czwartek, 27 lipca 2017

Ketchup z cukinii przepis

Ketchup z cukinii przepis

Przepisy Artykuły Filmy Sklep Konkursy. Dodaj przepis, a zyskasz szansę publikacji w naszych magazynach i wygrania 10 zł lub nagrody rzeczowej. Wśród przepisów na przetwory z cukinii to chyba właśnie ketchup jest najbardziej popularny, dla wielu obowiązkowy do zrobienia w sezonie na cukinię ;-) Co mi się w nim najbardziej podoba (oprócz oczywiście smaku), to idealnie gęsta konsystencja, którą uzyskujemy właśnie dzięki cukinii. Domowy ketchup z cukinii - zaskoczy smakiem! To pyszny sposób na nadmiar cukinii i smakowity sos w kuchni.


Prosty przepis na pyszny obiad. Zupa z cukinii w sezonie to najlepszy pomysł na danie. Nie tylko ładnie wygląda, ale wspaniale smakuje. Najlepsza zupa z cukinii.


Ketchup z cukinii to świetna alternatywa dla ketchupu typowo pomidorowego – choć prostsza i równie pyszna. Używałam go do chrupiących zapiekanek, pizzy i hot-dogów. Nigdy nie zamieniłabym go na sklepowy. Postanowiłam spróbować swój własny ketchup.


Od tego czasu robię własny keczup każdego lata, wykorzystując coroczny urodzaj cukinii (która w pewnym momencie po prostu zasypuje nas owocami, a wówczas z cukinii robię dosłownie wszystko, co się da). Od razu poprosiłam o przepis, bo wszyscy, byli nim zachwyceni. Taki ketchup doskonale nadaje się nie tylko do parówek czy innych kiełbasek ale również do innych dań. Z dojrzałych letnich pomidorów proponuję Wam zrobić pyszny domowy ketchup. Czy to mniejszą porcję do bieżącej konsumpcji - jako dodatek do kanapek lub mięsa z grilla, czy na zapas zawekować w słoikach i przechować do zimy.


Wszelkie wskazówki jak to dobrze zrobić znajdziecie na stronie z przepisem :-) Polecam, bo naprawdę warto! Przygotowanie dania ketchup z cukinii. Cukinię i jabłka obierz, zetrzyj na grubej tarce, posól, połóż na sicie i odstaw na minimum godziny.


Ketchup z cukinii przepis

Cebulę pokrój w cienkie piórka, posól i odstaw na podobny czas. Pomidory pokrój, ugotuj tak, żeby odparowały. Zblenduj i przetrzyj przez sitko, żeby pozbyć się pestek i skórek. Cukinię razem z obraną cebulą ścieramy na tarce o jarzynowych oczkach. Dodajemy sól, mieszamy i odstawiamy na godziny.


Po tym czasie dodajemy cukier i na bardzo małym ogniu gotujemy przez minut, często mieszając (ketchup lubi się przypalać). Sama właściwie nie wiem, czy powinnam mówić ketchup z cukinii czy sos z cukinii. Zrobiłam go kolejny raz.


Ketchup z cukinii przepis

Dodane przez odelw: Tylko o kuchni. Keczup z pomidorów i cukinii. Paprykę pokroić na kawałki, cukinii obrać i zetrzeć na tarce, gniazda nasienne z dużymi nasionami można wyrzucić, cebulę i czosnek lekko posiekać, wszystko gotować pod przykryciem ok min. Problem z ciastem z cukinii. Czy ktoś ze Smakerowiczów piekł ciasto z dodatkiem cukinii?


Ja podjęłam już drugą próbę i znowu zakalec. Tym razem odsączyłam starannie sok z utartej cukinii i dodałam więcej mąki żeby ciasto było gęstsze. Ostatnio koleżanka mojej Mamy przyniosła nam słoiczek ketchupu z cukinii. Początkowo pomyślałam sobie, cóż to za wynalazek ;) Jednak spróbowaliśmy i tak nam posmakowało, że zawartość słoiczka zniknęła w mgnieniu oka ;) Poprosiłam o przepis i zrobiłam sobie zapas przepysznego ketchupu. Jak zrobić ketchup z cukinii?


Cukinii w tym roku jest tyle, że nie wiadomo już co z niej robić. Z taką możemy cuda robić, bo nie trzeba nic wykrawać. I muszę Wam powiedzieć, że jest FENOMENALNY!


Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Przyznam się, że nie sądziłam, że ketchup z cukinii jest tak pyszny. Dużo pracy przy nim nie ma, praktycznie jego przygotowanie rozkłada się na dwa dni, w jeden dzień bawimy się z cukinią obieramy, oczyszczamy z pestek, płuczemy i trzemy - najlepiej i najszybciej - mechanicznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty