piątek, 30 czerwca 2017

Ryba po grecku bez marchewki

Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku.


Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba w warzywach, marchewce, pietruszce i cebuli.

Ryba z duszonymi warzywami: marchewką, papryką, porem i sosem pomidorowym. Soczysta ryba w towarzystwie duszonych warzyw to klasyka polskiej kuchni! Już niedługo najbardziej wyczekiwane świata w roku.


W moim domu nie wyobrażamy sobie ich bez ryby po grecku. Tym razem jednak, postanowiłem. Moja wielka słabość i wieczny niewypał jeżeli chodzi o dietetyczne wersje tej potrawy.


Nie tym razem jednak - udało mi się zrobić wersję idealną, bez smażenia!

Ciasteczka owsiane z marchewką. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ryba po grecku bez marchewki. Ja rybkę po grecku też próbowałam zrobić i mi wszyła nawet była trochę pikantna może papryki za dużo dodałam,ale była pyszna. Zastanawiam się tylko czy gdybym rybę najpierw zrobiła w panierce czy danie miałoby podobny smak czy by się popsuło. Ja również jak moja poprzedniczka polecam rybę po grecku.


Jeśli lubisz ryby i zastanawiasz się co podać na obiad. Bardzo dobrze smakuje podgrzewana na drugi, czy na trzeci dzień. Warzywa a’la ryba po grecku – przygotowanie Warzywna “ryba” Ostrzegę Was w tym miejscu. Przygotowanie tego dania zajmuje więcej niż minut (haha). Mi zajęło około godzin z gotowaniem selera i pietruszki oraz przygotowaniem duszonej marchewki.


Przepis jest prosty w wykonaniu, a składniki na tę potrawę - tanie. Do tego smakuje wszystkim. Pożywna ryba i solidna porcja warzyw z ryby po grecku czynią pożądane danie w codziennej diecie. Naczynie rozgrzej przez ok.


Rybę pokrój na mniejsze kawałki.

Jeżeli sos pomidorowy wyszedł za rzadki, gotujcie całość bez przykrycia, do zredukowania płynu. Warzywa po grecku przygotowane według reguł postu owocowo – warzywnego doktor Ewy Dąborwskiej to jedno z moich ulubionych dań na diecie. Bardzo lubię przygotowywać je w wersji pikantnej, doprawionej mocno pieprzem, chili i czosnkiem. To warzywa, które przygotowujemy do tradycyjnej ryby po grecku, jednak w tym przypadku, wedle wytycznych diety są ugotowane bez dodatku tłuszczu i. Lista przepisów na marchewka do ryby po grecku z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Pomału robię spis potraw na wegetariańska wigilie. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, przekładamy na głęboki półmisek.


Można podawać ją na zimno i na ciepło, zwłaszcza z ziemniakami do obiadu! Kawałki smażonej ryby przykrywamy gęstym sosem z duszonych warzyw: marchewki, selera z podsmażoną wcześniej papryką czerwoną i cebulą. Na co dzień i od święta, proste i szybkie danie! Można ją podawać saute, ale także z dodatkami.


Na moim talerzu znalazły się także pełnoziarnisty ryż i surówka ze 100g marchewki, 50g selera, 100g jabłka, łyżeczki majonezu i łyżki jogurtu naturalnego. Na dobre wpisała się do kanonu potraw kuchni polskiej. Potrawa powstawała raz do roku na wigilię. Nikt oczywiście nie potrafił wyjaśnić mi co kawałki smażonej ryby i duszone warzywa mają wspólnego z Grecją, ale też nie pytałem zbyt natarczywie. Warzywna pierzynka otulająca rybę smażona jest na sporej ilości tłuszczu, a sama ryba ma panierkę z mąki lub bułki tartej.


Wystraczy jednak bardzo prosty zabieg, by ryba po grecku straciła nieco kalorii, a nadal była pyszna. Co prawda przepis na rybę po grecku wymaga nieco więcej czasu i cierpliwości, bo danie jest dość pracochłonne. Ale za to jak taka ryba po grecku wygląda!


No zjawiskowo po prostu :) A do tego jest dobra na ciepło i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty