poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Jak zrobic chrusty drozdzowe

Do wyrośnięte rozczynu dodajemy pozostałe składniki ciasta. Pod koniec dodajemy rozpuszczony tłuszcz. Wałkujemy i wykrawamy faworki.


Gotowe ciasto pozostawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę. Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem. Do słodkiego przysmaku wykorzystaj Cukier Wanilinowy WINIARY, a Twoje chruściki będą miały.


Krokant do dekoracji tortów można kupić w sklepie, ale taki domowy jest dużo smaczniejszy i pięknie pachnie. Dolcevita-in-my-kitchen 12. Nieskomplikowany przepis na drożdżowe faworki, które gorąco Wam polecam, zważywszy na to że karnawał w pełni.


Jak zrobic chrusty drozdzowe

Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Sprawdzony przepis na faworki, czyli chrusty. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Chrust cieniutko wywałkowane są.


Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Mleko podgrzać żeby było letnie. Dodać drożdże, cukier i tyle mąki, żeby ciasto miało gęstość kwaśnej śmietany.


Jak zrobic chrusty drozdzowe

Faworki z tego przepisu są delikatne i kruche. Następnie do miski dodać resztę mąki, rozpuszczoną (zimną) margarynę, sól i ubite widelcem jajko. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. Pyszna propozycja na Tłusty Czwartek i Karnawał.


Te polskie tradycyjne i chrupkie ciastka można smażyć w głębokim oleju lub upiec w piekarniku. Drożdże posypać łyżkami cukru,jak się rozpuszczą ,wlać ciepłe ( nie gorące!) mleko. Wymieszać dokładnie,pod koniec dodac ciepłą roztopioną margarynę i spirytus.


Połączyć wszystkie składniki, zagnieść ciasto. Bardzo dokładny przepis na kruche faworki domowe znane też jako chrust, chruściki lub jaworki. Gnieść je tak długo, aż będzie jednolite i zaczną się pojawiać pęcherzyki powietrza (ok. min.). Bardzo chrupiące domowe faworki, doskonałe w całym karnawale oraz na Tłusty Czwartek. Przygotowanie ciasta na faworki jest troszkę pracochłonne, ale naprawdę warto, bo faworki wychodzą przepyszne.


Do dużej miski wsypać przesianą mąkę ,zrobić dołek,dodać jaja utarte z cukrem,drożdże z mlekiem. Karnawal jeszcze trwa i dla odmiany zamiast paczkow sa chrusty drozdzowe. Przykryc odstawic do wyrosniecia (ok. minut). Z drozdzy, lyzki cukru i letniego mleka zrobic rozczyn.


Do maki wbic jajko dodac rozczy. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona. Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Nie ukrywam, że paszteciki robię dosyć często i nie jest to danie tylko i wyłącznie świąteczne w moim domu.


Mam sprawdzony przepis na ciasto, co nie znaczy, że nie lubię eksperymentować ;) Zazwyczaj paszteciki powstają u mnie na bazie mleka, czasem dodaję do ciasta nieco jogurtu lub zsiadłego mleka, wtedy są bardziej puchate, miękkie delikatne i nie mają tak chrupiącej skórki. Rogaliki wychodzą pyszne i mega miękkie. Spośród licznych przepisów na rogaliki drożdżowe, ten jest najlepszy!


Jak zrobic chrusty drozdzowe

Poznaj przepisy i inspiracje WINIARY. Jeśli powiem, że przepis na te racuchy jest w naszej rodzinie od dziada pradziada, to nie będzie w tym nic z przesady. Ja pamiętam, że takie robiła moja Babcia, potem Mama, więc takie robię i ja. Przepis na puszyste ciasto drożdżowe.


Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Ciasto jest miękkie i delikatne. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście. Powoli zapominamy o świątecznym przejedzeniu i już mamy ochotę na jakieś przysmaki. Co więcej, zbliża się Tłusty Czwartek, kiedy to faworki odgrywają obok pączków jedną z głównych ról.


Oto prosty przepis na foworki. Podejrzewam, że wiele osób będzie bardzo zdziwionych czytając sposób przygotowania moich faworków. Zaskoczeni są wszyscy, którym o nim opowiadam a tak robiła chrusty już wiele lat temu moja Babcia.


Nie chcecie przegapić żadnego nowego przepisu? Zastanawiałam się co upiec w tym roku na Tłusty Czwartek – pączki czy faworki? I to kusi i to nęci :) Dziś prezentuję Wam faworki, żebyście też mieli wybór (przepis na pączki można znaleźć tutaj).


Można zrobić je z dowolnymi owocami np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty