piątek, 10 kwietnia 2015

Jak się robi makowiec

Makowiec to jedno z ciast typowo świątecznych. Dania wigilijne składały się zawsze z określonych składników, którym przypisywane było symboliczne znaczenie. Mak według dawnych wierzeń jest symbolem płodności i dlatego właśnie pojawia się w tak wielu potrawach wigilijnych jak przykładowo w kutii, kluskach z makiem, zupie makowej czy właśnie w makowcu. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat?


Pierwszy krok to zaczyn: drożdże musimy rozetrzeć z cukrem, dodać mleko (musi być letnie, inaczej drożdże nie urosną). Najpierw musimy przygotować ciasto. Tradycyjny makowiec ma w sobie trochę magii. Wymieszany zaczyn odstawiamy na minut w ciepłe miejsce.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. To najwspanialszy zwiastun nienadchodzących Świąt. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Gdy są w domu drożdże świeże, to zwykle mój partner robi rozczyn, bo ja miałam do tego dwie lewe ręce. A ja się tak rozleniwiłam, że piekę tylko na drożdżach suchych.


Ten poradnik na pewno się przyda niejednemu adeptowi sztuki kulinarnej. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Typowe danie wigilijne w kuchni polskiej. Jeśli chodzi o ciasta zwijane warto wspomnieć również o strucli drożdżowej i roladzie biszkoptowej.


Jednak z pewnością robiony samodzielnie tradycyjny makowiec zwijany z ciasta francuskiego smakuje znacznie lepiej. Oba te makowce robi się często na Boże Narodzenie. Jak zrobić masę makową do makowca krok po kroku?


Wiem, ze jest wiek, ale pytam, gdyz znam osobe, ktora robi uzytek z laleczki Woodoo, jest to starsza osoba, nie jakas glupiutka nastolatka, wiec tym bardziej mnie to niepokoi. Polukrowany, posypany ukośnie makiem i ozdobiony odrobiną blanszowanych, siekanych orzechów lub migdałów. Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa. W makowcu ważne są proporcje między masą makową a ciastem – ta pierwsza powinna dominować. Jeżeli ciasto jest zbyt klejące, podsyp je mąką, aby nie kleiło się do rąk.


A że makowiec przynajmniej raz do roku upiec wypada. Zagniatamy szybko ciasto (najlepiej z mąki krupczatki) z Proszkiem do pieczenia WINIARY i wkładamy do lodówki na czas przyrządzania masy makowej. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Możemy zrobić ją samodzielnie, krok po kroku (jak w przepisie) lub wykorzystać gotową masę z puszki, do której wystarczy dodać miód.


Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Kiedyś robiłam, ale nie byłam zadowolona z efektu.


Jak się robi makowiec

Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Szukasz idealnego wypieku na świąteczny deser? Może ktoś jest bardziej doświadczony? W takim razie koniecznie przygotuj beigli – węgierski makowiec. Jego sekret tkwi w nadzieniu.


Aby je zrobić, do zagotowanego mleka dodaj mak, rodzynki, cukier waniliowy i skórę cytrynową, a po ostygnięciu wsyp mąkę i wymieszaj. Równo rozkładamy masę makową i pozostawiamy wolne brzegi z każdej strony, wystarczy ok cm. Lista przepisów na makowiec z gotowej masy z puszki z polskich blogów kulinarnych.


Jak się robi makowiec

Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Maja do mnie zawitac goscie, ktorzy lubia makowiec , ale taki bez ciasta z duzo maku. Przed nami ostatnia prosta, zwijamy.


Czy cos takiego istnieje? Moze ktos podac przepis? Chcialabym im zrobic niespodzianke. Oni cos takiego jedli w Polsce. No więc ten przepis jest na jeden taki makowiec czy może na więcej?


Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie. Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy? Mozę to być wina sera ale należy dodać wtedy więcej mąki ziemniaczanej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty