wtorek, 18 lipca 2017

Botwinka z miesem

Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Botwinkę dokładnie umyć,małe buraczki obrać i pokroić w plasterki a łodyżki wraz z liśćmi na około 1-centymetrowe kawałki. Zupa botwinka to moja wiosenna specjalność. Rewelacyjnie wygląda i rewelacyjnie smakuje. Mógłbym ją jeść prawie codziennie.


Botwinka z miesem

Botwinka z młodymi buraczkami, mięsem i jajkiem. Polecane przepisy: btwina na miesie Zobacz więcej. Zupy Zupa warzywna z mięsem mielonym. Miała być zupa gołąbkowa.


Po przeglądzie zapasów w spiżarni ryż i kapustę. Zupa z botwinki to prawdziwy wiosenny klasyk. Sama ją uwielbiam i przygotowuję na różne sposoby. Dziś mam dla Was taki totalny zupowy standar czyli botwinkę z ziemniakami i koperkiem. Jest szybka i banalnie prosta w przygotowaniu, a do tego lekka.


Wiosenna, bardzo smaczna zupa z młodych buraczków z natką, ugotowana na chudej łopatce wieprzowej. Dania główne Leczo z mięsem mielonym. Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli. Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku. Dodać posiekany koperek i podawać.


Dodajemy łyżkę octu i dopiero potem, pod koniec gotowania do zupy dodajemy dokładnie umytą botwinę. Uwielbiam moją babcię między innymi za jej wspaniałą kuchnię. Wiosną babcia robi rewelacyjne zupy ze świeżych warzyw. Sposób przygotowania tej zupy jest tak prosty, że botwinka regularnie pojawia się na moim stole.


Botwinka z miesem

Naprawdę każdy poradzi sobie z jej przyrządzeniem, więc do dzieła i botwinka na stół. Część z nich straci w gotowaniu, ale przecież można ją też zjadać na surowo i jeśli nie zupa botwinka na obia to niech na talerzu zagości sałatka z botwinkowymi listkami! Dla mnie najważniejsza obecnie jest botwinka. Spieszmy się więc, póki dostępne są delikatne liści i łodygi młodych buraczków.


Całość gotowałam na małym ogniu. Dodałam świeżo wyciśnięty sok z cytryny do smaku, posoliłam i zabieliłam śmietaną. Ja moją botwinkę podałam z jajkiem ugotowanym na twardo i posypałam koperkiem.


Makaron ryżowy smażony z botwinką, tofu i sezamem. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy. Fitburgery z łososia i botwinki. Tarta na cieście francuskim z botwinką i serem kozim. Blanszowane liście botwinki świetnie nadają się też do makaronu, np.


Surowe, młode listki botwinki wymieszałam z winegretem oraz serem ricotta i podałam je jako mini sałatkę do makaronu. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę. Zazwyczaj gotuję bowiem jajka osobno i trzymam je pokrojone w osobnej miseczce.


Każdy może zdecydować, czy dodać je do swojej botwinki, czy też nie. Nie ma chyba gospodyni, która nie robiłaby tę zupę chociaż raz w życiu. Pogoda sama podpowiada menu na dziś :-) Chłodnik z botwinki z dodatkiem kefiru, podawany np. Idealna propozycja na upalny dzień.


Można przechować go w lodówce i podać jeszcze jutro i pojutrze. Zresztą myślę, że do tego przepisu będziecie wracać przez całe lato. Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.


Sprawdź nasze najlepsze przepisy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty