piątek, 10 marca 2017

Ciasto na faworki za twarde

Jak dla mnie, to faworki, inaczej chrust nie tylko są ale powinny być. Co innego ptysie, które są ochydne. A jeśli są za twarde, to albo za krutko wygniatasz i ubijasz wałkiem albo za grubo wałkujesz.


Powinny być prawie przeźroczyste zanim wrzucisz je na tłuszcz. Jak uratować twarde ciasto na faworki nie mając. Za pierwszym razem wyszły miękkie i ciastowate ale chyba wiem jaki błąd popełniłam dałam za dużo śmietany zeby rozluźnić ciasto. Za drugim razem wyszły wspaniałe chrupiące czyli takie jakie powinny byc:-) ciasto na faworki przepuszczałam przez maszynkę do mięsa bo to jest genialny i szybki sposób co prawda przepuściłam trzy.


Nie ma nic gorszego niż ciasto kruche, które jest twarde jak deska. Co zrobić, aby ciasto do tarty lub szarlotki było kruche i miękkie? Do ciasta użyj tylko żółtek, białka sprawią,że będzie twardsze.


Rarytas, dla wielu smak dzieciństwa, dla wielu coś nieosiągalnego. A ja zawsze najpierw mieszam mąkę z wodą i mlekiem (pół na pół) potem dodaję jajka i olej. Zawsze wychodzą miękkie :) a pozatym wiem z doświadczenia że jesli jajek jest za duzo to naleśniki są twarde a jak oleju jest za duzo to będą se rozwalać. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! W ten sposób uelastyczniamy ciasto i wtłaczamy w nie powietrze.


Ciasto zagniatać przez ok. I to kusi i to nęci :) Dziś prezentuję Wam faworki, żebyście też mieli wybór (przepis na pączki można znaleźć tutaj). A jak ciasto wyszło twarde, to może dodaliśmy za dużo mąki.


Dlaczego faworki są twarde. Robiłam dzisiaj pierwszy raz faworki. Ja spróbowałabym z olejem - smarować i wyrabiać, aż zmięknie i nabierze sprężystości (ale nie będzie lepkie). Niektóre były zbyt mączne, inne za twarde.


Składniki na ciasto Do miseczki daję wszystkie składniki na ciasto. Spory kieliszek spirytusu zapobiega nadmiernemu wchłanianiu Zobacz więcej. Faworki nie powinny za bardzo się zrumienić, mają być złote, nie brązowe!


Inaczej będą zbyt i twarde. W połowie smażenia wymieniamy olej na nowy (litr), stary tłuszcz wylać. Wcześniej korzystałam z przepisów, gdzie ciasto trzeba najpierw potłuc wałkiem a to trochę męczące i czasochłonne.


A od teraz będę wracać tylko do tego przepisu! Faworki wyszły rewelacyjne, z bąbelkami, bez tłuczenia wałkiem. Nie dodawałam proszku do pieczenia. Samo ciasto bardzo dobrze się wałkuje i jest elastyczne.


Kruche i słodkie faworki są szczególnie popularne w okresie karnawału. Smaży się je w głębokim tłuszczu w Tłusty Czwartek, i nie tylko. Jeśli ciasto jest za twarde, należy dodać do niego. Istnieje inny przepis – taka tajemnica kucharzy na cudne faworki, kruche, puszyste, rozpływające się w ustach. Ten przepis tutaj z bloogu nie jest dobry bo faworki wychodzą twarde jak drewno kiedy się ich mocno i długo nie bije wałkiem.


A więc potrzebne – pół puszki piwa 7-żółtek mąki tyle ile wejdzie do tego piwa razem z. W tłusty czwartek możemy rozpieścić całą rodzinę, serwując im pączki lub faworki. Jeśli nie chcemy marnować czasu na stanie w długich kolejkach po pączki, możemy zaprosić do kuchni. Ja jestem odpowiedzialna za smażenie, a dzieci za wyjadanie. Kolejna propozycja przybliżająca nas do Tłustego Czwartku - faworki.


Jest zupełnie inny niż te które jada się w moim domu. Ważne jest aby przesiać mąkę i cukier wtedy mają lepszą strukturę. Lista przepisów na dlaczego kruche ciasto wychodzi twarde z polskich blogów kulinarnych.


Przepis ten dostałam od znajomej mojej Mamy. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Takze zbyt grubo rozwałkowałaś - kiedy cieniutko rozwałkujesz (góra 3mm), nawet twardsze.


Ty widziała moje pierwsze faworki. Porady kulinarne Smażyłem wczoraj faworki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty