czwartek, 16 kwietnia 2015

Dobre ciasto na makowiec

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Dobre ciasto na makowiec

Zarobiłam ciasto i według mnie szklanki mąki (użyłam tortowej) w tym przepisie to zdecydowanie za mało bo ciasto jest za rzadkie aby je zagnieść. Ciasto powinno być elastyczne i miękkie a nie kleić się do dłoni bo nie ma później szans na rozwałkowanie nawet biorąc pod uwagę dodatkowe łyżki na podsypkę. Sekret dobrych pierogów tkwi w cieście. Przedstawiam przepis na makowiec.


Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się. Napoje Koktajl na dobre trawienie.


Kefir z ananasem czyli przyjazne bakterie i enzymy trawienne. Ze szczyptą kardamonu i odrobiną mięty nabiera unikalnego smaku. Wykonanie jest proste a efekt jest niesamowity, przypominający ciasto zebra.


Smakiem makowiec nie odbiera od tego przygotowanego w tradycyjny sposób. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a makowcu tradycyjnym są tylko żółtka, jest też dodany olej i wódka, w masie makowej tutaj dodajemy i żółtka, i ubite białka, bakalie są zmielone w maszynce, a w tradycyjnym dodajemy tylko ubite. Ciasto z truskawkami lub ciasto ze śliwkami idealnie schładzają ciało w letnie dni. Sernik świetnie komponuje się z owocami, jak brzoskwinie i rodzynki.


Jabłka tworzą dobre połączenie z ciastem w postaci szarlotki królewskiej lub makowca. Z podanego przepisu otrzymamy ciasto na trzy średniej wielkości makowce. Ciasto dzielimy na trzy części i podsypując mąką, rozwałkowujemy na placki o grubości pół centymetra. Nakładamy masę makową i zawijamy w podłużną roladę. Każdy makowiec zawijamy dodatkowo w papier pergaminowy, ale nie szczelnie, tylko w formie tuby.


Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. Na filmie znajdziesz sprawdzony przepis na ciasto na domowe makowce. UCUc3Ck6lF6HGXdGSkyoMoQQ?


Dobre ciasto na makowiec

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Następnie dodajemy pozostałe składniki (oprócz tłuszczu). Wyrabiamy ciasto, na koniec dodając rozpuszczony tłuszcz (masło lub margarynę). Tak przygotowane ciasto trzeba odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.


Ciasto podzielić na części, następnie każdą z nich rozwałkować. TRADYCYJNE DOMOWE CIASTA – NAJLEPSZE PRZEPISY. TRADYCYJNE DOMOWE CIASTA – NAJLEPSZE PRZEPISY – są takie przepisy, które nigdy się nie starzeją, które znamy od lat i od lat kochamy.


Dobre ciasto na makowiec

Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Stworzyłam listę przepisów z najlepszymi, tradycyjnymi, domowymi ciastami. Ciasto wspaniałe - mąkę mieszm troche z kukurydzianą-z ciociorki- ryżową i wychodzi równie dobre. Do ciasta dodałam dodatkowo żółtka, które pozostały od innego ciasta. Przygotuj ciasto: zrób zaczyn z mleka, łyżek mąki, oraz drożdży roztartych z łyżeczką cukru, pozostaw do wyrośnięcia.


Białka (2) oddziel od żółtek i ubij na sztywną pianę. Do przesianej mąki dodaj wyrośnięty zaczyn, pozostały cukier i dobrze wyrób. Muszę przyznać, że to obłędny makowiec, choć niektórzy się dziwią, że nie ma w nim ciasta, to dla mnie jest fantastyczny. Długo szukałam dobrego przepisu i po kilku próbach trafiłam tutaj.


Jak upiec dobre ciasto drożdżowe ? Niektórzy uważają, że ciasto drożdżowe to wyższa szkoła jazdy. To całkowicie mylne przekonanie. Moja mama przez lat małżeństwa, zapewniana przez teściową, że drożdżowe jest trudne nie upiekła go ani razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty