piątek, 1 kwietnia 2016

Czy cukinię się obiera do leczo

Dodane przez zielonacytryna w: Tylko o kuchni. Ja w tym roku zrobiłam eksperymentalne leczo, ale to były pierwsze moje przetwory tego typu więc nie wiem czy się nie zepsuje. W kostnicy powiedzieli że jeszcze leżysz w szpitalu. Ja wolę obraną, choć da się zjeść i ze skórką.


Czy cukinię do leczo sie obiera czy wkrawa ze skórk.

Chciałam je wykorzystać na zupę krem, ale gdy się zabrałam do obierania ze skórki okazało się, że najlepszy nóż kuchenny nie mógł sobie dać rady. W środku pestki duże jak u. Jedynym wyjątkiem jest leczo. Jaki użyć tłuszcz do pieczenia. Dodatki Obieranie pomarańczy do ciast, drinków i sałatek.


Jak obrać cukinię, która ma twardą skórkę? Młodej cukinii nie trzeba obierać – wystarczy ją opłukać pod bieżącą wodą i starannie wysuszyć.

Jednak skórka z większych warzyw może być zbyt twarda – i w konsekwencji niesmaczna. Obranie cukinii będzie niezbędne do wielu modnych wypieków, np. Cukinia jest jednym z takich warzyw, które zdecydowanie warto wprowadzić do codziennej diety.


Podobnie jak inne produkty tego rodzaju ma ona w sobie wiele cennych właściwości odżywczych. A jak wykorzystać ją w kuchni? Pikantne leczo z cukinią to moja propozycja na deszczowe i chłodne dni. Idealnie rozgrzewa, jest sycące oraz aromatyczne.


Jeżeli natomiast nie przepadacie za ostrymi potrawami, dodajcie do lecza mniej ostrej papryki. Przy przygotowaniu lecza z cukinii należy pamiętać, aby go nie przegotować. A co do cukinii, to potwierdzam. Czyli starawa:) W moim 1tysięcznym mieście zmieniło się to przed około ośmioma laty i już normalnie kupuje się takie 20cm. Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka.


Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Dusimy leczo do momentu, aż cukinia będzie miękka, ale nie rozgotowana, ok. Warzywa puszczą sok, ale jeśli leczo było by za i gęste możemy dolać jeszcze wody.

Osobiście lubię gdy w leczo jest sos, w którym można maczać pieczywo. Doprawiamy papryką słodką i wędzoną, solą, pieprzem. Przepis na leczo z cukinii. Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia.


Można przygotowywać je przez cały rok. W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki. Polecam podawać leczo z bagietką. Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu.


Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok. UWAGA: Do lecza można dodać obraną i pokrojoną w kostkę cukinię lub kabaczek w ilości około kg. Wtedy należy dusić całość minut. To nie jest tak jak z cukinią, ktora ma twardą skorkę.


Bakłazana mozesz pokroic bez obierania, a jesli chcesz. Podstawą każdego lecza jest papryka. Nic dziwnego w końcu leczo to węgierski wynalazek. Złagodzisz nieco jego pikantny wyraz dodając do niego cukinię. Jeszcze cebula, pomidory, zioła i masz gotowe danie w wersji wegetariańskiej.


Jeśli jednak brakuje ci tu mięsnego pierwiastka dodaj kiełbasę, lub podsmażoną pierś z kurczaka. Takie domowe leczo z cukini jest super proste i dość szybkie do zrobienia. Ważną informacją jest to, że ja zawsze przepis na leczo z cukinii szykuję w jednym garnku. Moje leczo z cukinia znika w godzinę, więc uwierzcie mi, że gotuję je dość często. Smakuje świetnie zarówno na zimno, jak na ciepło.


Wiele razy pisałam już, że cukinia sama w sobie jest niskokaloryczna, zdrowa i lekkostrawna. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso.


Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty