środa, 13 stycznia 2016

Botwina zupa bez śmietany

Bo obojętnie jak przyrządzicie danie z botwinką, to będzie wyraziste ale również delikatne w smaku. U nas klasyczna zupa, bez jakiś udziwnionych dodatków czy choćby dodatku śmietany. Bez ziemniaków, za to z dużą ilością warzyw.


W mojej zupie używam również wszystkich elementów botwinki – bulw, łodyżek jak i liści. Ta wersja botwinki przypomina mi rodzinny dom, w takiej kompozycji pamiętam tą zupę.

Wiem że są pasjonaci śmietany, obiecuję że będą jeszcze przepisy zup z botwinką, obydwie ze śmietaną jedna na ciepło druga na zimno. Wystarczy, że do śmietany dodacie małą chochelkę gorącej zupy i szybko wymieszacie. Po dodaniu do zupy śmietany, należy ją ponownie zagotować.


Jeśli macie obawy, że śmietana zwarzy się w zupie, zestawcie po prostu garnek z palnika na kilka minut i dopiero wymieszajcie zupę ze śmietaną. Ja tym razem użyłam śmietanki roślinnej. W końcu się pojawił, radując me kubki smakowe niezmiernie Dlaczego uwielbiam botwinkę? Botwinka (bez śmietany) 1.

Ziemniaki pokrój w kosteczkę. Marchewkę w cienkie plastry. Jabłko i seler zetrzyj na tarce. Przepis na botwinkę jest bardzo prosty i jej ugotowanie zajmuje niewiele czasu.


Zupy Ogórkowa z ryżem bez śmietany. Uwielbiam czasem wspominać czasy mojego dzieciństwa i dania które robił nasz dziadek i mama, mama to jeszcze do dziś gotuje takie zupy. Durszlak - botwinka zupa bez smietany.


Moja klasyczna botwinka wzbogacona jest o dodatek ziemniaków. Na koniec zaprawiam ją jeszcze śmietanką z odrobiną mąki pszennej. Jeśli lubisz zupy z mięsem to moja botwinka z kurczakiem będzie dla Ciebie.


Dodane przez smakoszkammm w: Tylko o kuchni. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na zupy bez śmietany. Pyszna, pożywna zupa bez wątpienia kojarząca się z wiosną.


Buraka pokrój w półplastry, botwinkę drobno wraz z liśćmi. Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach. Na końcu dodać do zupy śmietanę i doprawić do smaku solą,cukrem i octem,można zamiast octu dodać sok z cytryny ale wtedy zupa będzie miała zdecydowanie inny smak. Krok 4: Gotową zupę z botwinki przelać do talerzy i podawać. Gotowana z młodych listków buraka ćwikłowego.


Gdy botwinka się zaczerwieni, (mniej więcej po minutach od wrzucenia) do osobnego naczynia przelewamy chochlę botwinki i mieszamy ją ze śmietaną, następnie mieszankę wlewamy do garnka (dzięki temu śmietana się nie zwarzy). Dodać kilka łyżek wywaru i wymieszać. Na sam koniec do zupy dodajemy posiekany koperek i pietruszkę. Nimi właśnie pachnie botwinka.


Zupę można zareklamować dzieciakom jako kosmiczny krem, którym zajadają się ufoludki. Zupy tylko bez śmietany ale zawsze mnie zastanawiało po co niektorzy zamrażają zupy, nie dosyć że zajmują prawie całe miejsce to chyba sie to niezbyt kalkuluje ;) Zdarza mi się zamrażać zupy ze śmietaną, np ostatnio botwinkę. Restauratorka wprowadziła ją do menu wielu rewolucjonizowanych przez nią restauracji, w tym do Kameralnej w Chodzieży.


Prosta i świetna w smaku zupa staropolska smakuje każdemu. Pamiętam, że jako dziecko zawsze prosiłam o dokładkę przepysznej, różowej zupy. Najlepszą botwinkę gotowała babcia Zosia. W garnku poza młodymi buraczkami i liśćmi botwiny były jeszcze młode ziemniaki i marchewka, a całość zabielana zatrzepką ze śmietany i pszennej mąki.


Czeka się na nią cały rok, więc jak nadchodzi wiosna i pojawia się w sklepach, to na stołach większości Polaków nalewana jest do talerzy- wiosenna zupa z botwinki. Niby smakuje jak barszcz, ale coś jest w niej innego, a podawana z jajkiem to niebo w ustach. To zdecydowanie moja ulubiona zupa, a jej przygotowanie jest bardzo proste.


Przygotuj zatem bulion, jeśli nie masz gotowego. Sprawdzi się również domowy bulion warzywny (przepis znajdziesz tutaj). W ostateczności przygotuj bulion z kostki (najlepiej z kostki ekologicznej), wg opisu na opakowaniu. Zupa z botwinki wymaga bulionu.


Bez śmietany każda zupa jest dobra. Przynajmniej można wyczuć z czego jest ugotowana. My jesteśmy bezmleczni (dziecko całkowicie, ja częściowo - łakomstwo), a mąż nie ma wyboru, je co dostanie. Ostatnio nawet przestały mi smakować zwykłe naleśniki na mleku i mące pszennej (dogadzałam małżonkowi). Wolę bezglutenowe na wodzie.


Przepisy z kategorii zupa pomidorowa bez śmietany. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty