poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Ciasto makowe z gotowej masy makowej

Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu. Słodka Strona Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Słodka Strona. Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni.


Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko.


Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Gdy spróbowałam w pracy od koleżanki ciasta japońskiego – przepadłam. Tak mi zasmakowało, że musiałam je koniecznie upiec.


Ciasto makowe z gotowej masy makowej

Poprosiłam panią Dorotę o przepis, której serdecznie dziękuję za inspirację :-) Do ciasta można użyć gotowej masy makowej z puszki lub zrobić ją samemu. Gotowe masy makowe w puszkach są dla mnie zbyt słodkie, a ilość maku w porównaniu do objętości jest bardzo mała (mniej niż ). Zawsze do wypieków polecam zmielony, suchy mak w torebkach, jednak dostaję od Was informacje, że nie wszędzie można go dostać. Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto.


W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama. Masę makową możecie przygotować sami (można wcześniej), albo możecie wykorzystać gotową masę makową (proponuję tylko wtedy do niej dodać ze dwa jajka, trochę masła i wszystko razem podgrzać na małym ogniu). Całość podpiec minut w temperaturze 1stopni - w rozgrzanym piekarniku. Masa makowa: Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przełożyć na podpieczony spód. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.


Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Nie wszyscy jednak mają. Ciasto bez którego wielu z Was nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia - makowiec zawijany, w moim regionie nazywany struclą z makiem. Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia.


Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego. Ciasto makowe z gotowej masy makowej w każdej odsłonie! Więcej niż przepisów. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Jeśli lubisz słodkości, to polecam również moje inne przepisy na ciasta i torty.


To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta z gotową masą makową.


Połączenie makowca z sernikiem, na kruchym cieście, z czekoladową polewą - ciasto, które zdecydowanie wprowadza w przedświąteczną atmosferę. Zarówno do masy makowej, jak i sernikowej można dodać dowolnych, ulubionych bakalii lub aromatów, choć w mojej, skromniejszej wersji jest równie pyszne. Gorąco polecam ten przepis! Białka ubić na sztywno z małą szczyptą soli. Delikatnie wymieszać z masą makową.


Ciasto makowe z gotowej masy makowej

Jedną część pokroić na plastry i wylepić nimi spód blaszki o wymiarach ok. Kruche ciasto podzielić na części. Resztę ciasta rozwałkować i wyciąć paski, ułożyć je na zakładkę na wierzchu masy makowej. Ciasto jabłkowo-makowe Składniki: cytryna jabłka 2g masła Opakowanie cukru waniliowego jaj 3g mąki Opakowanie proszku do pieczenia łyżki mleka 4-łyżek gotowej masy makowej 2-łyżki żurawiny (ze słoika) 2g cukru pudru Czerwony barwnik spożywczy Tłuszcz i bułka do formy Jabłka pokroić na małe kawałki. Ciasto Makowe Z Masy Makowej - informacje, zdjęcia, materiały video.


Trochę zajmuje czasu, ale jest bardzo smaczne. Ananas zanurzony jest w kokosowym kremie budyniowym i ożywia ciasto. Na wierzchu jest pianka z bitej śmietany i galaretki. Z gotowej masy makowej nigdy nie robiłam, a z mielonego maku jest zawsze zwarte i dobrze się kroi,. W tym cieście ważny jest dobrej jakości ser twarogowy i mak.


Tak jak mówiiłam, ciasto po upieczeniu opada i tak ma być, po upieczeniu jest takie jak na zdjęciach. Przed świętami Bożego Narodzenia nie zawsze jest czas na to, by wszystkie składniki potrzebne do świątecznych potraw przygotowywać samodzielnie. Wypróbuj przepis na struclę makową z gotowej masy makowej! Przepis na makowiec na biszkopcie.


Klasyczny makowiec na biszkoptowym spodzie. Ciasto pieczone jest w ten sposób, że ciężka masa makowa znajduje się na spodzie formy, a delikatny biszkopt na górze. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta należy je odwrócić, aby biszkopt znajdował się na dole.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty