poniedziałek, 31 lipca 2017

Przepis na strucle

Bawię się pieczeniem a rodzinka jest zachwycona. Przepis na strudel z jabłkami (Apfelstrudel). Strudel z jabłkami to bardzo popularne ciasto szczególnie w Austrii i Niemczech. Cudownie puszysta, delikatna strucla drożdżowa z serem to idealny podwieczorek na deszczowy weekend.


Sprawdź przepis na ciasto i gotuj z WINIARY! Poniższy przepis jest na dwie strucle. Strucle są polane lukrem i posypane rozdrobnionymi orzechami włoskimi oraz kolorową posypką. Idealna do szklanki zimnego mleka lub ciepłej herbatki.


Smakowita strucla z serem. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Strucla z makiem. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Przepis na strucle

Sklepowe wersje ciasta z makiem zawierają dużo ciasta i cienką kreskę maku, dlatego sto razy bardziej wolę przygotować taką struclę w domu. Tym razem przygotowałam je troszkę inaczej, a dzięki temu strucle drożdżowe są równe i nieprzerośnięte. Przedstawiam przepis na babkę drożdżową według receptury słynnej siostry Anastazji. Stollen to tradycyjna, niemiecka, świąteczna strucla bożonarodzeniowa.


Jest to drożdżowa strucla z dużą ilością bakalii. Stollen ma oryginalny kształt, jedna połowa ciasta jest wyższa od drugiej i jest posypany grubą warstwą cukru pudru. Drożdżowa strucla orzechowa, która może święcić triumfy na Waszym świątecznym stole, tuż obok tradycyjnej makowej :-). Idealne, mięciutkie i puszyste ciasto drożdżowe, znane Wam już wcześniej z najlepszej babki wielkanocnej. Nadzienie orzechowe bogate, sycące, z mocnym aromatem rumowym.


Przepis na strucle

Strucle makowe to podstawa świątecznych słodkości w moim domu i pieczemy je w ilościach prawie hurtowych (muszą być przynajmniej cztery :)), bo nikt nie wyobraża sobie nie tylko świąt, ale i całego poświątecznego tygodnia, aż do Nowego Roku, bez kawałka makowca. Minęło już chyba z pół roku od ostatniego posta. WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).


Drożdże pokruszyć, rozetrzeć z łyżeczką cukru pudru. Mąkę przesiać na stolnicę, dodać masło i żółtko, dokładnie posiekać. Następnie dodać śmietanę, drożdże, olej, pozostały cukier puder, cukier waniliowy, szczyptę soli, dokładnie wyrobić.


I w tym roku skusiłam się upiec te strucle -ale z masą kakao. Nawiasem mówiąc strasznie ciężko odszukać taki przepis na tą masę w necie. Takie smaki z dzieciństwa-babcia zawsze robiła na święta , ale niestety przepis przepadł. Czy mogłabyś coś doradzić na przyszłość? Pozdrawiam i Wesołych Świąt.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na drożdżowa strucla makowa. Polskich Młynów widziałam świetny pomysł na strucle, polecam odwiedzić ich stronę, bo mają tam mnóstwo fajnych przepisów wartych wypróbowania :). Rolada waflowa z bananem. Pyszny deser bez pieczenia!


Przepis na strucle

Prosty przepis na pyszny deser! Rafaello bez pieczenia. Te strucle zrobiłam specjalnie dla mojej Mamy, która uwielbia drożdżówki z serem. Wykorzystałam przepis na ciasto na pączki, dlatego jest ono bardzo delikatne i klejące.


Obie strucle układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia ( radzę piec na dwóch blaszkach ja piekłam na jednej i moje strucle się zrosły ), odkładamy je jeszcze na minut w ciepłe miejsce, żeby troszkę podrosły. Po tym czasie pieczemy w temperaturze 1stopni przez około minut do zrumienienia. Frytka - to są moje pierwsze strucle (jak już wspomniałam).


Dostałam radę od mojej mamy, która kiedyś pracowała jako cukiernik, że nie należy ciasno zawijać (surowych jeszcze) strucli w papier do pieczenia. Ostęp od ciasta do papieru pozostawiam 1-5cm. No i końce papieru muszą być na spodzie.


W tym roku jestem odpowiedzialna za wypieki świąteczne :) Zrobiłam już pierniki i bakaliowiec, więc przyszła pora na naszą… zpierwszegotloczenia. Może się okazać, że trzeba dosypać nieco więcej mąki niż podano w przepisie. Pamiętajmy jednak, że ciasto musi być luźne i delikatne. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do ok. Wymieszać masę makową z mielonymi orzechami.


Już od dawna za mną chodzi taka strucelka z serem,uwielbiam wszelkiego rodzaju drożdżówki,dzisiaj zapraszam Was na struclę z serem,przepis pochodzi od mojej mamy,zawsze wychodzi. Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. Makowiec królewski, makowiec z serem, makowce na biszkopcie, na cieście francuskim, strucla z makiem i inne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty