piątek, 25 grudnia 2015

Papryka z czosnkiem na zimę

Co więcej, przepis jest bardzo prosty - nie trzeba np. Sprawdź, jak zrobić pyszną paprykę z czosnkiem do słoików. Marynowana papryka z cebulą i czosnkiem to idealny przepis na zimę.


Przygotowana w słoikach zasilać będzie półki domowej spiżarni, by w dowolnym momencie towarzyszyć nam jako dodatek do obiadu, sałatki czy kanapek. Zobacz sprawdzony przepis na marynowanie papryki we własnej kuchni.

To jedne z tych przepisów, z którym wiążą się u mnie większe emocje. Pieczona papryka była jedną z moich największych porażek kulinarnych. No przynajmniej tych, które utkwiły mi znacząco w pamięci, to do tej wszytkie zakalce mówią szefie ;) Kilka lat temu postanowiłam przygotować sobie partię owej papryki na całą zimę.


Poznaj jeden z nich i przygotuj paprykę marynowaną z miodem i czosnkiem! Fenomenalna sałatka z leśnych grzybów na zimę do słoików. Rydze pasteryzowane w maśle - sprawdzony, stary przepis.


Papryka marynowana z miodem i czosnkiem. Piekarnik rozgrzej do 200°C.

Kiedy skórka na papryce mocno się przypiecze, wyciągnij ją z piekarnika i przełóż do półmiska. Zakryj półmisek szczelnie folią i odstaw do wystygnięcia. Włożyć do wyparzonych słoików razem z pokrojonym czosnkiem. Z podanych składników zagotować zalewę. Do każdego słoika dodać po kilka ziaren pieprzu, ziela angielskiego, jedną gałązkę kopru, zalać przygotowaną zalewą.


Szczelnie zakręcić i pasteryzować przez minut. Sierpień i wrzesień to najlepszy czas, żeby zrobić przetwory z papryki. Zachowuje kształt i smak. Uprzednio upieczona i brana ze skórki, staje się idealnie miękka i nabiera słodyczy.


Sposobów na zachowanie papryki na zimę jest kilka. Podajemy sprawdzone receptury na paprykowe przetwory. Co powiecie na aromatyczną pastę do chleba z grillowaną papryką i nie tylko? Marynowane papryki, chrupiące ogórki i pikantne pomidory zajmują pierwsze miejsce wśród przetworów przygotowywanych przeze mnie na zimę. Dodatek miodu do marynaty sprawia, że papryka jest niesamowicie smaczna, słodka, chrupiąca, po prostu idealna.


Pieczony czosnek w oleju to doskonały dodatek do past, sałatek i farszów. Czasami pytacie mnie czy papryka kiszona jest smaczna, czy potrafię ją robić i czy mogę pokazać swój ulubiony przepis.

Ostatnio pokazywałam również przepis na kiszone cytryny z kuchni libańskiej. Ja też robię taką paprykę i spokojnie zimę wytrzymuje. Myślę, że problemem może być nie do końca dopieczona ta papryka.


Ja wkładam do piekarnika już pociętą i trzymam aż skórka z ciemnieje, później wyjmuję, solę (dość mocno) odkładam na kilka minut do miski i obieram ze skórki. Zlotu Zielarskiego, który zbliża się wielkimi krokami. Mam wprawdzie zeszłoroczną kiszoną paprykę, którą z powodzeniem przechowuję w chłodnej spiżarni i sukcesywnie podjadam, ale na Zlot zrobiłam świeżą porcję. Jest przepyszna, a przepis mam od mamy. Tak przygotowaną paprykę ciasno układamy w umytych słoikach z przyprawami.


Buraczki z papryką na zimę. Ta sałatka z ogórków gruntowych ze skórka z chili i czosnkiem to hit w moim domu, uwielbiamy ją. Lista przepisów na papryka z czosnkiem z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Bardzo lubię cukinie w chili i czosnku, nawet bardziej niż ogórki. Jest chrupka, słodko-kwaśna, pikantna. Co roku na zimę zaprawiam przynajmniej słoików.


Cukinię z chili można podać jako zagryzkę, dodatek do grilla, dołożyć do lecza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty