wtorek, 4 lipca 2017

Ciasto kruche pod makowiec

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Wasze ulubione kruche ciasto z pianką (u mnie tym razem wiśniową) w odsłonie świątecznej. Jeśli szukacie idealnego przepisu na makowiec na kruchym cieście, podzielne ciasto z dużej blachy, nie ma się nad czym zastanawiać ;-). Jeśli chcesz wzbogacić jego smak, dodaj do masy makowej dowolne bakalie: migdały, rodzynki, orzechy lub kandyzowaną skórkę pomarańczową.


Upieczone ciasto udekoruj lukrem, ziarenkami maku lub polewą czekoladową i podawaj razem z kawą zbożową, herbatą lub mlekiem. Pobierz listę składników i przygotuj wyjątkowo kruchy placek. Otóż wziełam się za pieczenie spodu (z podwojonej ilosci skladnikow) w trakcie pieczenia masło oddzielilo sie od ciasta i zaczelo się gotowac, w ciescie porobily sie dziury i wgl wszystko na marne. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Wyśmienity makowiec na cieście kruchym oblany lukrem.


Dodane przez natasza w: Tylko o kuchni. W tym roku na pewno nie zabraknie również tego ciasta. To ciasto, które jednoznacznie kojarzy się ze świętami, jednak różnego rodzaju rolady makowe przygotowuje się przez cały rok. Bardzo dobry, wielokrotnie sprawdzony przepis na makowiec.


Przechowywanie upieczonych makowców w lodówce przedłuża ich trwałość. Podobne przepisy Łatwy makowiec na krucho drożdżowym cieście Wkn. Pyszne, delikatne, kruche ciasto z dowolnymi owocami.


Można przygotować je z dowolnymi owocami zarówno świeżymi, jak i mrożonymi. Krucha rolada makowa Wkn. Jeśli zastanawiasz się, jaki wypiek podać podczas rodzinnego spotkania, koniecznie wypróbuj przepis na kruche ciasto z makiem i budyniową pianką. Do jego przygotowania możesz wykorzystać gotową masę makową, dodając do niej jedynie tartą bułkę.


Wszystkie najlepsze przepisy na makowce, strucle i ciasta z makiem w jednym miejscu. Zrobisz z niego słodkie babeczki lub ciasteczka. Wybór należy do ciebie, a obie wersje będą równie dobre. Ten makowiec to perełka wśród ciasta i moja propozycja na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia.


Ciasto kruche pod makowiec

Uwaga: u mnie ciasto wyszło dosyć wysokie, ale użyłam blaszki 24×cm. KRUCHE CIASTO – PRZEPIS – pytacie mnie jak przygotować idealne ciasto kruche, dlatego przygotowałam wpis wraz z przepisem w formie filmu (żeby każdy mógł zobaczyć krok po kroku jak przygotowuje się takie ciasto). Przygotowanie kruchego ciasta jest bardzo łatwe. Mama zazwyczaj pieczenie tradycyjny zwijany makowiec, a ja w zeszłym roku zrobiłam jej konkurencję z makowcem kruchym z budyniową pianką. Cała rodzina bardzo go chwaliła.


Najpierw zagniatamy kruche ciasto i chłodzimy je. Następnie ciasto ścieramy i podpiekamy. Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem.


Ciasto kruche pod makowiec

Wykonanie go jest troszkę czasochłonne, ale dla takiego efektu końcowego warto! Składniki na ciasto kruche: 500g mąki tortowej 125g cukru pudru 300g zimnego masła 4. Z ciasta kruchego wyrabia się także korpusy do napełniania słodkimi lub wytrawnymi nadzieniami, rurki do nadziewania kremami oraz otwarte i zamknięte paszteciki. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy. Sernik z malinami i brzoskwiniami. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą.


Zainspirowana zostałam przepisem z Moich Wypieków, zmieniłam go po swojemu i wyszło doskonałe. To drugie jest łatwiejsze w przygotowaniu. W obu wypadkach należy zaś pamiętać, by przed nałożeniem masy makowej posmarować ciasto białkiem. Ciasto kruche z jagodami i masą serową.


Ciasto kruche pod makowiec

Dzięki temu prostemu zabiegowi nadzienie będzie przylegać do ciasta, a makowiec będzie idealny! Poznaj tajemnice maku na makowiec! W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca.


Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty