środa, 7 grudnia 2016

Jak zrobić chruściki

Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę. Gołąbki to dość pracochłonne danie, idąc więc na skróty, można zrobić tzw. Chruściki smaż na głębokim oleju, i koniecznie posyp je cukrem pudrem tuż. Zamiast zawijać farsz mięsny w. Chruściki, faworki, chrusty zwał jak zwał :) przepis mam ze starego zeszytu mamy.


Chrust cieniutko wywałkowane są. Chruściki o smaku serka waniliowego w kształcie kwiatków. Proste, szybkie do zrobienia. Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości.


Myliłam się, przepis jest prosty, a faworki wspaniałe, trzeba po prostu powoli wszystko dokładnie zrobić tak jak w przepisie. Przetestowałam wiele przepisów na faworki, prawdę mówiąc nigdy nie wyszły idealne, wiec tym razem tez nie spodziewałam się czegoś nadzwyczajnego. Proszek do pieczenia w faworkach jest absolutnie niepotrzebny i nieuzasadniony! Trzeba natomiast zawsze pamietać o alkoholu do ciasta, który powoduje,że chruściki nie nasiakają tluszczem.


Jak zrobić chruściki

Ciasto zaganiatajcie dość twarde, ale długo, aż bedzie lśniące,elastyczne, po. Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Robi się je z ciasta śmietanowego zbijanego i smaży jak pączki.


Faworki inaczej chrust, chruściki bądź jaworki to tradycyjne polskie ciastka o kształcie kokardek. Przepis jest naprawdę czytelny, i jeżeli takim laikom jak ja wychodzą to powinny się udać wszystkim. Jeżeli komuś nie wychodzą to coś robi się źle. W każdym kawałku zrobić nacięcie i przełożyć przez nie jeden koniec.


Smażyć w gorącym tłuszczu (ok 1stopni) obie strony na złoty kolor. Faworki (chruściki, chrust) pochodzą z Litwy oraz Niemiec. Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem.


Jeśli chruściki zbyt szybko się przypalają zmniejszyć temperaturę a jeśli za bardzo wchłaniają tłuszcz to zwiększyć. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Część z nas nie objada się wtedy pączkami - wolimy chrusty, znane też jako faworki.


Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Jak zrobić dobre faworki? Zobacz, jak zrobić domowe chruściki. Faworki swoim kształtem przypominają złożoną kokardkę lub wstążkę. Chciałabym jeszcze raz je zrobić ale nie wiem co zrobiłam źle-mąkę wymierzyłam na wadze (dałam tortowej) , śmietana była ale nie wiem jak sprawdzić czy to była kwaśna śmietana.


Czy ma ktoś jakiś pomysł co poszło nie tak? Ich nazwa wzięła się od francuskiego słowa faveur, które oznacza wąska wstążeczka, tasiemka jedwabna. A może miałam za małe jajka? Faworki są pyszne, słodkie, chrupiące i trudno wyobrazić sobie bez nich tłusty czwartek.


Przepis na faworki domowe to, wbrew pozorom, nic trudnego. Faworki, chruściki, chrust – nazwy są różne, ale smak ten sam. Sprawdź, jak przygotować tradycyjny chrust.


Aromatyczne bakalie - jak je zrobić? Aby wzmocnić aromat bakalii namoczyłam je w migdałowym winie. Pozyskuj ją z naturalnych, nie zanieczyszczonych stanowisk. Pokrzywa - kiedy i gdzie ją zbierać? Przepisów na faworki jest wiele, ale Dziennik Zachodni prezentuje najprostszy i sprawdzony przepis na domowe faworki.


Jak zrobić chruściki

Pieczenie chleba - jak przygotowąć do użytku nową formę? Zbliża się tłusty czwartek jest to dobra okazja aby podzielić się z Wami moim przepisem na faworki (chrusty). Z nami uda Ci się zrobić faworki w kilkanaście minut.


Rozwałkować na grubość około 5-mm. Na środku każdego zrobić nacięcie, przez które należy przepleść jeden koniec paska. Wkładać na olej chruściki partiami i smażyć na złoty kolor z obu stron. Przepis na chrusty drożdżowe, chrusty na piwie Prosty przepis na chrusty 16. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem.


W Tłusty Czwartek w moim domu zawsze gościły pączki z różą, a w naszej kuchni razem z mamą przygotowywałyśmy faworki. Gotowe wykładać na ręcznik. Jeśli szukasz przepisu na lekkie chruściki koniecznie wypróbuj mój sposób: 7ml mąki tortowej, żółtek , 2ml śmietany , ml spirytusu lub octu, szczyptę soli, aromat. Mąkę mieszamy z solą dodajemy miękkie masło i wyrabiamy (na tym etapie nie wyjdzie nam jeszcze ciasto, raczej coś w rodzaju sypkiej kruszonki).


Z ciasta wycinać pasy o szerokości około 3cm , następnie pasy podzielić na około 10cm kawałki i na każdym jednym zrobić po środku niewielkie nacięcie, przez które należy wywrócić wycięte ciasto. Siadałyśmy przy stole, na którym królowała duża, drewniana stolnica, mama wałkowała ciasto i wycinała prostokąty z dziurką, a ja zawijałam z nich „warkoczyki” i przyglądałam się, jak szybko rosną na gorącym oleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty