czwartek, 27 lipca 2017

Makowiec świąteczny bez drozdzy przepisy

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Witaj Doroto,właśnie się zastanawiałam jak mogłam piec nie znając Twojej strony. Na minione święta upiekłam Twój makowiec zawijany,piernik staropolski,tort opium w wersji na blachę,orzeszki,ciastka maślane. Dziękuję za Twoje przepisy i życzę w Nowym Roku wytrwałości w prowadzeniu tego bloga.


Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Makowiec bez ciasta - przepis z Codogara. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego.


Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Jeśli lubisz słodkości, to polecam również moje inne przepisy na ciasta i torty. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe.


Warto jednak sięgnąć po przepisy na makowce, roladę makowo-biszkoptową czy inne wypieki z makiem i bakaliami i zrobić je w zwykły dzień, by przywołać chociaż troszkę nastrój świąteczny. Sama masa makowa jest zawsze mielona i wymieszana z dużą ilością rodzynek, nierzadko moczonych w alkoholu. Domowe makowce, czyli tradycyjne ciasta z makiem. Pieczone głównie na Wigilię i Święta. Mogą mieć postać strucli (makowiec zawijany) z ciasta drożdżowego lub być uformowane na kształt gwiazdy z nadzieniem makowym.


Poniżej znajdziecie przepisy łatwe i nieco trudniejsze, tradycyjne i nowoczesne, takie, które udadzą się każdemu, nawet z gotowej masy makowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu.


Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, a efekt zaskoczy Twoją rodzinę. Drożdżowy makowiec zawijany będzie nie tylko wspaniale wyglądał po nałożeniu na talerzyki, ale także poczujesz wspaniały świąteczny aromat, kiedy użyjesz do niego Cukru wanilinowego WINIARY. Piekłam min w 1stopniach, góra-dół bez termoobiegu. Aby makowiec był wilgotniejszy powinnam piec krócej, na niższej temperaturze, czy może masa powinna być bardziej wilgotna?


Będę wdzięczna za poradę. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Jesień się zaczyna a wraz z nią wraca ochota na makowiec.


Przygotowałam przepis od razu na rolady. Zrobisz ze mną, krok po kroku smakowite rolady idealne na święta i różne okazje. Do miski wsypać mąkę, zrobić dołek, wkruszyć do niego drożdże i posypać cukrem. Stopniowo wlewać do dołka ciepłe mleko mieszając je z drożdżami i zagarniając do środka kilka łyżek mąki.


Przykryć ściereczką i odstawić na minut do wyrośnięcia. Obowiązkowy wypiek świąteczny? Oczywiście zawijany makowiec drożdżowy! Jako pierwszy mi się nasunął do głowy, zaś jako drugi podałabym piernika z orzechami.


Mój makowiec udekorowałam cytrynowym lukrem oraz skórką pomarańczową. Wyszedł puchaty, pięknie się kroi. Przyznam, że tego typu ciasta nie należą do moich ulubionych, jednak temu przepisowi nie mogę niczego zarzucić.


Miękkie, puszyste i maślane ciasto drożdżowe poprzeplatane aromatycznym nadzieniem makowym. Jest to na pewno jedno z ulubionych ciast mojego taty. Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami.


Kupiłam też Pani książkę, świetnie się czyta i często do niej zaglądam, tak po prostu, żeby przechwycić dobrą energię. W nowym roku życzę Pani wielu pomysłów na takie fantastyczne przepisy i oczywiście zdrowia. Utrzymuje świeżość przez kilka dni. Doskonale nadaje się na świąteczny stół, jak i na każdą wyjątkową okazję. Zobacz jak przygotować pyszne ciasto na święta i inne okazje!


Najlepsze przepisy na makowiec. Orginalnie w przepisie jest podany sposob przygotowania masy makowej ;ja poszlam na latwizne i uzywam gotowej masy z puszki (po dodaniu bialek troche dosladzam). Mam dla Was kolejny świąteczny przepis na coś słodkiego. Tym razem jest to makowiec królewski, który gości na moim rodzinnym stole odkąd pamiętam.


Ten placek to prawdziwa kwintesencja świąt bo zawiera wszystkie świąteczne smakołyki. Mianowicie mamy w nim oczywiście mak, aromatyczne orzechy i adwokat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty