czwartek, 2 kwietnia 2015

Prosty makowiec drożdżowy

Pani długoletnią wielbicielką i nie ma imprezy żeby nie padło Pani imię ☺ale do rzeczy: zabrałam się za makowiec (to mój drożdżowy debiut) i kiedy dodałam masło,to nie mogłam go wgnieść nawet po długim ręcznym wyrabianiu. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.


Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Drożdże mieszamy z lekko podgrzaną śmietaną i odstawiamy na chwilę. Mąkę przesiewamy na stolnicę wraz ze szczyptą soli i cukrami. Dodajemy zimne masło i siekamy. Gdy rozczyn zacznie działać dodajemy go do mąki razem z jajkiem i żółtkami.


Wszystkie składniki szybko zagniatamy. Prosty przepis na pyszny, świąteczny makowiec zawijany, przygotowany na kruchym cieście i nadziewany masą z maku mielonego. Poznaj smaczny przepis na makowiec drożdżowy oblany białą czekoladą – tradycyjny wypiek na Wigilię, który zachwyci zgromadzonych przy stole gości! Makowiec spędza sen z powiek niejednej pani. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego.


Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Zawijany makowiec – drożdżowy makowiec Pyszny, prosty zawijany makowiec drożdżowy. Idealny na święta, idealny ot po prosty do filiżanki kawy lub herbaty.


Z podanego przepisu wyjdą Wam Zobacz więcej. Mgotuje Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Marta gotuje. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Ja jeden zawsze stawiam na stole, a drugi zawijany makowiec zabieram ze sobą w gości.


MAKOWIEC DROŻDŻOWY – w moim domu jest obowiązkowym ciastem na święta. W wersji świątecznej obok maku pojawiają się niezbędne bakalie: orzechy, rodzynki, a smak dopełnia skórka pomarańczowa. Lubię ciasta drożdżowe, ale nie mam cierpliwości do ich robienia.


Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Dlatego odkąd odkryłam to ciasto drożdżowe, które nie wymaga. Pyszne, kruche ciasto, a w środku domowa masa makowa z bakaliami. Klasyczny, smaczny i prosty makowiec. Sposób na rozpadający się makowiec.


Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Szybki i bardzo prosty przepis na makowiec z gotowej masy z puszki. Tylko trzy składniki potrzebne są do jego przygotowania! Dziś dzielę się z Wami bardzo starym, prostym przepisem na makowiec. Ciasto jest bez mąki pszennej, zawiera tylko trochę mąki ziemniaczanej.


Możecie go przygotować dosłownie w kilka chwil (nie licząc czasu pieczenia czy chłodzenia ciasta ;)). Pyszny makowiec zawijany to symbol dostatku - wskazany podczas wieczerzy wigilijnej. MAKOWIEC: ZOBACZ PROSTY I SZYBKI PRZEPIS NA PYSZNY MAKOWIEC. Równo rozkładamy masę makową i pozostawiamy wolne brzegi z każdej strony, wystarczy ok cm.


Przed nami ostatnia prosta, zwijamy. Dzisiaj mam dla was makowiec bez jajek i masła, pyszny, domowy, drożdżowy. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler.


Następnie zmiel go dwa razy. Oprócz dżemu śliwkowego, sprawdzą się też inne dodatki, np. Zamiast dżemu śliwkowego nadawać się będzie też inny, np. Tak przygotowany makowiec to świetna alternatywa dla klasycznych strucli. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa.


Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a. Jeśli po upieczeniu wierzch makowca pęknie, nie przejmujcie się tym zbytnio i zatuszujcie je pod warstwą lukru lub polewy czekoladowej. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-).


Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Masa makowa jest wilgotna, ale dobrze trzyma się ciasta. Prosty makowiec - tani i szybki w wykonaniu - Duration: 6:06. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.


Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Nie wszyscy jednak mają. Niezawodny i dość prosty przepis, z którego otrzymamy strucle makowe. Pieczemy je w keksówkach.


Ciasto zagniatamy wieczorem poprzedniego dnia i wstawiamy do lodówki na pierwsze wyrastanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty