłka, amaretto, migdały i bakalie.


Z białek ubić pianę na sztywno i połączyć delikatnie z masą makową. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty