poniedziałek, 19 grudnia 2016

Moje wypieki makowiec zawijany

Witaj Doroto,właśnie się zastanawiałam jak mogłam piec nie znając Twojej strony. Dziękuję za Twoje przepisy i życzę w Nowym Roku wytrwałości w prowadzeniu tego bloga. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Na minione święta upiekłam Twój makowiec zawijany,piernik staropolski,tort opium w wersji na blachę,orzeszki,ciastka maślane. Przepis na makowiec zawijany.


Moje wypieki makowiec zawijany

Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Smaczny, miękki i pachnący cytryną. W moim domu nie ma świąt Bożego Narodzenia bez makowca i najczęściej jest to strucla z makiem.


Makowiec zawijany – najlepszy na świecie! Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa.


Moje wypieki makowiec zawijany

Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest bardzo smaczne i bardzo proste do wykonania. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole.


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. MAKOWIEC ZAWIJANY – o ten makowiec najczęściej prosi mnie mój mąż.


Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Tradycyjny makowiec zawijany to jedno z tych ciast, które musi pojawić się u nas na święta. Ten makowiec jest pyszny i bardzo prosty, dlatego pieczenie to czysta przyjemność. Makowce zwykle piekła babcia, a ja zachwycałam się nimi nie mogąc pojąć jak można tak ładnie ułożyć mak wewnątrz ciasta… Dziś sama piekę je razem z córką, która najbardziej lubi ozdabiać gotowe strucle lukrem lub czekoladą. Słodki, miękki, pachnący sprawdzi się również jako słodka przekąska lub deser w innym okresie roku.


Roladę makową najczęściej oblewa się lukrem i posypuje kandyzowanymi owocami. Mak, który najpierw mieli się w maszynce, a następnie łączy z miodem, bakaliami. Do dekoracji można też wykorzystać rozpuszczoną czekoladę (białą lub czarną) lub jedynie oprószyć wypiek cukrem pudrem.


Strucla makowa w wersji tradycyjnej przygotowywana jest z ciasta drożdżowego. To mój pierwszy makowiec zawijany i od razu strzał w dziesiątkę. Smakuje dokładnie tak, jak mój ulubiony makowiec smakować powinien. Wilgotny, z dużą ilością maku, długo zachowuje świeżość.


A to dlatego, że Rodzina liczna była, babcia miała siedmioro dzieci, więc jak przypuszczacie jedna strucla makowa to za mało ;-). Babcia Wandzia piekła ponoć co roku na Święta, zawsze ok lub szt, tak opowiadała mi moja mama. Najlepszy makowiec zawijany mojej Babci ! Seromakowiec na kruchym spodzie.


Mam dla Was kolejną propozycję na ciasto świąteczne – seromakowiec na kruchym spodzie, czyli ciasto zarówno dla wielbicieli makowców jak i sernikożerców #128578; Jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę na święta, bo trafia w gusta wielu osób i zawsze szybko znika. Idealny na święta Bożego Narodzenia. Szybkie do przygotowania ciasto makowe o smaku pomarańczowym z dodatkiem bakalii. Bez potrzeby wcześniejszego namaczania maku. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej.


Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Nie wszyscy jednak mają. Lubie piec ciasta jednak drozdzowe jakos zadko mi wychodzilo.


Z Pani przepisu upieklam i makowce sa godne polecenia jest w nich smak dziecinstwa. Upiekłam makowce z Pani przepisu i smakują pysznie. Natomiast jedn wolą drożdżową struclę, inni seromak, a jeszcze inni makowy zawijaniec z francuskiego ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty