czwartek, 22 grudnia 2016

Nalewka plebana

Nie wiemy zupełnie skąd taka nazwa. W sumie nie bylibyśmy zaskoczeni. W każdym razie przepis znaleźliśmy na pewnym alkoholowym forum. Jest to prosta nalewka, niewymagająca dużo pracy, ciężko o coś prostszego. Jeśli masz całe owoce, to rozgnieć i wrzuć wszystko z łupią.


Z kardamonu wykorzystuje się całe nasiona. Sama łupina najczęściej jest mielona i sprzedawana pod nazwą kardamonu, niewiele taniej jak mielone w całości. Nalewka Plebana Nalewka Farmaceutów.


Znalazłem w sieci przepis na nalewkę plebana, składniki, z których powstała dobrze rokowały więc postanowiłem ją nastawić. Oto przepis: sok z cytryn, litr spirytusu, litr wódki (), litr Tokaju, litr miodu, kilka ziaren kardamonu. Wszystkie składniki łączymy, mieszamy od czasu do czasu.


Artykuły - nalewka plebana (99) Smak sezonu - nalewka truskawkowa Popularność nalewek wynika z ich słodkiego, owocowego smaku, oraz zdrowotnych właściwości. Dawniej ich receptury były pilnie strzeżone i przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jednocześnie ma interesujący aromat i na pewno warta jest naszego nakładu pracy. Do wykonania tej nalewki potrzebujesz: cytryny, miodu, spirytusu.


L miodu wielokwiatowego (duży słoik, waga miodu chyba kg) sztuk kardamonu w łupinie (lub około małych ziarenek. Jak z łupiną to łupin nie rozgniatamy) Krok. Parzymy cytryny Krok Obieramy cienko skórkę. Przepis otrzymałem od kolego Worka. Składniki: – cytryn – litr spirytusu – litr wódki (żubrówka lub dębowa) – litr tokaju – kg miodu, – kardamon – kit pszczeli.


Nalewka plebana

Cytryny wycisnąć i wlać z pestkami oraz miąższem do gąsiorka 5l. Zapisz przepis w ulubionych. Zrobiłem nalewkę plebana, ale mam mały problem. Robiłem to w słoiku po ogórkach kiszonych i chociaż myłem go z 5-razy i nie było aromatu, to ewidentnie alkohol wydobył ukryte smaczki i czuć ogora w nalewce.


Wyciskamy sok z cytryn i razem z pozostałymi składnikami wlewamy do słoja. Zakręcamy i odstawiamy na miesiące. Składniki: cytryn, spirytusu , l wódki, l Tokaja półsłodkiego, kg miodu, kilka ziaren kardamonu, ew. Forum - plebana (2) Odp.


Dodane przez smakoszkammm w: Na każdy temat. Czy moderacja, to praca ? Tyyyyy, w pracy koleżko to może sama będę decydować co mam robić- tym bardziej że jestem sobie tutaj panem, wójtem i plebanem. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu. Potrzebne są trzy zioła: ruta zwyczajna, dzika róża i mięta oraz przyprawy korzenne. Ponadto nalewka Pasikonik klaruje się szybko i nie potrzebuje długiego czasu dojrzewania.


Tak otrzymaną nalewką smarujemy chore miejsca w bólach korzonkowych, rwie kulszowej i reumatyzmie. Wszystko zmieszać (miód dosyć długo się rozpuszcza) i mieszać co kilka dni przez miesiące, przefiltrować i do dzioba. Irish Cream Koktajle Napoje Grillowanie Słoje Smoothies. Mam ostatnio sporo wolnego czasu. Dzieciaki wyjechały, ja się od sprzątałam, a w trakcie wielkich porządków miałam czas na tworzenie w głowi.


A jej smak jest odwrotnie. Kolejna zimowa nalewka - co prawda przepis bardziej nadaje się na okres Bożonarodzeniowy - ale tak naprawdę, jeśli użyjemy do niego składników, które zachomikowaliśmy po Wigilii, nalewka będzie zdatna do spożycia dopiero w lecie:). Ja kiedyś w raz z moim synkiem wymyśliliśmy coś takiego: Dwie duże cebule pokroiliśmy w kostkę Dwie główki czosnku pokroiliśmy też w kostkę, potem to wszystko wsypaliśmy do półlitrowego słoika i zalaliśmy to miodem, miodu daliśmy dość sporo, tak żeby przykrył dość grubo. Miód rozpuścić w spirytusie z wodą i wlać do gąsiorka dodać wódkę, tokaj i kilka ziaren kardamonu.


Uwielbiasz wino, piwko, bimberek, nalewki i mód pitny a może domowe wędliny, chleb i przetwory? W takim razie zapraszamy do dyskusji na wszelkie tematy związane z domowym wytwórstwem! Sprawdzi się znakomicie jako dodatek do świątecznego deseru lub jako jadalny prezent, jeśli wybierzemy się z wizytą do rodziny lub znajomych.


Napoje Bezalkoholowe Koktajle Trunek Wina Texas Chili Diety Jedzenie Wódka Napoje Alkoholowe. Pachnie obłędnie już podczas samego przygotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty