poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Makowiec z maku mielonego na sucho

Masa makowa z gotowego maku mielonego. Masa jest gęsta, pełna ulubionych bakalii, pozbawiona wody, która powoduje w cieście zakalca. Przepis na pyszny makowiec znajdziecie TU (ilość masy makowej wystarczy Wam na makowce z tego przepisu). Szybka masa makowa z mielonego maku 1Dawno, dawno temu, w odległym mieście jak jako dziecko pomagałam mamie w przygotowaniu do Świąt, mieliłyśmy żmudnie mak w maszynce do mięsa.


Dodane przez amela w: Tylko o kuchni. Na Sylwestra chciałabym zrobić torcik i przełożyć go musem czekoladowym. Proszę powiedzcie, czy delikatny i puszysty mus da radę utrzymać blaty biszkoptowe i nie powyłazi bokami?


Torcik mogę zrobić w tortownicy z obręczą. Przepisy na masa z maku mielonego na sucho w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na masa z maku mielonego na sucho. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Maku nie można zmielić w prasce do ziemniaków, ale można kupić suchy mak już zmielony (sama taki kupuję) i to jest duże ułatwienie, bardzo polecam. Upieczony seromak może urosnąć (warstwa serowa) i się zarumienić.


Czas pieczenia się może wydłużyć w większej formie. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku. Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze.


Kupując gotowy mak mielony w puszce, ryzykujemy, że z powodu dodanych do niego składników smak ciasta może nie być taki, jaki pamiętamy z dzieciństwa. Dobrym rozwiązaniem dla tych, którym nie chce się mielić maku samodzielnie, jest kupienie maku startego na sucho i nie wzbogaconego żadnymi dodatkami (taki oferuje np. firma BackMit). Makowiec, z chrupiącą, migdałową kruszonką, na specjalne życzenie mojej mamy, największego wielbiciela makowych wypieków w mojej rodzinie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec z maku mielonego. Do gorącego mleka wsypuję zmielony suchy mak i gotuję na niewielkim ogniu aż spęcznieje, a większość mleka odparuje, dodaję rodzynki, żurawinę i pokrojone na mniejsze kawałki morele.


Przywiozlam wiec z Polski mak mielony, makowiec siedzi wlasnie w piekarniku. Według wierzeń ludowych spożywany w Wigilię ma zapewnić nam szczęście. W moim domu makowce czy też strucle makowe pieczone są w dużych ilościach.


Lubimy je podjadać od Wigilii do samego sylwestra. Puszyste, drożdżowe ciasto z dużą ilością maku i bakaliami, pachnące miodem łatwo się przechowuje i długo zachowuje świeżość. Dlatego ja masę tą suszyłam w piekarniku w stopniach przez ok. Mak sobie sama zmielę w młynku do kawy. I fajnie, że ilość jest rozsądna, anie od razu tona masy makowej i potem weż i rób coś z tym.


Aha, i mało miodu czyli niedrogo wyjdzie;) Dzięki serdeczne. Do mielonego maku dodaje małymi ilosciami mleko, tak, żeby mak był wilgotny cały, a nie było błoto. Na około 3g maku zuzyłam około szklanki mleka.


Jak dasz za duzo, to bedzie mokre i tyle. Mi sie raz zrobiło za mokre. Makowiec na blasze wyszedł, ale zawinąć sie tego w zwijanego nie dało. Placek Z go Maku - informacje, zdjęcia, materiały video. Zapraszam na makowiec na maślanym kruchym cieście z delikatną bezą.


Przepis w wersji bardzo uproszczonej bo zrobiony z go mielonego maku, który jest moim tegorocznym odkryciem. Delikatny, puszysty biszkopt z wilgotną masą makową i bakaliami to wyśmienita rolada stanowiąca idealny pomysł na świąteczny deser. Makowiec z jabłkami znany jest również pod nazwą makowiec japoński. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.


Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Ok, dzięki :) Nie dodałam. Teraz makowiec francuski się studzi. Masa ta robiona z tego przepisu bardzo ładnie się ułożyła, bo była taka ścisła, a jak pierwszy raz zrobiłam ten makowiec z masy z puszki to był taki płaski.


Jeśli wolicie mniej maku można zrobić dwie rolady (z podwójnej porcji ciasta). Wówczas masę makową dzielicie na pół i rozsmarowujecie na dwie rolady. Takie wyglądają zgrabniej i ładniej się zawijają. Sposób wykonania Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. Witam, składniki czekają, ale główkuję w jaki sposób można użyć maku mielonego w przepisie?


Po prostu dodać zmielony mak, czy może jakoś go namoczyć? Ostatnio piekłam tort w prezencie dla siostrzenicy właśnie z maku mielonego. Bałam się że mi nie wyjdzie bo dałam do ubitych jajek sam suchy mak mielony.


Dopiero jak upiekłam pomyslałam że mogłam go sparzyć ale w przepisie nic o sparzeniu nie było i też nie sparzyłam. Robiłam tort bez mąki czyli ciasto makowe ,kokosowe na białkach,oraz orzechowe. Podając swoje dane wyrażam zgodę na utworzenie spersonalizowanego profilu użytkownika, aby Lidl mógł kierować lepiej dostosowane do moich zainteresowań niektóre reklamy w formie newslettera oraz ulepszać strony internetowe. Zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, np. Jeśli nie używacie maku mielonego na sucho to całe nasionka trzeba chwilę pogotować i zostawić na 8-godzin do namoczenia.


Najlepszy makowiec z jabłkami - Paweł Małecki - Przepisy. Ja masę makową przygotowuję z go mielonego maku. Mak mielę na sucho w maszynce do maku albo w piekarni lub cukierni.


Makowiec z maku mielonego na sucho

Zmielony mak zalać wrzącym mlekiem i wymieszać. Wlać lekko zrumienione masła, dodać mió cukry, posiekane orzechy, migdały, rodzynki wymieszać i pozostawić do ostudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty