poniedziałek, 21 grudnia 2015

Makowiec z masa makowa

Masa jest zwarta, nie kruszy się od nadmiaru bakalii, odpowiednio słodka. Część cukru można zastąpić miodem, ale pamiętajmy, że zmienia on konsystencję masy makowej i nie sprawdzi się to we wszystkich wypiekach. Z tą masą udadzą się najlepsze makowce!


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców.

Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Ciasto bez którego wielu z Was nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia - makowiec zawijany, w moim regionie nazywany struclą z makiem. Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka.


Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać. Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie.


Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy?

Z góry dziękuje i pozdrawiam ! Domowa masa makowa przepis. Masa z mielonego maku z bakaliami, orzechami, rodzynkami, skorką pomarańczową. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Dodane przez mysz2w: Tylko o kuchni. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Masa makowa to przepis na mak do makowca i mak do ciast. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku.


Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze.


NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.

Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Masa serowa: Białka oddzielić do żółtek. Miękkie masło należy utrzeć z cukrem i nadal miksując - dodawać po żółtku, a następnie porcjami łączyć z twarogiem.


Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików. Do masy makowej używam bowiem maku mielonego. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Zrobiłam też sernik według Pani przepisu. Też cudownie się udał, uwielbiam serniki, choć generalnie mi się nie udają. Dziękuję Pani za moje smaczne święta tegoroczne.


Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami. Mam jednak problem z ekstraktami. Robisz sama czy gdzieś kupujesz? Pozdrawiam i dzieki za fajny pomysł.


Można to czymś podmienić? Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia. Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego. Masę makową połączyć z jajami,mąką ziemniaczaną,dodać aromat i bakalie. W garnku zagotować margarynę i nie zdejmując z ognia,stopniowo dodawać mak.


Gotować,aż zgęstnieje,ciągle mieszając. Gorącą masą makową przełożyć przekrojony biszkopt,można polać polewą. Tradycyjny makowiec piecze się z ciasta drożdżowego lub krucho-drożdżowego, które jest łatwiejsze w przygotowaniu. Pierwszym etapem przygotowania masy makowej jest gotowanie maku w mleku - mak wsypuje się do wrzącego mleka i gotuje na najmniejszym ogniu pół godziny. Drugi krok to mielenie maku.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Przepisy z kategorii masa makowa. Zapraszam na pyszny, wilgotny makowiec z brzoskwiniami i bezą migdałową.


Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu. Bardzo smaczny, aromatyczny i wszystkie smaki dobrze się ze sobą łączą. Dodaj mąkę, kaszę mannę i proszek do pieczenia, dokładnie zmiksuj.


Jabłka zetrzyj na tarce z grubym oczkiem (ja ich nie obierałam ze skórki) i dodaj do masy wraz z miodem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty