środa, 16 grudnia 2015

Japoński tort makowy

Jabłka obrać i zetrzeć na grubych oczkach tarki. Skropić sokiem z cytryny lub limonki, wymieszać, następnie połączyć z masą makową. Oddzielić białka od żółtek. Doskonałe połączenie pysznych biszkoptów nasączonych herbatą z białym rumem oraz dwóch różnych mas.


Przepis na ciasto japońskie.

Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Dekorując go lukrem lub polewą czekoladową, warto pomyśleć o zmniejszeniu ilości cukru w kremie. Makowiec z jabłkami, czyli makowiec japoński to prawdziwa gratka dla fanów ciast makowych.


Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Placki makowe przekładamy masą (ok. czubate łyżki) resztą smarujemy boki i wierzch tortu. Niepowtarzalny smak advocata zachęca do kulinarnych eksperymentów i poszukiwania nowych połączeń smakowych.


Tort Japoński i recenzja HELIO.

Masą advocatową możemy zastąpić klasyczny kajmak w mazurkach. Dużo smaczniej, taniej i zdrowiej jest zrobić samemu masę makową (przy okazji jest to czasochłonne, ale się opłaca!). W domowej masie makowej będzie więcej maku i bakalii, a mniej wody i cukru myślę że to mówi samo za siebie ale jak ktoś nie ma czasu robić samemu to jest to oczywiście jakieś rozwiązanie ;). Udekorowany gwiazdkami z marcepanu. Proste i szybkie do przygotowania.


Makowiec japoński z jabłkami, rodzynkami i orzechami, bez spodu. Jaki jest makowiec japoński? Pełen maku, bakalii, z dodatkiem startych jabłek, które sprawiają, że to ciasto jest idealne. To najlepszy przepis na makowiec japoński.


Z wierzchu makowiec japoński polewam czekoladą, ale i bez polewy jest przepyszny! Tym razem lekki biszkopt makowy bez mąki, przełożony masą orzechową. To smak dzieciństwa mojej mamy, która bardzo ucieszyła się że upiekłam właśnie ten tort. Ciasto jest bardzo dobre, jednak u mnie nie wywołało “fali zachwytu”, pozostaję nadal wielką fanką drożdżowej rolady makowej. Napoleoński tort makowy – bardzo podobne ale nieidentyczne ciasto podpatrzyłam w wileńskiej cukierni.


Nazwę przetłumaczono jako „mommys poppy seed napoleon cake” czyli mamina makowa napoleonka. Na pewno nie da się przekroić na tylko na warstwy. W sumie jest bardzo dobry.

Masa z serkiem mascarpone jest super. Zanim położyłam masa na spód dałam dżem z czarnej porzeczki świetnie komponuje się z masa i tortem makowym. TORT MAKOWY – do przygotowania używamy zwykłego niemielonego maku #128578; tort jest przepyszny i banalnie prosty #128578; Polecam! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na tort japoński. Razem z makowcami i roladami makowymi robi prawdziwą furorę.


Połączenie delikatnego biszkoptu, maku, bakalii i kremu jest wyjątkowo smaczną kompozycją. Kiedyś uchodziły za prawdziwie magiczne wypieki. Torty makowe znane są od wieków. Makowiec bez ciasta nosi również nazwę makowiec bez spodu lub makowiec japoński.


Początkowo planowałam zamówić piękny tort w cukierni, ale jakoś za późno się za to zabrałam, nie zrobiłam rozpoznania i jednak postanowiłam przygotować coś sama. Zawsze na każde urodziny chciałam tort makowy. Dziś chciałabym Wam przedstawić wersję makowo-orzechową. Podobny piecze moja ciocia i mam z nim same miłe wspomnienia.


Chciałabym też wspomnieć o okazji na którą był pieczony – niespodzianka dla świeżo upieczonego magistra lotnictwa :). To także idealny tort na Święta. Wystarczy spróbować, aby przekonać się, czy jabłkowa nuta w makowcu to coś, czego zawsze brakowało Ci w tradycyjnym wydaniu tego smacznego ciasta. Wróć do listy produktów. Książka jest starsza ode mnie i bardzo ją sobie cenię.


Z przepisu upiekłam ciasto makowe, rezygnując ze skórki cytrynowej, która mi tutaj jakoś średnio pasuje. Delikatny biszkopt z dodatkiem oleju przełożony gotowaną masą makową. Przygotowanie jest proste i ciasto z makiem zawsze się udaje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty