poniedziałek, 10 lipca 2017

Pierniczki z drożdżami

Pochwaliłam się w pracy, że mam już pierniczki na święta a jedna z moich koleżanek , biolog powiedziała mi, że jeżeli z drożdżami to nie mogę ich tak długo przechowywać i co teraz zrobię? Następnie dodajemy drożdże oraz jajko. Miód rozpuszczamy razem z masłem i dodajemy do mąki, następnie dodajemy ciepłe mleko. Dokładnie wyrabiamy, aby powstało jednolite ciasto. Zdecydowanie wolę pierniki miękkie,dlatego tez piekę je częsciej.


Nie wymagaja dużo pracy, a smak wynagradza trud ich pieczenia. Właśnie wyrobiłam ciasto, ale bardzo się klei, wiec włożyłam do lodówki. Pierniczki z tego przepisu piekę od kilku lat.


Piernik staropolski już upieczony i pierniczki z tego ciasta nadziewane powidłami i marcepanem. Jest tylko jeden problem - raczej nie dotrwają do świąt :-). Znikają z prędkością światła. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pierniczki z drożdżami. Was pytanie: czy macie jakis sprawdzony przepis na pierniki, ktore po upieczeniu musza odleze okolo tyogdnia- dwoch, aby zmiekly?


Chce w tym roku obdarowac bliskich takimi piernikami i planowalam upiec je ok tydzien przed. Można je też upiec wcześniej, razem z innymi ciasteczkami czy piernikami, bo przechowywane w szczelnym pojemniku lub puszce, dodatkowo skruszeją. Przed Świętami chciałam wypróbować jeszcze jakiś nowy przepis na pierniczki.


Skorzystałam z receptury zamieszczonej na forum cincin. Jeszcze nigdy mnie nie ono zawiodło, więc i tym razem spodziewałam się pewniaka, tym bardziej, że pod przepisem było dużo pozytywnych komentarzy. Te pierniczki robi się szybko i sprawnie - ciasto dobrze współpracuje, nie ma z nim żadnego problemu, nie wymaga leżakowania i wielu drogich składników.


Nowością jest dla mnie dodatek drożdży - rzadko spotykamy je w pierniczkach, ale to dzięki nim są one miękkie, pulchne i. Kolejne pierniczki, które przygotowałam przed świętami to pierniczki na drożdżach. Miały wyjść pulchne, jednak u mnie takie nie są, może za mocno wałkowałam ciasto,a może to wina drożdży. Nie wiem, jednak smak pierniczków rekompensuje wyglą więc nie ma co narzekać. Poznaj przepis na miękkie pierniczki – idealne do kosztowania od razu po upieczeniu! Miękkie pierniczki rozpływają się w ustach.


Podgrzewamy Miód z masłem do rozpuszczenia, następnie dodajemy drożdże i całość mieszamy. Do suchych składników wlewamy płynne i dodajemy jajko. Wszystko wyrabiamy na gładkie i elastyczne ciasto. Rozwałkować , a w razie potrzeby podsypać odrobiną mąki, na ulubioną grubość.


Wiele osób woli miękkie pierniczki, dlatego w tym roku zrobiłam taką wersję, na drożdżach. Są smaczne, przypominają odrobinę znane toruńskie Katarzynki. Upiekłam je w dwóch wersjach - zamieszczam na początek przepis na tradycyjną wersję, a zdrowszą, z niskim IG napiszę niebawem. Składniki łączymy ze sobą, dodając do nich przygotowane masło z miodem i drożdżami. ETAP Zagniatamy jednolite ciasto Całość zagniatamy do uzyskania jednolitego ciasta.


Z ciasta wykrawamy pierniczki w dowolnych kształtach. Obie mąki połącz z cukrem i suchymi drożdżami. Jeśli używasz świeżych drożdży, zrób rozczyn. Moje dzieciaki je pokochały! Przepis znalazłam u Doroty.


Pierniczki z drożdżami

I chociaż to moje pierwsze podejście do korzennych wypieków z drożdżami, to z pewnością wrócę do nich nie raz. Jedyną ich wadą jest to, że nie za bardzo nadają się na dłuższe przechowywanie. Tag: pierniczki z drożdżami. Tylko dokładne dopasowania.


Szukaj w tekście przepisu. Nie te tradycyjne, a z drożdżami. Od razu przejść do wałkowania. Piekłam je już z dodatkiem dwóch łyżek kakao, jednak okazały się dla nas zbyt czekoladowe.


Najpyszniejsze okazały się te, gdzie dodałam tylko łyżkę kakao. Mąkę, kakao, sodę oczyszczoną i przyprawę do piernika wsypać do miski i wymieszać. W garnku rozpuścić masło z miodem.


Zapraszam do wypróbowania przepisu na pierniczki z drożdżami - są miękkie, nie za słodkie, bardzo smaczne. Z podanych składników wyszły mi blachy. Na stolnicę przesiać mąkę z sodą, przyprawą do piernika, cukrem pudrem i kakao. Porcje ciasta rozwałkowywać na podsypanej mąką stolnicy i wycinać za pomocą wykrawaczek pierniczki. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Dodać żółtka, mió olej, mąkę z soda i przyprawą. Białka ubić na pianę i wmieszać do ciasta. Foremkę wyścielić papierem do pieczenia i przelać ciasto.


Po wystudzeniu ściąć z ciasta górkę i pokruszyć ją drobno a pozostałe ciasto przekroić na dwa blaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty