czwartek, 22 grudnia 2016

Świąteczny makowiec z jabłkami

Ciasto z makiem i jabłkami z dodatkiem orzechowej kruszonki – słodka wariacja na temat tradycyjnego świątecznego wypieku. Małej Cukierence koleje bogate, aromatyczne ciasto – świąteczny makowiec śnieżny. Jest z nim trochę zachodu, ale jest pyszny i wygląda wspaniale z tyloma ciekawymi warstwami.


Znajdziemy w nim bakalie, orzechy, alkohol i polewę czekoladową. Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Rodzynki sparzyć wrzątkiem.

Połączyć wszystko z masą. Przepis na Świąteczny makowiec z jabłkami z bloga Kuchnia Nigry blog dla mięsosceptyków. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią!


Delikatnie wymieszałam i przełożyłam do tortownicy wysmarowanej masłem i oprószonej kaszą manną. Piekłam godzinę w 1stopniach. Gdy makowiec wystygł posypałam go cienką warstwą cukru pudru. Wykonanie-żółtka,cukier puder utrzeć z margaryną. Dodać masę makową ,jabłka,grysik i proszek do pieczenia.


Białka ubić na sztywno z cukrem waniliowym i połączyć delikatnie z masą.

Przepisy na świąteczny makowiec z jabłkami w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na świąteczny makowiec z jabłkami. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Zawsze szybko znika z patery. To w większości sama wilgotna masa makowa. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Makowiec japoński jest ciastem bez spodu. Pora dnia Specjalne okazje Sprzęt Ciasto.


MAKOWIEC Z JABŁKAMI – JAPOŃSKI ( mokry ) Uwielbiam takie mokre, ciężkie, zimne makowce. Takie makowce są doskonałym pomysłem na ciasto na świąteczny stół, ale nie tylko. Każda inna okazja jest równie dobra! Dziś mam dla Was przepis na właśnie taki makowiec. Smaczny i wilgotny - a takie ciasta lubimy.


Mąż nawet bardziej, choć nawet ja nie miałam powodów, by kręcić nosem ;-). Z tego przepisu wychodzą dwa makowce.

Zawijam je luźno w papier do pieczenia, kładę jeden obok drugiego w dużej prostokątnej formie i nawet jeśli trochę się rozejdą, to dzięki brzegom foremki da się uzyskać zgrabne makowce. Piekę je zawinięte w papier do pieczenia. Mogę śmiało powiedzieć – polecam! Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Świąteczny makowiec babuni. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Z jabłkami makowiec jest doskonały. Pysznie wygląda Twój makowiec. Reniu ja od dziecka najbardziej lubiłam makowce. Każdy makowiec był lepszy od najlepszego ciasta.


Teraz tez uwielbiam, ale lista się wydłużyła. Myślę, że oprócz tego co zrobiłam, musze przynajmniej dwa z makiem zrobić. Potrawy na Boże Narodzenie. Zobacz przepis na świąteczny makowiec z jabłkami. Przepisem na rewelacyjny świąteczny makowiec podzieliła się Józefa Szczurek ze Stowarzyszenia Gospodyń.


Drugą moją świąteczną, słodką propozycją, był makowiec z jabłkami i orzechami. Ciasto, podobne do makowca japońskiego, do którego również dodawane są jabłka, wzbogacone jednak orzechowym, kruchym spodem i chrupiącą orzechową kruszonką na wierzchu. Muszę przyznać, że dodatek orzechów sprawił, że ta wersja świątecznego makowca pobiła jak dotąd mojego ulubionego. Jest to stara sprawdzona receptura, dzięki której ciasto jest naprawdę wyborne i wcale nie trudne w przygotowaniu.


Zauważyłam, że wiele osób makowiec z jabłkami nazywa japońskim skąd wzięła się ta nazwa nie mam pojęcia. Na Boże Narodzenie wypróbuj przepis na świąteczny makowiec - zawijany strudel z makiem i bakaliami, polany białą polewą. Makowce przenieś na posmarowany olejem papier do pieczenia i zawiń w papier każdy z nich, zostawiając ok.


Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak? Makowce ułóż na dużej blaszce w sporych odstępach od siebie i piecz je w temperaturze 190°C przez ok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty