czwartek, 16 marca 2017

Ciasto do makowca

Wychodzi z tego rzadka papka a nie ciasto do zagniatania. Dziwne, że komuś to wyszło. Od razu na surowe ciasto drożdżowe należy nałożyć masę makową.


Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasto może się trochę zapaść pod ciężarem masy, a masa wysuszyć (to nie jest przepis na makowca, ale na masę makową do rolady), dlatego upieczenie w formie strucli wydaje mi się lepszym pomysłem. Aniu, probowalam zrobic Twego makowca , ale mialam problem z ciastem. Uzylam drozdze i ciasto mi nie uroslo.

Tez nijak nie moglam pozbyc sie tych kawaleczek drozdzy, ciasto tak i nie wyszlo gladkie. Roztarc drozdze z zoltkami nie wyszlo, moze poprostu nie rostarlam dobrze? Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Wyrośnięte ciasto podziel na części, każdą rozwałkuj na prostokąt.


Do nadzienia makowca zawijanego dodaj także rodzynki i migdały lub orzechy. A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego wigilijnego przysmaku, możesz dodać kandyzowane owoce. Gotowy makowiec zawijany najlepiej udekorować lukrem i posypać bakaliami.


Przepisy na makowce i różne ciasta z makiem.

Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Kwintesencja makowca - sam mak posłodzony miodem, z bakaliami, bez spodu ale z polewą czekoladową. Wasze ulubione kruche ciasto z pianką (u mnie tym razem wiśniową) w odsłonie świątecznej. Jeśli szukacie idealnego przepisu na makowiec na kruchym cieście, podzielne ciasto z dużej blachy, nie ma się nad czym zastanawiać ;-). Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


PRZEPISY NA MAKOWCA stanowią bardzo ważną część moich zapisków kulinarnych. W moim domu od zawsze przygotowywało się makowce z okazji świąt i bardzo często bez okazji #128578; Mój mąż bardzo lubi makowca drożdżowego. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Zebrałam dla Was najlepsze przepisy na makowce, które publikowałam do tej pory.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto na makowca. Najpierw musimy przygotować ciasto. Pierwszy krok to zaczyn: drożdże musimy rozetrzeć z cukrem, dodać mleko (musi być letnie, inaczej drożdże nie urosną).


Wymieszany zaczyn odstawiamy na minut w ciepłe miejsce. Wobec makowca na kruchym spodzie mam bardzo konkretne oczekiwania – ciasto ma być tylko tłem, a masa makowa powinna być spójna i smaczna. Wyrobić ciasto przez kilka minut (w tym momencie jest dość lepiące, ale po dodaniu stopionego masła, będzie łatwo odchodzić od ręki, a po wyrobieniu będzie elastyczne i miękkie). Na koniec wlać stopione ciepłe masło, lecz nie gorące i jeszcze wyrabiać ciasto przez ok.


Dodane przez celabrate w: Tylko o kuchni. Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych.

Ciasto na makowiec tradycyjnie powinno być drożdżowe lub krucho-drożdżowe. To drugie jest łatwiejsze w przygotowaniu. W obu wypadkach należy zaś pamiętać, by przed nałożeniem masy makowej posmarować ciasto białkiem.


Dzięki temu prostemu zabiegowi nadzienie będzie przylegać do ciasta, a makowiec będzie idealny! Poznaj tajemnice maku na makowiec! Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Można powiedzieć, że to taka wariacja na temat makowca, co prawda i mak i ciasto drożdżowe zachowują tradycję, ale dodatek wiśni i czekolady jest już urozmaiceniem tradycyjnego makowca. Warto spróbowa Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Proste Dania bezglutenowe i nie tylko. Pysznym uzupełnieniem będzie lukier cytrynowy z kawałkami skórki pomarańczowej. Jeśli mamy ochotę na kawałek dobrego makowca przypomnijcie sobie o tym przepisie!


Pamiętajcie o użyciu foremki o podanych wymiarach, bo jeśli będzie np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty