czwartek, 20 lipca 2017

Jak zrobić podpiwek

Jak zrobić podpiwek

Co prawda okres oczekiwania aż nam się napój uwarzy wynosi kilka dni, ale warto czekać! Jak zrobić podpiwek w domu? Tradycyjnie podpiwek robiony był z prażonych ziaren jęczmienia lub mąki. Warto jednak zrobić podpiwek od postaw gdyż daje mi to więcej możliwości decydowania o smaku.


Głównym składnikiem domowej roboty podpiwka będzie kawa zbożowa. Do tego celu nie nadaje się Inka lub inna kawa ekspresowa, którą przygotowujemy zalewając gorącą wodą. Musi być to kawa wymagająca gotowania. Poza tym podpiwek najczęściej wyrabiany był na wsiach latem, w czasie żniw.


Na pańskich stołach raczej nie gościł. Dzisiaj nawet trudno kupić do niego składniki, chociaż wykwintne nie są. Jeśli chcę zrobić podpiwek wg Twojego przepisu to czemu nie mogę kupić kawy zbożowej Inki?


Do czego w ogóle potrzebna jest tu kawa? Kawa zbożowa Inka jest kawą błyskawiczną. Oznacza to, że jest gotowa po zalaniu ją wrzątkiem.


Aby zrobić podpiwek potrzebujemy kawy, którą należy gotować. Lista przepisów na jak zrobić podpiwek z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Ktoś pytał czy można dodać chmiel. Oczywiście, że można - wszystko można zrobić.


Jak zrobić podpiwek

O ile nie mam dużego doświadczenia w warzeniu piwa (a raczej nie mam żadnego), to podpiwek nieraz robiłem i nikt nigdy nie narzekał na smak i zapach. Pamiętałem jedynie, że trzydzieści lat temu moja babcia robiła go używając gotowego produktu, którego opakowanie wyglądało jak mała paczka kawy zbożowej. Owszem, do jego przygotowania potrzeba czasu, ale wyborny podpiwek wart jest czekania tych 3-dni. Spróbuj również innych produktów marki Delecta dostępnych w naszym sklepie online. Później o nim zapomniano, ale dziś powoli odzyskuje popularność.


Nie tylko świetnie gasi pragnienie, ale też dostarcza organizmowi wielu cennych składników odżywczych! Zobaczcie co mam pysznego! Podpiwek przed laty nazywany był „polską colą”.


Filmik przedstawiający podpiwek. Co to jest, jak smakuje i jak go zrobić? Degustacja domowego podpiwku zrobionego według własnej receptury i sposobu.


Majówka jest wyjątkowo gorąca, każdy marzy o zimnym piwie. Z różnych powodów nie zawsze możemy sobie na nie pozwolić – czy to jesteśmy samochodem, czy przyjmujemy leki. Doskonały na upalne dni. O tym jak przygotowałem samodzielnie podpiwek- czyli recenzja produktu Delecty.


Piwo domowe Wielu amatorów piwa nie wie,że u siebie w domu można zrobić łatwo,szypko i tanio bardzo smaczne i ładne musujące piwo. Jako surowca używamy specjalnych podpiwków,czyli ziaren jęczmiennych,prażonych i przemielonych. Większość przepisów zaleca, by kawę zbożową zagotować, potem gotować kilka minut z chmielem. Wywar ten należy odcedzić, następnie w części jeszcze ciepłego płynu rozrobić drożdże piekarskie.


Połączony z drożdżami wywar wlać do butelek i szczelnie zamknąć na kilka dni. Na moim stole zawsze stoi butelka z keczupem i właściwie ciągle po nią ktoś sięga podczas posiłku. Wystarczy jednak wziąć taką butelkę. Jako, że moje dzieci uwielbiają podpiwek, w którym rozkochał je ich dziadek, postanowiłam wyprodukować sama samiusieńka.


Mało tego, wczytałam się, że płyn sprzedawany w sklepie jako podpiwek w rzeczywistości jest tylko napojem o smaku podpiwka. Będziesz potrzebować wody (l), drożdży (1-g), białego cukru (2g), suszonego chmielu (g) i palonej kawy zbożowej (g). Do smaku warto dodać także szczyptę kwasku cytrynowego albo sok z połowy cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty