poniedziałek, 27 marca 2017

Ciasto malinowa chmurka z bezą

Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć na blachę o wym. Nakłuć widelcem i piec ok. Kruchy spó duża ilość malin w malinowej galaretce, kremowa masa śmietankowa i wieńcząca ciasto chrupiąca beza z migdałami.


Przepis na ciasto nadesłała mi Aleksandra (bardzo dziękuję!), oryginalnie ciasto przypominało Panią Walewską - dwa blaty ciasta kruchego pieczone razem z bezą, pomiędzy nimi warstwa galaretki i kremu. Smaki są idealnie zrównoważone, aby ciasto nie było zbyt słodkie. Majówka już za kilka dni, dlatego też może skusicie się na ciasto z którym dziś do Was przychodzę.


Ubitą pianę z białek wyłożyłam na papierze do pieczenia (odrysowałam na papierze spód blaszki, w której piekłam ciasto, żeby wiedzieć jakiej wielkości ma być bezowy blat), wierzch posypałam płatkami migdałów. Blachę z bezą wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 1stopni (termoobieg) i piekłam minut. This feature is not available right now.


Z podanych składników zagnieść ciasto, wyłożyć do formy ( 24x36), piec ok. Malinowa chmurka zawsze wprawia gości w zachwyt. Na cieście kruchym ułożyć maliny, galaretki rozpuścić w wodzie, Lekko stężałą galaretkę wylać na maliny. Odstawić do całkowitego stężenia 3. Składniki: ciasto kruche żółtka dag. Mąkę pszenną łączymy z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia, masłem, ekstraktem z wanilii oraz żółtkami.


Tak przygotowane ciasto owijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na godzinę. Polecam wszystkim miłośnikom malin - i nie tylko! Ciasto wprost rozpływa się w ustach.


Uwielbiam kruche ciasta z bezą! Jest niezwykle pyszne, delikatne i rozpływające się w ustach. Jednym słowem – uzależnia! Uznaliśmy je za jedne z najlepszych ciast na świecie!


Dzięki przepisowi Pawła wszystko jest możliwe! Goście zachwyceni, wszyscy objedzeni po uszy. Nie doczytałam tylko komentarzy i niepotrzebnie rozmroziłam maliny, ale na przyszłość użyję takich prosto z zamrażarki. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta siostry anastazji malinowa chmurka. Trochę pracochłonne, ale naprawdę warto się pomęczyć.


Z pozoru skomplikowane, ale to tylko kwestia dobrej organizacji pracy. Cieniutka warstwa kruchego ciasta, spora warstwa galaretki z owocami, puszysty krem i jakby tego było mało na wierzchu chrupiąca beza z migdałami. Kruche ciasto Mąkę przesiewamy, dodajemy posiekane masło, śmietanę, żółtka i cukier.


Pyszne kruche ciasto z malinami, kremem mascarpone i bezą. Maliny można zastąpić innymi sezonowymi owocami - porzeczki, borówki, wiśnie, truskawki. Kruche z rabarbarem i bezą to najlepsze ciasto wiosenne jakie można było wymyślić.


Pozostawiamy większe marginesy papieru po bokach (aby łatwiej było wyjąć upieczone ciasto z formy). Kobiece Inspiracje - zainspiruj się. Wyjęłam więc z szuflady przepis i pokazałam jej, no i zostałam poproszona o upieczenie.


To mój numer jeden wśród deserów w sezonie na maliny. MALINOWA CHMURKA Z BEZĄ NA PODŁUŻNYCH BISZKOPTACH 880. Mąkę z proszkiem do pieczenia i cukrem połącz z zimnym masłem. Owiń w folię spożywczą i schłodź w lodówce. Słodki krem z lekko kwaskowatymi malinami zatopionymi w galaretce w połączeniu z kruchą bezą na kruchym cieście to istne „niebo w gębie.


Powstało ze składników, które akurat miałam w domu. Na jednym kawałku nie można poprzestać. Całość pyszna, wilgotna, delikatnie cytrynowa. W przygotowaniu nie jest trudne, a smakuje wyśmienicie.


Z malin i galaretki robię masę. Biszkopt: Białka ubijam na sztywną pianę. Nie przerywając ubijania dodaję cukier oraz żółtka. Następnie dodaję olej, mąkę, ocet oraz proszek do pieczenia. Wypiek ten znakomicie nadaje się na wszelkie okazje takie jak imprezy okolicznościowe czy też rodzinne spotkania.


Zagniatamy wszystkie składniki na jednolitą masę. Z tego co pamiętam powinnam wykorzystać jeszcze płatki migdałów, jednak ja ich po prostu nie miałam piekąc bezę późnym wieczorem, a ochota. Przepis w gruncie rzeczy bardzo łatwy i nie ma się co bac! Tylko faktycznie warto odwrotnie zacząć aby wyrobić się z nim szybciej.


Najpierw bezę godzinkę w 1stopni. W tym czasie kruche ciasto. Jak beza sie wysuszy od razu wyjelam i upieklam spod. W ciepła jeszcze galaretkę rozkruszylam palcami minut wcześniej wyjęte z zamrażarki maliny. Tutaj świetnie smakuje także sama beza bez płatków.


Ciasto malinowa chmurka z bezą

Ja robiłam go dopiero pierwszy raz i muszę przyznać, że smakuje super #128578; Co prawda trzeba się przy nim napracować i spędzić kilka godzin w kuchni, ale warto! My je bardzo uwielbiamy i często robimy na różnego rodzaju okazje, typu święta, urodziny, czy po prostu na weekend do kawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty