wtorek, 13 marca 2018

Japonski makowiec przepis

Japonski makowiec przepis

Ciasto makowe z bakaliami, orzechami z polewą kajmakową. Makowiec japoński przepis. MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) – NAJLEPSZY PRZEPIS – ŚWIĘTA Z JOLĄ – Odcinek – dla wszystkich, których marzeniem jest przygotowanie idealnej wigilii i świąt postanowiłam przygotować serię filmów świątecznych. W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym. To w większości sama wilgotna masa makowa.


To najlepszy przepis na makowiec japoński. Z wierzchu makowiec japoński polewam czekoladą, ale i bez polewy jest przepyszny! Jeśli zastanawiasz się jakie ciasta zrobić na świąteczny stół to skuś się na taki makowiec, prosty do zrobienia i na pewno wychodzi. Taki makowiec japoński jest najlepszy! To makowiec bezglutenowy, wegański, bez jajek, białek mleka, pszenicy itd.


Bo jest to makowiec zrobiony bez ciasta, wyłącznie ze słodkiej, kremowej masy makowej. Opis przepisu: Autor: marzenaxx Czy wiesz, że makowiec możesz przygotować również z jabłkami? Wystarczy spróbować, aby przekonać się, czy jabłkowa nuta w makowcu to coś, czego zawsze brakowało Ci w tradycyjnym wydaniu tego smacznego ciasta.


Japonski makowiec przepis

Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Z bakalii daję siekane migdały, skórkę pomarańczową, rodzynki. Piec minut, po czym wyłączyć i trzymać makowiec w piecu do pełnej godziny, czyli minut. Przepis mam podobny, maku daję jednak więcej.


Ciasto umieścić najlepiej na całą noc w lodówce. Rozpuścić i posmarować zimny makowiec. Czemu, to ciasto nazwano makowcem japońskim ? Nie mam bladego pojęcia. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec japoński. Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Chyba jakoś zawsze stawiałam na makowiec klasyczny i jakoś z makowcem japońskim było nie po drodze.


No i mak i jabłka i nie ma w tym wszystkim ciasta, to jakoś tak nie po Bożemu #128521; Tymczasem makowiec z jabłkami smakuje niemal identycznie jak tradycyjna strucla z makiem. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Zawsze na to mowimy makowiec jablkowy.


Do zrobienia tego ciasta skłoniła mnie ciekawa nazwa. Inna nazwa z jaką się spotkałam to szarlotka japońska. Mój ulubiony makowiec z jabłkami, czyli makowiec japoński przerobiłam na wersję bezglutenową.


Mak stanowi ważny element świątecznych potraw. Jest również doskonałym źródłem wapnia. Pamiętam, że bardzo był smaczny. No to teraz mam przepis i mam chęć go upiec. Pozdrawiam :) Odpowiedz Usu.


O, ten makowiec Aniu uwielbiam, jest przepyszny, polecam Twoim czytelnikom. To przecież stary przepis, jeszcze z czasów PRL-u, ale jakże jary. Piekę go tylko raz w roku, właśnie na Boże Narodzenie. W okresie Świąt Bożego Narodzenia zawsze bazuję na przepisach tradycyjnych dawnych i sprawdzonych.


To bardzo dawny przepis, który krążył między sąsiadkami. Przy przepisie mam dwie nazwy makowiec z jabłkami i makowiec japoński. Czemu japoński, tego nie wiem i nigdy nie dochodziłam genezy tej nazwy. Jest cudownie wilgotny i aromatyczny.


Miła alternatywa dla klasycznego makowca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty