poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Makowce zwijane

Makowce zwijane

Piec w temperaturze 190ºC przez około - minut, do złotego brązowego koloru (kolor będzie wyraźnie przebijał przez papier). Wyjąć, rozciąć papier od góry, przestudzić. Jeszcze ciepłe ciasto (nie gorące!) polać lukrem i posypać suchym makiem. Chyba, że chcemy makowce zamrozić, wtedy lukier zrobić po rozmrożeniu ciasta).


Makowce polać lukrem i posypać makiem. Uwagi: Dłuższy bok rozwałkowanego prostokąta powinien być krótszy niż długość blachy tak, aby makowiec spokojnie zmieścił się w piekarniku, biorąc zapas, że jeszcze na boki urośnie. Strucle przenieść na blachę, ułożyć zachowując odstęp, odstawić na min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.


Dwa makowce mi wyszly i sa juz w piecyku. Sama ta gotowa masa to nie wspaniala ale upiekszylem ja rodzynkami i daktylami wymoczonymi w rumie. Ciasto to pozytywne zdarzenie bo wyroslo prawie 3X a uzywalem suchych drozdzy do ciast slodkich.


Makowce zwijane

Zrobiłem makowce, pierwszy wyszedł super (może minimalnie zbyt bardzo przypieczony), drugi wyszedł pyszny, ale niestety rozbił się na łączeniu. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Makowiec zawijany, który tradycyjne gości na moim stole w Święta Bożego Narodzenia.


Piekę go już od kilku lat :) Ciasto drożdżowe z dużą ilości maku i bakalii, które smakuje wyśmienicie. Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, a efekt zaskoczy Twoją rodzinę. Postanowiłam, że w tym roku sama upiekę na święta makowce. S ięgnęłam więc po sprawdzony już na wielu blogach przepis pochodzący z Moich wypieków i upiekłam strucle makowe wcześniej z myślą, że je zamrożę i jedno ciasto będę miała z głowy ;).


Zamiast robić sama masę makową kupiłam w sklepie już gotową. Ba ł am się trochę co z tego będzie bo dość, że nigdy. Popularne przepisy kulinarne.


Ciasta i torty, Ciasteczka owsiane, Ciasto styropian, Dieta bezglutenowa, Dieta wegetariańska, Jarmuż, Kapusta włoska, Kasza jaglana. Makowiec może trochę popękać, ale nie należy się tym przejmować, wszystko pokryje lukier. Cukier puder wsypać do miski, dodać gorący sok z cytryny lub limonki, następnie dokładnie wymieszać. Posmarować pędzelkiem po wierzchu makowca, posypać skórką lub makiem. Kolejne makowce nie zostały ułożone złączeniem do dołu, dlatego nie wyglądają aż tak dobrze.


Dopiszę to wyraźniej we wpisie – dzięki! Rzeczywiście, zaletą tego makowca jest duża ilość maku, która może powodować utrudnione formowanie. Dla nas najważniejsze jest, że makowiec jest przepyszny! Zawinięte w papier makowce odstawiamy i nagrzewamy piekarnik do 1stopni przy grzaniu góra-dół. Ciasto układamy na blaszce do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika na około minut.


Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Przyznam, że nie mam wielkiego doświadczenia w pieczeniu strucli makowej. Przez całe moje życie makowce piekła moja babcia, której niestety w tym roku zabrakło. Ona jest dla mnie niedoścignionym wzorem jeśli chodzi o makowce właśnie, ale także drożdżowe. Można odstawić je do wyrośnięcia na minut.


Przez papier do pieczenia (który najlepiej jakby był biały) ma prześwitywać złot-brązowy kolor ciasta. Nikol jeszcze raz piękne dzięki za przepis. Robiłam dzisiaj makowce i gdyby nie to,że rozwinął mi się jeden pergamin na makowcu to powiedziałabym rewelacja. Wszystko sie udało, robiłam krok po kroku wedle przepisu i udało się.


Smak nie do opisania, super. Zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku. Tradycyjnie przygotowywany przez moją mamę.


Autoplay When autoplay is enable a suggested video will automatically play next.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty