piątek, 15 kwietnia 2016

Kruszonka na jagodzianki

Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować. Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego.


Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne. Jagodzianki są moim ulubionym rodzajem drożdżówek. Piekę je kilka razy do roku od dokładnie lat (wtedy zrobiłam swoje pierwsze).

Zawsze z utęsknieniem czekam na sezon jagodowy, bo wtedy smakują najlepiej. Składniki na kruszonkę umieścić w misce, delikatnie zagniatać i rozkruszać w palcach, aż powstanie kruszonka. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz krótko wyrobić. Podzielić na kawałków, jeśli chcecie mieć duże jagodzianki, albo więcej, jeśli bułeczki mają być mniejsze.


Rewelacyjne, rozpływające się w ustach domowe jagodzianki z kruszonką. Jednym słowem przepyszne! Nie wiem jak Wy, ale ja co roku nie mogę doczekać się sezonu borówkowego.


Spłaszczamy i wykładamy farsz (kopiasta łyżka).

Ciasto dzielimy na równych kuleczek. Zlepiamy dokładnie bułeczki. Składniki kruszonki zamieszczamy w misce i wyrabiamy aż powstanie kruszonka. Drożdże połączyć z cukrem oraz mlekiem, dokładnie wymieszać.


Dodać do mąki, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. Każdą z części rozpłaszczamy i nakładamy po łyżce jagodowego nadzienia. Przygotowanie kruszonki: Wsyp wszystkie składniki do miseczki i wyrabiaj dłonią tak aby wszystko ładnie się połączyło. Bułeczki dokładnie zlepiamy i formujemy podłużny kształt.


Następnie włóż do lodówki na parę minut aby stwardniało. Kruszonkę najlepiej zetrzyj na tarce. Układaj na papierze do pieczenia, przykryj ściereczką i zostaw do wyrośnięcia na minut. Piekarnik rozgrzej do 1st.


Jajko wymieszaj z mlekiem i posmaruj wyrośnięte jagodzianki. Posyp je kruszonką i wstaw do piekarnika. Piecz minut, aż będą złote. Uchyl drzwiczki piekarnika i zostaw je jeszcze na minut.


Letnie, świeże jagody to jeden z najlepszych smaków na świecie.

Choć ja uwielbiam również mrożone, które przez cały rok dodaję do owsianek, koktajli i innych pyszności. Te cudne fit jagodzianki z maślaną kruszonką to. Uwielbiam je za smak ale myślę, że wiąże się to również z nostalgią za czasami, gdy całe wakacje spędzałam u moich dziadków.


JAGODZIANKI Z KRUSZONKĄ – najlepsze! Dziś właśnie na jagodzianki mam dla Was idealny przepis! Puszyste ciasto drożdżowe wypełnione. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika.


Upieczone jagodzianki ściągamy z blachy i studzimy na pergaminie lub kuchennej kratce. Cukier puder łączymy z sokiem z. Podajemy przepis na jagodzianki z kruszonką. Wałek podzielić na części. Dzielę wałek na pół i każdą część znowu na pół itd.


Każdy kawałek ciasta uformować w kulę i rozpłaszczyć ją na ręce. Jagody oczyścić i wymieszać z cukrem pudrem. Na środku nałożyć dużą łyżkę jagód i zlepić brzegi, jak pieroga.


Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Nie mogłam się doczekać, więc zaczęłam zanim się pojawiły, ale jagodzianki cudne;). Dodałam tylko jedno żółtko i letnie mleko ryżowe (zamiast zwykłego) w ilości jak w przepisie oraz jagody leśne (nie borówki).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty