środa, 9 grudnia 2015

Pączki z różą

Komentarze (685) Tłustoczwartkowa klasyka. Najsmaczniejsze pączki to oczywiście te z nadzieniem różanym i lukrem :-). W poniższym przepisie zebrałam to, co w pączkach lubię najbardziej: stabilne ciasto na jajkach i delikatność pączków wykonanych na żółtkach. Ciasto jest luźne, ale takie być powinno - mąką. Do nadzienia użyłam konfitury z płatków róży, co dało niepowtarzalny smak i zapach.


Zrobiłam gęsty lukier, który po zastygnięciu przy każdym kęsie kruszył się, przyklejając do ust.

W dużej misce mieszamy mąkę, sól i cukier. Pączki, a w sumie to pączusie, ponieważ są mniejsze od sklepowych klasyków. Mieszam składniki ze sobą, i przelewam do formy z maszyny do pieczenia chleba. Mąkę przesiewam, wsypuję powoli na mleko, na wierzch wykładam plasterki miękkiego masła roślinnego.


W ostatnim czasie narobiło się trochę zaległości. Dziś wrzucam przepis z zeszłego Tłustego tygodnia. Będzie jak znalazł na przyszły rok:) Przepisów na pączki jest mnóstwo. Od staroświeckich receptur z dużą ilością jaj, tłustą śmietaną i sporą ilością masła, aż po wersje dietetyczne.


Ja wybrałam coś po środku.

Pączki dobrze wystudzić, najlepiej spożyć w dniu przygotowania. Popełniłam błąd i nadgorliwie dosypałam trochę mąki do ciasta, przez co pączki nie były tak lekkie, jak trzeba i nie rosły mocno w górę. Lukrujemy na gorąco, ponieważ lukier zastyga i tworzy się z niego apetyczna, błyszcząca skorupka. Ale co się odwlecze, to nie uciecze” – jak mawiają. Przynoszę Wam doskonały przepis na puszyste, żółciutkie i pyszne pączki.


Oczywiście duże znaczenie w tym przepisie ma dobra konfitura różana. Dziś przedstawię Wam przepis na tradycyjne pączki z różą , a raczej ze smażonymi w syropie płatkami róży, które przygotowałam w czerwcu z myślą właśnie o tych pączkach. Stosowanie takiego nadzienia wyklucza użycie tylki i nadzianie ich po usmażeniu, należy nadziać je podczas formowania. Jeszcze nikt nie ocenił. Na końcu wpisu możesz przyznać gwiazdki.


Z okazji rozpoczęcia ostatniego tygodnia karnawału to właśnie one, a nie inne przysmaki, pojawiają się niemal na każdym polskim stole. Przepis na pączki z różą , posypane cukrem pudrem, smażone na smalcu. Takie pączki to tradycyjny smakołyk z okazji Tłustego Czwartku. Zamiast róży można też wykorzystać inne nadzienia.


Pączki z różą , obok faworków, są niezbędnym, karnawałowym smakołykiem. Rodzinka była zachwycona, mnie również bardzo smakowały, mimo że ja zdecydowanie z gatunku tych,. Pyszne, puszyste i aromatyczne pączki nadziewane konfiturą z płatków róży.


Olej kokosowym ma bardzo wysoką temperaturę dymienia, dzięki.

Nie oznacza to jednak, że w inne dni nie możemy ich jeść. Pozwól sobie na chwilę rozpusty i przygotuj apetyczne pączki z róży według sprawdzonego, domowego przepisu. Smaki są zapisane w rodzinnej pamięci - tej dalszej i bliższej. Dokładnie też takie pączki chodziły mi po głowie i takie chciałam przygotować. Jednak zamiast zwykłego lukru przygotowałam lukier pomarańczowy.


Pączki są przepyszne, ciasto delikatne i puszyste. Pokaźny zbiór przepisów. Rozczyn pozostawić do wyrośnięcia.


Dodać wyrośnięte drożdże, mąkę, szczyptę soli, arak i skórkę z cytryny. Ciasto dobrze wyrobić, przykryć i odstawić do wyrośnięcia. Masło roztopić przestudzić. Z jednej szklanki letniego mleka ,łyżki cukru,łyżki mąki zrobić rozczyn zostawić na minut do wyrośnięcia.


W tym czasie ubić jajka z cukrem do białości. Następnie do mąki dodać rozczyn ,mleko wymieszać dodawać kolejno :jajka ,alkohol i dobrze wyrabiać na końcu dać masło. Uwielbiam zarówno pączki, jak i faworki. Od pączków nie stronię także w ciągu roku, moje ulubione kupuję w malutkiej pracowni na Górczewskiej oraz na Chmielnej, gdzie zjadam je na ciepło w posypce z płatków migdałowych.


Tłusty Czwartek to zdecydowanie mój dzień. Mami Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Prawdziwy biszkopt. Ciasto na pączki z nadzieniem czekoladowym przygotowujemy praktycznie tak samo, jak pączki z różą.


Potrzebujemy masę czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty