wtorek, 20 marca 2018

Oryginalne węgierskie leczo przepis

Leczo to jedno z moich najukochańszych dań. Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Bardzo męskie danie ;) Prezentuję przepis na klasyczne węgierskie leczo. Leczo węgierskie, takie prawdziwe, może być szokiem dla wszystkich tych, którzy lubują się w profanowaniu dań klasycznych. Przede wszystkim aby zrobić prawdziwe leczo konieczne jest pozyskanie dobrej, wędzonej słoniny (najlepiej z mangalicy) i białej, podłużnej papryki.


Węgierskie, czyli oryginalne Lecs.

Cudowny przepis na prawdziwe leczo. Moja teściowa robi zupę paprykową z masą cukini i nazywa to leczem. Ja nie jestem w stanie tego przełknąć. W Polsce jest tak, że je się co dadzą na stół i się nie wybrzydza. Kiedy ja zrobiłem leczo według tego przepisu zostało ono ocenione.


Czy można mówić o jakimś pierwowzorze? O to swego czasu zapytaliśmy u źródła. Przepisie na oryginale węgierskie leczo?

W lecie ta smaczna i aromatyczna potrawa często gości na polskich stołach, choć niekiedy ma mało wspólnego z węgierskim oryginałem, w którym nie pojawia się cukinia czy bakłażan. Prawdziwe leczo jest przysmakiem o niewielkiej liczbie składników, a sekret jego smaku tkwi w… smalcu. W obu przypadkach węgierskie leczo według oryginalnego przepisu jest po prostu nieziemskie. Pierwsze moje leczo postanowiłam zrobić z oryginalnych węgierskich produktów. Na hali kupiłam białą i czerwoną paprykę, wędzone i niewędzone papryki w proszku (słodką i pikantną) oraz salami i kiełbaski debreczyńskie.


Do przygotowania leczo najlepsza jest papryka igołomska i taką właśnie udało mi się kupić. Alma leczo doprawiała słodką czerwoną i wędzoną papryką oraz cząbrem, tymiankiem i oregano. Zgapiłam to od niej, choć tak naprawdę ona bardzo chętnie podzieliła się przepisem. Nie trzeba się tego bać, warto zaryzykować, bo leczo bardzo zyskuje na smaku. I kolejny raz się przekonałam że czasem mniej znaczy lepiej.


Dania główne Karkówka na ostro. Jeśli lubisz karkówkę, wypróbuj ten przepis! A leczo musi być lśniące, gęste, błyszczące i pełne dymnego, głębokiego aromatu – dlatego poniżej znajdziecie garść zasa jak przygotować dokładnie takie porządne, wegańskie, węgierskie leczo: Wędzona papryka: najważniejsza przyprawa, która sprawia, że jarskie leczo ma głęboki, dymny aromat. Choć leczo wywodzi się z kuchni węgierskiej, również jest bardzo znane w naszym kraju.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Co więcej w tradycyjnym przepisie nie ma cukinii! Nie chodzi tu o przepych, a wydobycie smaku z kilku warzyw.


W podstawowej wersji składa się tylko z cebuli.

Lista przepisów na leczo oryginalne z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu. Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok.


Nazwane tak wyłącznie dzięki ostrości potrawy jakiej nadaje jej papryka. Prawdziwe dlatego, że dla wszystkich wielbicieli ostrych potraw leczo węgierskie to przysmak. Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię.


Polecam przepis na klasyczne leczo. Dzisiaj proponuję leczo z kiełbasą, pomidorami i cukinią, czyli modyfikację tradycyjnego węgierskiego leczo, w którym nie znajdziemy cukinii. Odmian tej potrawy jest wiele, ilu kucharzy tyle wersji. Leczo zazwyczaj podaje się z pieczywem, ja lubię też np. Leczo - węgierska potrawa składająca się głównie z pomidorów, papryki, cebuli oraz boczku (a nawet słoniny).


W Polsce leczo przygotowywane jest z dodatkiem cukinii oraz kiełbasy. Klasyczne leczo to bardzo pożywne i szybkie danie łączące w sobie nieskomplikowane składniki. Potrawa idealna na codzienny, błyskawiczny i smaczny obiad. Odpowiedz Oryginalne węgierskie leczo składa się z pomidorów, papryki i cebuli smażonych na smalcu i nie ma w nim mięsa ALE to nie znaczy, że Węgrzy tak jedzą ;).


W oryginalnym przepisie węgierskim byłaby pewnie któraś kiełbasa paprykowa i wędzona słonina. Kto miał ogró mógł próbować uprawy rzadkich jeszcze wtedy warzyw. I właśnie w owym czasie, gdy tylko pojawiła się w sprzedaży świeża papryka – zaczęłam przyrządzać węgierskie leczo. Lekka, pożywna, pełna świeżych warzyw i witamin.


Robi się je szubko i łatwo. Leczo (Lecso) dla wielu cudzoziemców jest obok gulaszu synonimem węgierskiej kuchni. Czy znacie taką wersję przepisu na leczo? Zaprośmy dziś na swoje stoły znakomite danie rodem z węgierskiego talerza.


Przed Państwem jedyne i niezastąpione – leczo! Gwarantujemy, że gdy raz spróbujesz wyjątkowego smaku tej potrawy, z pewnością szybko do niej powrócisz. Nasz przepis na gęste leczo bez wątpienia posmakuje ludziom uwielbiającym mięsne specjały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty