piątek, 29 stycznia 2016

Makowiec bez maku

Przepis na makowiec bez mąki. Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta. Makowiec jest bezglutenowy.


Dzisiaj u mnie bezglutenowy makowiec z samego maku czyli zapieczonej masy makowej bez ciasta.

To ciasto odświętne ale i wspaniałe dla alergików! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec bez maku. Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo.


Dzisiaj proponuję makowiec bez zawijania, ale też bez jabłek. Jeszcze nie wiem, ale moje serce na pewno krąży wokół tego ciasta. Zrobiłam ten makowiec na święta i wyszedł REWELACYJNY.


Do tej pory robiłam według innego przepisu, ale od teraz będę robić tylko taki bo jest najlepszy.

Najsmaczniejszy makowiec wegański, ale przede wszystkim makowiec dla osób z nietolerancjami pokarmowymi - bez dodatku jajek, mleka, glutenu. Kwintesencja makowca - sam mak posłodzony miodem, z bakaliami, bez spodu ale z polewą czekoladową. Wilgotny, ciężki, oblany czekoladą. Bardzo łatwy do zrobienia! Maja do mnie zawitac goscie, ktorzy lubia makowiec , ale taki bez ciasta z duzo maku.


Czy cos takiego istnieje? Moze ktos podac przepis? Chcialabym im zrobic niespodzianke. Oni cos takiego jedli w Polsce.


Ten zdrowy makowiec jest soczysty i puszysty, ale nie daj się zwieść tym cechom, jest on także bardzo sycący, bogaty w zdrowe tłuszcze i węglowodany złożone, co czyni go doskonałym wyborem na początek dnia. Jeśli lubisz mak, wierzę, że ten przepis na łatwy makowiec bez mąki i cukru stanie się podstawą w Twoim deserowym menu. Oryginalny makowiec bezglutenowy bez spodu, właściwie w ogóle bez ciasta. Bezglutenowy makowiec dobry na Wigilię, Boże Narodzenie i karnawał dla osób na diecie bezglutenowej.


Dowiedz się więcej na temat tego, jak przygotować mak! Mak nie zawiera glutenu, a zatem wystarczy wyeliminować z przepisu na ciasto dodatek mąki pszennej, aby otrzymać makowiec w wersji bezglutenowej. Oto nasza propozycja: łatwy makowiec bez glutenu, na spodzie z owsianej kruszonki.

Pyszny i zdrowy przepis, który warto wypróbować już w tym roku. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia i łyżką wykładać na spód masę makową i serową (łyżka maku, łyżka sera i tak, aż cała powierzchnia się pokryje). Drugi rząd na przemian tam, gdzie był ser kłaść łyżkę maku i na odwrót. Piec w piekarniku nagrzanym (góra-dół) do 1stopni C około minut.


Mam dylemat jak nazwać to ciasto. W ksiażce, z której go robiłam (Ciasta świata) nazywa się makowiec bez mąki, ale to jest też bezglutenowe ciasto czekoladowe z makiem. Jeżeli, jak ja, uważacie, że nie ma świąt bez maku, może skusicie się na taki na chrupiącym kruchym cieście.


Jest prosty i stosunkowo szybki, a jeśli mielenie maku nie należy do Waszych ulubionych zaj Zobacz więcej. Mak zalewamy wrzącą wodą (lub mlekiem) i odstawiamy do wystygnięcia, następnie bardzo dokładnie odsączamy z nadmiaru płynu i dwukrotnie mielimy. Dla ułatwienia proponuję kupić od razu zmielony mak – uwaga! Wiligiljne ciasto z maku. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy).


Chętnie pomagałam przy przygotowaniu maku, który był kilkakrotnie mielony, a potem kręcony w makutrze. A kiedy makowiec był już upieczony, zawsze zostawiałam ciasto. Od kiedy pamiętam intuicyjnie nie jadłam pszenicy. Teraz, kiedy sama piekę makowiec, mój jest bez zbędnego ciasta.


Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. PRZEPISY NA MAKOWCA stanowią bardzo ważną część moich zapisków kulinarnych. W moim domu od zawsze przygotowywało się makowce z okazji świąt i bardzo często bez okazji #128578; Mój mąż bardzo lubi makowca drożdżowego. Nie potrzebuje spodu z ciasta.


Smakuje pysznie, najlepiej,żeby po upieczeniu miała czas aby dojrzeć 2-dni. Dobrze, że jest tu mak #128521; Koleżanka Tatiany poleciła nam przepis na fantastyczny makowiec bez glutenu, cukru i pieczenia, który sama już wielokrotnie przygotowywała. Mnie szczególnie zainteresowało to, że nie wymaga pieczenia, jak to możliwe? Pomyślałem, ze nadchodzące święta to doskonała okazja na wypróbowanie tego przepisu.


W sklepie są dostępne gotowe masy makowe, które można bez problemów wykorzystać do przyrządzania makowca i innych łakoci. Jednak specjaliści odradzają kupowanie tego typu produktów, ponieważ mak - wbrew temu co sugeruje nazwa - występuje w nich w niewielkich ilościach. W zeszłym roku dostałam świetny przepis na makowiec bez pieczenia. Od tego czasu robiłam go już wielokrotnie i powiem, że choć za każdym razem nieco zmieniałam dodatki oraz z czasem trochę zmodyfikowałam sam przepis, to i tak za każdym razem ciasto udawało się doskonale i smakowało zarówno nam, jak i dzieciom. Dla zabieganych, którzy nie znaleźli mielonego maku polecam szybki makowiec oparty na gotowej masie z puszki – składniki zostały dobrane specjalnie do mas kupnych, dlatego nie musicie obawiać się, że makowiec wyjdzie za słodki.


Można przygotować go bardzo szybko – nawet w Wigilię rano, a co ważniejsze nie odbiega jakościowo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty