czwartek, 1 marca 2018

Faworki bez drożdży

Puszyste chruściki, faworki bez drożdży. Mąkę przesiać do miski, dodać żółtka. Dodaj, proszek do pieczenia, wanilię w płynie lub cukier waniliowy i śmietanę. Składniki na ciasto zagnieść, aby było gładkie i jednolite. Ciasto należy wielokrotnie uderzać o blat stolnicy.


Powtarzać uderzenia przez minut.

Dodane przez bogumila0w: Tylko o kuchni. Faworki z serem bez drożdży! Lekkie, chrupkie wszystkim znane faworki ! Lista przepisów na faworki drożdży z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Najmłodsi ją uwielbiają :) min łatwe tanie. Desery Miękkie pierniczki bez drożdży.


Próbowałam innego przepisu, ale ten jest zdecydowanie najlepszy.

Nie ma to jak stara Kuchnia polska :) min łatwe tanie. O faworkach Grochowinkach najlepiej poczytać tutaj. Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu w nie powietrzu podczas wałkowania.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha!


Przedstawiamy przepis na domowe pączki bez drożdży, czyli bez czekania aż ciasto wyrośnie. Zazwyczaj pączki przygotowujemy z ciasta drożdżowego, które musi rosnąć i które uchodzi za trudne do przygotowania. Druga próba od razu z większymi jajkami, bez żadnych kombinacji żeby było dokładnie jak w przepisie. Ciasto wyszło jeszcze twardsze, aż trudno było z nim pracować.


Nie wiem z czego to wynika i jak innym wychodziły rozpływające się w ustach, kruchusienkie faworki. Moim zdaniem z tego przepisu jest to nie możliwe. Witam serdecznie, tym razem chciałabym zaproponować przepis na lżejszą wersję faworków, bo nie smażonych, a pieczonych w piekarniku. Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust.


Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki.

Zamiast smażyć pączki na oleju można upiec je w piekarniku. Przepis na pączki pieczone. Będą to wtedy pączki odchudone.


Do ich przygotowania wykorzystałam mój ulubiony przepis na pączki mojej mamy. Moje chrusty dla Alergika nie zaliczę więc do tych idealnych. Pączki wychodzą delikatne i mocno puszyste. Bez jajek, które nadają im lekkości nie uzyskałam wskazanej kruchości i lekkości, ale i tak smakowały nam tak, że dorabiałam drugą porcję. Szybkie do zrobienia racuchy z jabłkami.


Ciasto bez dodatku drożdży, składające się z mleka, mąki i jajka, z odrobiną sody. Czyli składniki, które zwykle mamy pod ręką ;-) Sprawdźcie jeszcze tylko czy macie też jabłka i zróbcie jeszcze dzisiaj te pyszne racuchy, np. Na takie słodkości jest czas nie tylko w karnawale! I nie musisz koniecznie smażyć ich w głębokim tłuszczu.


W dodatku ciasto jest bez drożdży, więc nie musisz czekać, aż wyrośnie. Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu. Nasze oponki serowe robi się bez drożdży i bez długiego wyrabiania, nie są więc tak pracochłonne jak pączki czy faworki, które trzeba długo tłuc wałkiem, aby do ciasta dostało się jak najwięcej pęcherzyków powietrza.


Pierwsze takie oponki i faworki dla alergików, wegan i osób na diecie bezglutenowej! Chrupiące, bez glutenu, bez sera, mleka (wegańskie), bez gotowego, polepszonego miksu mąki, tradycyjnie usmażone. Smażone potrawy nie są zdrowe, ale podane raz na jakiś czas na pewno nie zaszkodzą. Małe, puszyste pączki drożdżowe w wersji mini. To klasyczne pączki, tylko że małe.


Zrobiłam je bez nadzienia i obtoczyłam w cukrze. Wszyscy je uwielbiają, a szczególnie dzieci, którym nie zawsze pasuje nadzienie w pączkach. Zobaczysz sam, że zrobisz faworki bez żadnego problemu.


Moje dzieci lubią czuć jabłka więc dałam pocięte w małe plasterki i dałam aż trzy sztuki! SŁODKIE NIE TRZEBA JUŻ CUKRU PUDRU. DOPRAWIŁAM ODROBINĄ CYNAMONU I IMBIRU I STAŁY SIĘ BARDZIEJ ROZGRZEWAJĄCE W CHŁODNY I DESZCZOWY DZIEŃ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty