wtorek, 5 kwietnia 2016

Pierniczki bez czekania

Dzisiaj piekłam te pierniczki a wczoraj pierniczki nr. Szybkie pierniczki zrobiłam w dwóch wariantach, pierwszy zgodnie z przepisem drugi nadziewane dżemem morelowym i te dzieci bardziej polubiły. A swoją drogą, ze wszystkich pierniczków jakie zamieściłam na blogu, te są najbardziej kruche i najmniej pierniczkowe #128578; Polecam Ci do wypróbowania przepis, do którego link Ci podałam. Pierniczki będą od razu miękkie i takie pozostaną.


To są moje pierwsze i ukochane pierniczki, które zawsze wychodzą. W czym przechowywać pierniczki? Dodane przez tota w: Tylko o kuchni. Te miękkie można jeść i dekorować od razu.


Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Gdy zmiękną, można je dowolnie udekorować. Aby pierniczki powiesić na choince, robimy w nich dziurki (zaraz po upieczeniu, np. słomką). Ułóż pierniczki (jeszcze przed lukrowaniem) na kratce i przenieś do pomieszczenia o wysokiej wilgotności, uchyl okno podczas deszczu ;-) (klimat brytyjski jest dość wilgotny, pierniczki miękną u mnie szybko, już po dniach). Jeśli u Ciebie w domu jest dość sucho, schowaj pierniczki do szczelnej puszki z kawałkami obranych jabłek.


Pierniczki bez czekania

Wykrawaj foremkami dowolne kształty i układaj pierniczki na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia. Pamiętaj, żeby nie układać ich zbyt blisko siebie, bo pierniczki podczas pieczenia urosną. Nagrzej piekarnik do 1st.


C i piecz pierniki przez ok. Przygotuj lukier: w makutrze utrzyj białko z cukrem pudrem. Du upieczenia tych pierniczków właściwie zachęcił mnie Sosna, mówiąc, że absolutnie nie pożałuję, bo są pyszne. Stwierdziłam, dobra, spróbuję. Po pierwsze, pierniczki robi się szybko i przyjemnie, wystarczy wymieszać, odstawić do przestygnięcia, uformować i upiec- nic.


Pyszne pierniczki bez drożdży. Miękkie zaraz po upieczeniu. Przepis na świąteczne kruche pierniczki. Wspaniała ozdoba na święta Bożego Narodzenia.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Idealne na święta i na prezent. Szybkie i smaczne pierniczki to mój grudniowy HIT, a właściwie nie mój tylko mojej koleżanki - bo o czymś Wam nie jeszcze mówiłam. Mam taką jedną znajomą, która robi wyśmienite wypieki i zawsze gdy u niej jestem to częstuje mnie czymś pysznym, ona też de facto odpowiada za nasze torty przy.


Paulinko mam pytanie czy do tego lukru mogę dodac barwinik w proszku? Zgodnie ze zwyczajem ciasto na pierniczki wigilijne powinno się przygotować tuż po Andrzejkach. Chcąc przygotować miękkie pierniczki bez konieczności czekania, należy nieco zmodyfikować tradycyjny przepis. No wreszcie prawdziwe katarzynki ktoś pokaże!


A nie jakieś serca czy kwiatki wmawiając ludziom głupoty, że katarzynki upiekli. Pierniki z tego przepisu przygotowuję co rok. Składniki: 7g mąki pół opakowania proszku do pieczenia (ok. łyżeczki) 1ml mleka 1g masła lub margaryny niecałą szklankę cukru. Wystudzone pierniczki udekoruj lukrem oraz ulubionymi posypkami.


Lukier królewski: Do miski wrzuć białka oraz 2g cukru pudru (na każde białko po 1g cukru pudru) i utrzyj na jednolitą, gęstą masę. Ciasto wałkować, lekko podsypując mąką, na ok. Następnie napełnij nim szprycę z drobną końcówką i dekoruj. Resztę lukru przykryj wilgotną ściereczką, aby nie wysechł.


Do garnka dajemy mió margarynę, cukier i przyprawy do piernika. Do upieczenia na ostatnią chwilę przed świętami lub na każdą inną okazję :-) Zaraz po upieczeniu i ostudzeniu można zabrać się za jedzenie, nie czekając aż dojrzeje tak jak dzieje się w przypadku tego piernika. Naprawdę smaczny piernik nie może mieć w sobie dużo miodu (podobnie jak pierniczki). Sposób przygotowania: Masło, cukier i miód rozpuścić w rondelku. Możecie je zapakować w woreczki celofanowe lub związać tasiemką i podarować znajomym i najbliższym.


Zrobiłam je zarówno w wersji nadziewanej (boskie!) jak i zwyczajnej. Polałam mleczną czekoladą (można też gorzką). A właściwie to już ich nie ma.


Doskonałe w smaku, aromatyczne z wyczuwalną nutą skórki pomarańczowej. Słodziutkie i lukrowane pierniczki na Święta. Konsystencja ciasta utrudniała przeniesienie wykrojonych już pierników na blaszkę, ale poradziłam sobie rozwałkowując ciasto od razu na papierze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty