poniedziałek, 12 marca 2018

Faworki błyskawiczne babci tosi

Dodane przez bogumila0w: Tylko o kuchni. Wyniki wyszukiwania dla faworki blyskawiczne babci tosi pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. POMOCY - smażyłam dzisiaj faworki i olej strasznie się burzył (dodałam surowego pokrojonego ziemniaka, ale to nie pomogło) CO ROBIĆ W TAKIM PRZYPADKU ? Polecam i ja taki przepis na chrust :).


Zapraszam też na , faworki błyskawiczne,. DODAĆ SÓL,CUKIER,NASTĘPNIE ŻÓLTKA,SPIRYTUS.

MĄKĘ WSYPAĆ NA STOLNICĘ,ZROBIĆ DOŁEK. Po wystudzeniu oprószamy cukrem pudrem. Co roku szukam nowych ciekawszych. Już za tydzień Tłusty Czwartek - dzień łasuchów, a ponieważ jestem jednym z nich napewno upiekę pączki i faworki. Gotuj z twoje paznokcie.


Ten Pin został odkryty przez użytkownika Kiki. Odkrywaj (i zapisuj) na Pintereście również własne Piny. Brownie chodziło za mną od kilku dni.

PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - przepisy na ciasta, propozycje obiadowe, dania na specjalne okazje, nalewki i sałatki. Myślałam, że rozchodzę ale się nie udało ;) Dzisiaj zrealizowałam więc swoją zachciankę. Ciasto dodatkowo wzbogaciłam o gotowane gruszki w winie, potem pomyślałam, że fajnie będzie się to komponowało z lekko słodko-słonym masłem orzechowym i kremem z bitej śmietany. Całość przełamałam lekko solonym sosem karmelowym Dorotuś.


Kiedyś znalazłam na jakimś blogu rogaliki babci Rózi. I jakoś tak, ku mojemu zdziwieniu stwierdziłam, że to mi pasuje. Nawet sobie zanotowałam. Może dlatego, że w starym rodzinnym zeszycie znajduję przepisy cioci Rózi? Rogaliki czekają gdzieś jeszcze na zrobienie.


Dla nas jest to ciasto z jabłkami babci Tosi. Słoneczne pozdrowienia z Krainy Mazur przesyła zauroczona tą krainą Pani Iwonka z Żabek. Pozdrowienia ze słonecznej Turcji przesyłają absolwentki przedszkola Roksanka i Marcelka. Od bardzo dawna nie jadłam takiego, który by mi smakował.


Jeszcze z dzieciństwa pamiętam keks Babci Tosi, który był pyszny. Smak też nie podchodził.

Zawsze trochę przerażały mnie w nim te kolorowe owoce. Pączki na serku homogenizowanym są idealne dla osób, którym brakuje czasu na przygotowanie pączków drożdżowych. Błyskawiczne w przygotowaniu, wymieszać składniki, rozgrzać tłuszcz i można smażyć. Takie zwykłe pączki muszą wyrastać, trzeba czekać, a te tego nie wymagają, bo nie są na drożdżach.


Jakieś książki kucharskie, które podostawałam będąc jeszcze w liceum, które mam do dziś i nie pamiętam uczucia zawodu z nimi związanego. Spisane przeze mnie przepisy wyciągnięte od babci. Niewiele rzeczy mnie tak irytuje jak otwarte zakończenie książki.


No i najważniejsze: książki kucharskie prababci decyzją babci przypadły mi, jako tej która się nimi interesuje. Róża Sewastopola mnie zawiodła. Książka zapowiadała się ciekawie, dobrze się ją czytało, ale im bliżej końca tym robiła się coraz bardziej męcząca, a zakończenie jest nie w porządku wobec czytelnika, bo nie wyjaśnia kilku ważnych kwestii, które były opisywane przez dziesiątki stron. Warzywa pokroić w ćwiartki, łyżką wydrążyć miąższ ( można go spożytkować na przecier, dodać do obiadu).


Pomidory poukładać na wyłożonej na papierze do pieczenia blasze ( jeden obok drugiego, ale nie warstwowo bo nie wyschną), posypać solą i włożyć do nagrzanego do 1stopni piekarnika, który powinien być lekko uchylony. Wystarczy kilka podstawowych składników i deser gotowy! Pyszny :-) z chrupiącą skórką i mięciutki w środku.


Bardzo prosty przepis i szybkie wykonanie. Idealny ze świeżym masłem, kremowym serkiem lub miodem. Ukłony w stronę smakowitychleb. Pierniczki są dwojakie, jedne leżakowały od początku października, teraz tylko pieczone i drugie, nowość u mnie, bo pierniczki błyskawiczne, ponoć do zrobienia nawet w dniu Wigilii. Tosi za ten cudowny przepis.


Na zdjęciu widać jeszcze takie murzynki. Otóż u piekłam przy okazji ciasteczka kawowo-pieprzne. Nie są tak piękne jak były w. Faworki mają reputację trudnych do przygotowania. Mamy dla was tradycyjny przepis.


Nie dość, że samo ciasto wymaga długiego ugniatania i jest dosyć twarde, to jeszcze - według tradycyjnych receptur - należy je porządnie obić wałkiem. Ponoć właśnie dzięki temu faworki podczas smażenia uzyskują idealną strukturę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty