piątek, 24 marca 2017

Dlaczego makowiec pęka

Oto makowiec idealny, który nie pęka i nie jest spłaszczony po upieczeniu. Wystarczy prosty zabieg owinięcia ciasta pergaminem. Proporcje między ciastem a makiem są tu doskonałe. Masa makowa własnej produkcji nie ma sobie równych.


Można do niej wrzucić dokładnie to, co się lubi #128578; A na wierzchu polałam makowiec lukrem cytrynowym. Zobacz, w jaki sposób przygotowuje go Beata Śniechowska. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat? Dlaczego makowiec pęka ? Ciasto nie pęka dzięki pieczeniu w papierze. Makowiec smakuje Zobacz więcej.


Ulubione Przepisy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ulubione przepisy. Mój pierwszy makowiec i jednocześnie jeden z najlepszych jakie kiedykolwiek jadłam :) Wilgotny, słodki, aromatyczny – po prostu idealny. Jeśli masz jakieś pytanie związane z pieczeniem makowców napisz je w komentarzach, a ja postaram się na nie odpowiedzieć.


Prosty przepis na makowiec na Święta. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Dzisiaj słów parę o moim ukochanym warzywie - ponieważ pierwsze okazy młodziutkich cukinii mogę już zrywać w ogródku u Teściowej.


Mój makowiec niestety też pękł! Pomimo że owinęłam go w pergamin, nie są to małe. To znaczy, że ciasto drożdżowe zbyt krótko odpoczywało po zagnieceniu lub jest w nim za dużo drożdży. Zagniecione ciasto należy odstawić na minimum 2-godziny. Jeżeli dodasz więcej, ciasto będzie gwałtownie.


Tak samo postępuję z drugą połową ciasta i masy makowej. Gotowe makowce przykrywam ściereczką, odstawiam w ciepłe miejsce na ok. Podrośnięte makowce smaruję po wierzchy rozmąconym jajkiem. Kiedyś robiłam, ale nie byłam zadowolona z efektu. Lista przepisów na makowiec który nie pęka z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Wszystko wyszło pysznie, tylko strucla mi się rozwaliła w trakcie pieczenia, a dokładniej- pękła na całej długości. Wyglądało to tak, jakby ciasto rozeszło się w szwach, jedna krawędź pęknięcia podkurczyła się do góry, druga do dołu, tworząc piękny rowek wzdłuż strucli. A marzył mi się zawijany makowiec jak z cukierni. Witajcie jestem tu nowa (ale myślę że zagoszczę na dłużej)i od razu pytam.


Polukrowany, posypany ukośnie makiem i ozdobiony odrobiną blanszowanych, siekanych orzechów lub migdałów. Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa. Ten makowiec to jedno z niewielu ciast, które moja Mama piekła od wielu lat. Jest pyszny, zawsze smakuje rewelacyjnie, a przepis na ciasto pochodzi ze starej książki dla uczniów szkół gastronomicznych p. Kazimiery Pyszkowskiej pt. Gospodarstwo domowe, którą moja Mama kupiła po ślubie i która jest jej kuchenną biblią po dziś dzień.


Pamiętajmy, aby zostawić trochę wolnego miejsca między papierem a makowcem, bo inaczej makowiec podczas pieczenia nam popęka. MAKOWIEC ZAWIJANY - DWIE STRUCLE I WIENIEC. Tak tak,wielkimi krokami zblizaja sie Swieta,wiele pracy ywkuchni,pieczenie gotowanie nie wspomne o porzadkach:-)Tak,tak prace trzeba sobie rozplanowac żeby nasz nos nie wyladował w barszczu,oczywiscie ze zmeczenia,he,he. Nie gotowalam maku co oszczędza sporo czasu, lecz użyłam zmielony mak gotowy do wypieków. Poszukajcie na półkach sklepowych, jest naprawdę kapitalny.


Z takim makiem można częściej piec makowce. Wcześniejsze gotowanie maku i mielnie to byly tortury jak dla galerników. Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie – mamy na nie odpowiedź. Pękanie ciasta może być spowodowane jego nieodpowiednim wyrobieniem. Możliwe też, że dodałeś zbyt wiele masy makowej – pod wpływem jej naporu ciasto zaczyna się kruszyć.


Aby uniknąć pękania w trakcie pieczenia, zwiń makowiec w formę rolady. Robiłam ten makowiec razy, proces przygotowania to zawsze straszna walka. D Jako laik makowcowy zepsułam wszystko, co się dało przed upieczeniem.


Dlaczego makowiec pęka

A mimo to wychodzi pyszny, jedyny makowiec który lubię. Generalnie makowiec pycha, nie pęka, nie jest trudny w przygotowaniu tylko masa dla mnie trochę za sucha. W misce lub garnku pół kg maku zalewamy wrzątkiem i trzymamy pod przykryciem przez około pół godziny. Następnie zdejmujemy przykrywkę i odstawiamy do ostudzenia.


Ostudzony mak odcedzamy na gęstym sitku, nadmiar wody wyciskamy za pomocą gazy lub ściereczki kuchennej. Przepis na Świąteczny makowiec, zawijany – przepis. Idealny sernik – wysoki, bez nierówności czy bąbli. Nigdy za szybko nie wyrasta, nie pęka i nie opada.


Sernik idealny ma kremową konsystencję bez grudek lub jest puszysty jak gąbka, zawsze o pięknym, jasnym wierzchu, choć osobiście znam wielu zwolenników serników z przypieczoną skórką, którą, według własnych upodobań, można zrumienić, ustawiając ciasto pod koniec. Co prawda jestem guła i ciągle mi pęka przy pieczeniu ale zawsze i tak jest pyszny. Jeszcze nie jadłam dobrego i nie pękniętego. Jeśli jednak chcesz aby był piękny to pamiętaj o kilku zasadach.


Wszystkie produkty do ciasta muszą mieć jednakową temperaturę, mąka powinna być przesiana, ciasto wkładaj do.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty