wtorek, 15 grudnia 2015

Przepis na jagodzianki z kruszonką

Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować. Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Dzięki temu, że jest bogate w żółtka, jest żółciutkie, puszyste, delikatne.


Jagodzianki są moim ulubionym rodzajem drożdżówek.

Piekę je kilka razy do roku od dokładnie lat (wtedy zrobiłam swoje pierwsze). Zawsze z utęsknieniem czekam na sezon jagodowy, bo wtedy smakują najlepiej. Gdy dostałam kg jagód!


Z tego przepisu są przepyszne, dla mnie idealne i co najważniejsze pełne prawdziwego jagodowego nadzienia. Dziś właśnie na jagodzianki mam dla Was idealny przepis! Puszyste ciasto drożdżowe wypełnione obficie owocami i posypane chrupiącą kruszonką jest czymś, co skusi każdego!


To najlepszy przepis na jagodzianki!

Nasze pierwsze jagodzianki w tym roku ju Prosty przepis na pyszne jagodzianki z kruszonką - Blog Ale Meksyk! W jagodziance najważniejsze są tajemnice, które skrywa w środku. Mąkę mieszamy z drożdżami.


Dodajemy pozostałe składniki. Na koniec dodajemy roztopione masło. Wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne. Jagody mieszamy z cukrem i mąką ziemniaczaną. Mięciutkie, puszyste, wypełnione po brzegi jagodami bułeczki z ciasta drożdżowego, posypane słodką kruszonką… Nie da się ich nie lubić!


Ciasto dzielimy na równych kuleczek. Dzisiaj mam dla Was przepis na moje ulubione jagodzianki z kruszonką. Z cukrem, masłem, mlekiem. Przepis, z którego zrobicie dużych, mięciutkich i pysznych jagodzianek. Domowe jagodzianki to miękkie, puszyste, delikatnie cytrynowe bułeczki drożdżowe pełne jagodowego nadzienia.


Trzeci dzień z rzędu robię jagodzianki z tego podpisu i polecam wszystkim. Właśnie upiekłam drożdżówki z truskawkami i lukrowaną kruszonką.

Przepis na jagodzianki - drożdżowe bułki z jagodami. Lepsze jagodzianki niż ze sklepu. Oczywiście, drożdżówki możecie polukrować, jeśli takie właśnie lubicie, ale ja preferuje jednak wersję z kruszonką.


Bułeczki są pyszne nawet drugiego dnia, o ile przetrwają w Waszych. Forma dokładnie ta sama, czyli „do odrywania”, ale ciasto nieco zmodyfikowałam i znacznie dłużej. Dodać do mąki, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok. Jajko wymieszać z mlekiem oraz cukrem, dodać do wyrośniętego zaczynu i wyrabiać mikserem z hakami lub ręcznie, na gładkie.


WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Pyszne jagodzianki z kruszonką. Bardzo mięciutkie i puszyste. Kiedy rozczyn wyrośnie dodać jajka roztrzepane z solą i cukrem, dodać pozostałą mąkę i wyrobić ręcznie lub maszynowo ciasto. Drożdżowe jagodzianki z kruszonką.


Podajemy przepis na jagodzianki z kruszonką. Jedno jajko ucieramy z pozostałym cukrem. Wierzch jagodzianek z pierwszej partii posmarować delikatnie roztrzepanym żółtkiem z mlekiem, wstawić do piekarnika i piec przez ok. Upiec drugą partię jagodzianek. Polukrować lub posypać cukrem pudrem.


Przygotować rozczyn do ciasta. Rozczyn zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Dodać cukier waniliowy, łyżkę oliwy, sól. Choć ja uwielbiam również mrożone, które przez cały rok dodaję do owsianek, koktajli i innych pyszności.


Dzisiaj bez obaw możecie włączyć piekarnik i upiec drożdżowe bułeczki z jagodami. Moim zdaniem nie ma lata bez jagodzianek. Te są przepyszne, mięciutkie, pełne jagodowego nadzienia, z maślaną kruszonką. Będą idealne na podwieczorek lub śniadanie (podane z kubkiem mleka). Do tego jagody i masa kruszonki – znam takich, co jedliby samą.


Bułki drożdżowe z jagodami. Na szczęście mam swój ulubiony przepis na bułki z jagodami, z którego zawsze korzystam. Pochodzą z lasu, nikt ich nie uprawia w szczególnie do tego celu przeznaczonych. Moja domowa piekarnia ruszyła pełną parą i chyba jeszcze się taki twardziel nie urodził, który potrafiłby się oprzeć obłędnemu zapachowi i towarzyszącemu temu obrazowi perfekcyjnie wypieczonych, rumianych jagodzianek z kuszącą kruszonką.


Najpyszniejsze i najczęściej pieczone są jednak bułeczki drożdżowe z owocami lub też innym nadzieniem np. Moje jagodzianki z mrożonych lub świeżych jagód są puszyste, delikatne i pyszne. Takie jagodzianki można też przygotować z kruszonką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty