poniedziałek, 14 grudnia 2015

Pierniczki świąteczne z drożdżami

Pochwaliłam się w pracy, że mam już pierniczki na święta a jedna z moich koleżanek , biolog powiedziała mi, że jeżeli z drożdżami to nie mogę ich tak długo przechowywać i co teraz zrobię? Zdecydowanie wolę pierniki miękkie,dlatego tez piekę je częsciej. Nie wymagaja dużo pracy, a smak wynagradza trud ich pieczenia.


PIERNICZKI ZE ŚWIEŻYMI DROŻDŻAMI: Świeże drożdże łączymy z ciepłym, ale nie gorącym mlekiem. Lista przepisów na pierniczki z drożdżami z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Artykuł Miekkie pierniczki świąteczne bez drożdży pochodzi z serwisu ekspansja smaku. Można je też upiec wcześniej, razem z innymi ciasteczkami czy piernikami, bo przechowywane w szczelnym pojemniku lub puszce, dodatkowo skruszeją.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kuchenne wzloty i upadki młodej mężatki. Desery Świąteczne pierniki - jak z Kopernika. Dzisiaj pierniczki idealne dla spóźnialskich:-). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pierniczki z drożdżami.


Właśnie wyrobiłam ciasto, ale bardzo się klei, wiec włożyłam do lodówki. Pierniczki z tego przepisu piekę od kilku lat. Piernik staropolski już upieczony i pierniczki z tego ciasta nadziewane powidłami i marcepanem. Jest tylko jeden problem - raczej nie dotrwają do świąt :-).


Znikają z prędkością światła. Kolejne pierniczki, które przygotowałam przed świętami to pierniczki na drożdżach. Miały wyjść pulchne, jednak u mnie takie nie są, może za mocno wałkowałam ciasto,a może to wina drożdży. Każdy z nas ma swoje ulubione bożonarodzeniowe ciasto, bez którego nie wyobraża sobie świąt.


Idealny makowiec, którego receptura przekazywana jest w rodzinie z pokolenia na pokolenia. Albo ciasto na domowe pierniczki, które z pieczołowitością przygotowujemy już miesiąc wcześniej… To świąteczne pewniaki! Nie mogę przecież Was zawieść! Ten piernik od dawna był na mojej liście „do zrobienia”. Bardzo ciekawił mnie dodatek drożdży do ciasta.


Przepis przyniosła z pracy maja mama. Składniki łączymy ze sobą, dodając do nich przygotowane masło z miodem i drożdżami. Z ciasta wykrawamy pierniczki w dowolnych kształtach.


Pierniczki świąteczne z drożdżami

Moje dzieciaki je pokochały! I chociaż to moje pierwsze podejście do korzennych wypieków z drożdżami, to z pewnością wrócę do nich nie raz. Jedyną ich wadą jest to, że nie za bardzo nadają się na dłuższe przechowywanie. Witam, pani Doroto od lat korzystam z tego przepisu , pierniki zawsze wychodzą , domownicy je uwielbiają a goście już kilka dni przed świętami dopytują czy w tym roku też będą pierniczki ;) Chciałabym w tym roku na szkolny kiermasz zrobić małe piernikowe domki na kubek i nie jestem pewna czy ten przepis się sprawdzi czy lepszy będzie przepis na Domek z piernika? Pulchne pierniczki na pewno sprawdzą się na wigilijnym stole.


Aby je przygotować, w osobnych naczyniach wymieszaj , przesiane przez sito składniki, m. WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Do suchych składników dodać rozpuszczone masło z miodem i drożdżami, a także jajka i skórkę cytrynową. Z rozwałkowanego ciasta wycinać foremkami pierniczki o grubości około – mm. Zagnieść gładkie ciasto.


Przed wstawieniem pierniczków do piekarnika nagrzanego do 180°C, należy je posmarować roztrzepanym jajkiem. Dostałam go kiedyś od dziewczyny z sieci, zwanej Potworową Mamą(pozdrawiam serdecznie). To był mój pierwszy przepis i pozostałam mu wierna do dzisiaj, bo są to tak pyszne i miękkie pierniki, że znikają w mgnieniu oka, a ja musze co chwilę piec kolejne partie. Miękkie pierniczki Troszkę modyfikuję go z roku na rok, ponieważ po.


Gotowe ciasto wałkujemy na grubość około 4-mm. Wycięte przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Tak przygotowane wkładamy do nagrzanego piekarnika.


Pieczemy je około minut w 180°C do lekkiego zrumienienia. Domowe lub kupne, w sklepie, w szkole… ich smak, zapach, a przede wszystkim wygląd jest tak charakterystyczny, że jakikolwiek dodatkowy komentarz jest całkowicie zbędny. Masło stopić i do gorącego dodać płynny mió wymieszać. Mąkę przesiać i na sucho wymieszać z cukrem, drożdżami, sodą, pieprzem i przyprawą do piernika, następnie dodać płynne masło z miodem i jajko, całość dokładnie zagnieść pod koniec zagniatania dodać suszone owoce.


Zapraszam do wypróbowania przepisu na pierniczki z drożdżami - są miękkie, nie za słodkie, bardzo smaczne. Z podanych składników wyszły mi blachy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty