czwartek, 30 kwietnia 2015

Makowiec masa makowa przepis

Domowa masa makowa przepis. Masa z mielonego maku z bakaliami, orzechami, rodzynkami, skorką pomarańczową. Udekorowane miodową polewą kajmakową słodzoną miodem.


Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady przepisy, mysle ze kazdy z nas umial piec ale z. NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia. Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka.

Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców.

Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Prosty przepis na makowiec na Święta. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa.


Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików.


Do masy makowej używam bowiem maku mielonego. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Nie wszyscy jednak mają.


To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Pani Doroto makowce przepyszne!

Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Mam jednak problem z ekstraktami. Robisz sama czy gdzieś kupujesz? Można to czymś podmienić? Pozdrawiam i dzieki za fajny pomysł.


Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. No więc ten przepis jest na jeden taki makowiec czy może na więcej? Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie. Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy? Masa makowa doskonała do makowca oraz do klusek z makiem.


Ciasto podzielić na części, następnie każdą z nich rozwałkować. Posmarować gotową masą makową wymieszaną z bakaliami i pianą z białek i zwinąć. Makowce zawinąć w posmarowany olejem papier do pieczenia.


Po upieczeniu polukrować cukrem wymieszanym z sokiem z cytryny. Też cudownie się udał, uwielbiam serniki, choć generalnie mi się nie udają. Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami.


Mam nadzieję, że nie macie wątpliwości, że warto ją robić samemu. Tym bardziej, że wiecie już jak przygotować oraz w razie potrzeby zagęścić masę makową. Dajcie znać jakie desery i dania z makiem robicie najczęściej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty