wtorek, 12 kwietnia 2016

Jak sie robi lane ciasto

Lane kluski to bardzo szybki-Lane kluski to bardzo szybki-makaron. Zawsze robiła mi je moja babcia. Jednym z nich są lane kluski, które gościły w różnych zupach – najlepiej zaś komponują się z domowym rosołem.


Ten tradycyjny przepis stanowi alternatywę dla makaronu i na pewno pokochają go ci, którzy nie lubią spędzać w kuchni zbyt wiele czasu. W większości przepisów na lane ciasto podaje się, że wystarczy jedno jajko, a resztę należy uzupełnić wodą i mąką.

I jest to największy błą który prowadzi do tego, że ciasto jest zbyt lejące i nie da się z niego zrobić dobrych klusek o odpowiedniej konsystencji. Polecam zamiast makaronu. Desery Ciasto łyżką robione. Ciasto zachwyci każdego,to trzeba spróbować,a przekonacie się jak jest smaczne:).


Kluski lane to trochę zapomniane pyszności. Jeśli sięgniemy do czasów dzieciństwa, z pewnością przypomnimy sobie zupy serwowane przez babcię, w których królowały kluski lane. Nie ma się co dziwić, bo w czasach, kiedy trudno było kupić nawet makaron, najprostszym i pysznym uzupełnieniem zup były właśnie kluski lane.


Do dziś wielu wielbicieli zup mlecznych nie wyobrażają.

Rosół wyszedł pyszny,a tu brak makaronu(na robienie nie ma czasu). Przypomniało mi się,że istnieją lane kluski. Nie robiłam całe lata i zapomniałam jak się je robi. Zaglądam do internetu, a tu Twoje kluseczki. A jakie piękne i pyszne #128578;.


Dodane przez bumbita w: Tylko o kuchni. Jak sie robi ryź praźony? Raz ciasto lane, raz kluski lane, raz kładzione, czasami były też inne, a jakże.


Zresztą, kto nie lubi klusek ja się pytam? Tardycyjne polskie śniadanie, takie które kojarzy się dzieciństwem. Tym, którzy lubią zupy mleczna, tak jak ja, na pewno przywołuje miłe wspomnienia Kocham wszystkie mleczne śniadania, takie jakie Zobacz więcej. Lane ciasto jak sama nazwa wskazuje musi sie lać! Też je można robić z grysikiem czyli manną.


Trochę gęściejsze nakładane łyżeczką na rosół lub wodę to kluski kładzione. Jeśli chcemy zrobić je na mleku, to do gorącego mleka wlewamy lane ciasto i chwilę gotujemy. Można dodać do smaku odrobinę dżemu, świeże albo suszone owoce czy orzechy (już na talerzu).


Podobnie co lane kluski robi się kluski kładzione - również do ich przygotowania.

Tym sposobem lane kluski na rosole mam dosłownie w minut do podania do stołu jak ktoś głodny staje w moim progu. Ugotować tradycyjny rosól drobiowy. W kubku roztrzepać mąkę z jajkami i szczyptą soli. Lista przepisów na lane ciasto z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Ciasto jest z gatunku tych zawsze się udających i zawsze smacznych. Wczoraj wreszcie wyszło mi takie, jak mojej. Ale kluski możesz wykorzystać nie tylko do takiego posiłku.


Dzięki temu jest bardziej jak deser. Kiedy mleko zacznie się gotować, wylewaj do niego ciasto cienkim strumieniem z dzbanuszka. Zamieszaj zupę i zagotuj.


Tak samo wygląda proces tworzenia klusek do innych zup. Dzisiaj poczułam się jak normalny człowiek, mogąc z synem zjeść rosół z lanymi kluskami, które smakowały prawie tak, ja Zobacz więcej. Olga Smile w Social Media. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Gregorhspeed w kuchni.


Przepisy wegańskie Vegemi. Którą wyciskarkę wybrać? Dobry blender, który blender wybrać. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.


Możemy także podać je osobno, z sosem - wtedy gotujemy je w osolonej wodzie. Im mniej mąki dodamy do lanych klusek, tym będą bardziej miękkie, rozpływające się w ustach i nieregularne. Na gotujący rosół lub zupę pomidorową, wlewamy cienkim strumieniem, ciasto nie mieszamy!


Mam dwoje dorosłych dzieci i robiłam dzisiaj kluski lane pierwszy raz w życiu, wg Twojego. Nie, lane mają konsystencję lejącą sie. A ciasto jak nalesnikowe w zasadzie, tylko bardzo rzadkie.


Zacierki są twarde i rwiesz to ciasto rzucajac na wode czy co tam masz. Pytanie o to jak zrobić kopytka i jak zrobić kluski pojawia się często w mojej korespondencji z czytelnikami. Ciasto na kopytka powinno być lekkie, ale na tyle twarde aby się nie rozpadało.


Jest wiele receptur, ale ja pokażę dzisiaj dwa sprawdzone przepisy na kopytka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty