piątek, 29 kwietnia 2016

Makowiec z puszki maku

Słówko z pedii: Makowiec, także makownik lub strucla z makiem – ciasto (najczęściej drożdżowe, rzadziej kruche) zawijane z masą z maku lub z masą makową na biszkopcie. Typowe danie wigilijne w kuc Zobacz więcej. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Lista przepisów na makowiec z makiem z puszki z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Dla zabieganych, którzy nie znaleźli mielonego maku polecam szybki makowiec oparty na gotowej masie z puszki – składniki zostały dobrane specjalnie do mas kupnych, dlatego nie musicie obawiać się, że makowiec wyjdzie za słodki.

A ze sa bardziej kaloryczne-to kara za brak wyobrazni. Sernk tez mozna zrobic z truskawkami np zalac galaretka,lub z zapieana beza na wierzchu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec makiem z puszki. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.


To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Dodaj mąkę, kaszę mannę i proszek do pieczenia, dokładnie zmiksuj.

Jabłka zetrzyj na tarce z grubym oczkiem (ja ich nie obierałam ze skórki) i dodaj do masy wraz z miodem. Ciasto bez którego wielu z Was nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia - makowiec zawijany, w moim regionie nazywany struclą z makiem. Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia. Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego. Dzisiejszy przepis wyróżnia się prostotą wykonania.


Do sernika z makiem użyłam gotowej masy makowej. Nie jest to spowodowane moim lenistwem, lecz ograniczonym dostępem do sprzętu kuchennego – maszynki do mielenia. Sernik z makiem robi się bardzo szybko, a jego smak przywołuje świąteczne wspomnienia.


Makowce można przyrządzać z dostępnej w sklepach gotowej masy w puszkach. Bardziej czasochłonnym, ale z pewnością wartym włożonego wysiłku wariantem, jest samodzielne przygotowanie masy makowej. W tym celu trzeba sparzyć i kilkakrotnie zmielić mak (im więcej razy, tym lepiej). Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Mak zalej gorącą wodą lub mlekiem i odstaw na całą noc.


Następnie odcedź go i przepuść dwa razy przez maszynkę do mielenia. Do przygotowania ciasta możesz również wykorzystać gotową masę makową. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Pamiętaj jednak, by do maku dodać żółtka oraz kaszę mannę i delikatnie wymieszać z pianą z białek. Dwa makowce mi wyszly i sa juz w piecyku.


Sama ta gotowa masa to nie wspaniala ale upiekszylem ja rodzynkami i daktylami wymoczonymi w rumie.

Ciasto to pozytywne zdarzenie bo wyroslo prawie 3X a uzywalem suchych drozdzy do ciast slodkich. Kategoria makowce i ciasta z makiem. Znajdziesz tu najlepsze i sprawdzone przeze mnie przepisy ze zdjęciami na pachnące miodem i migdałami pyszne makowce, ciasta i strucle z makiem. Wielkanocne, strucla drożdżowa z makiem, babka makowa, a także.


Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się. Zapraszam dzisiaj na pyszny makowiec z serem na kruchym cieście. Jest bardzo smaczny, wilgotny, trochę waniliowy i migdałowy, wygląda apetycznie po przekrojeniu, ma takie łatki. Do jego przygotowania użyłam gotowej masy makowej z puszki. Dzisiaj u mnie bezglutenowy makowiec z samego maku czyli zapieczonej masy makowej bez ciasta.


To ciasto odświętne ale i wspaniałe dla alergików! Prosty makowiec z kruszonką przygotowuje się łatwiej i szybciej. A na mak i śledzie jak raz przychodzi ochota jesienią i zimą, znacie to? Czasu na pieczenie nie miałam wczoraj nic a nic.


Między jednym telefonem a drugim, ze słuchawką przy uchu, wymieszałam jednak i jest. Szczególnie ważny jest dodatek czekolady, dzięki niej zwykły makowiec przybiera postać dość wykwintnego torciku makowo - czekoladowego. Wszystko miksujemy razem i pieczemy! Czyli makowce można robić wykorzystując rozmaite rodzaje ciasta, a także różne masy.


Oprócz tego, że masę makową można wykonać samodzielnie lub kupić w sklepie, rozróżnia się ją także ze względu na rodzaju użytego do jej przygotowania maku. Wypieki z białym makiem są z pewnością spotykane rzadziej niż te z niebieskiego. Pamiętaj, że przed pieczeniem ciast z większą ilością maku masę warto wymieszać z ubitymi na sztywno białkami jajek. Masa makowa z ubitymi białkami nie kruszy się po upieczeniu i jest zwarta.


Delikatny, miękki i lekko nawilżony biszkopt (dzięki dodaniu oleju do surowego ciasta), przełożony nie za słodką gotowaną masą makową, a na wierzchu oblany rozpuszczoną deserową czekoladą z dodatkiem masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty