wtorek, 13 marca 2018

Przepis na swiateczny piernik

Znakomity piernik na święta do kawy, bardzo mięciutki, puszysty i delikatny z pyszną czekoladową polewą. To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga kuchenny bałagan. Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający.


Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie.

Kliknij, aby zobaczyć przepis. Upiekłam jeszcze drugi w prostokątnej formie i przekroiłam raz. Polewa: Do garnuszka wlewamy trochę wody, by przykryć dno, wsypujemy połamaną na kostki czekoladę i delikatnie podgrzewamy cały czas mieszając do rozpuszczenia czekolady, tak by się nie przypaliła, dodajemy cukier puder i polewamy piernik.


Jeśli chcesz uatrakcyjnić wypiek, możesz stworzyć świąteczny wzór z całych lub posiekanych bakalii: suszonych moreli, kandyzowanych wiśni, wiórków kokosowych, rodzynek oraz orzechów. Sposób przygotowania: Roztop margarynę z cukrem, miodem i przyprawą do piernika. Potem wlej śmietanę i zagotuj.


Gdy całkowicie ostygnie, dodaj żółtka, mąkę, sodę i cynamon, a na końcu pianę z białek. Wystudzony piernik polewamy lukrem pomarańczowym i dekorujemy skórką pomarańczową.

Lukier pomarańczowy: do łyżek cukru pudru dodajemy po trochu wciśniętego , ciepłego soku z pomarańczy,aż powstanie gęsta zawiesina i polewamy piernik. Dosypywać porcjami do utartej masy. Przepis na piernik świąteczny. W święta to jeden z tych przepisów tzw.


Idealnie skomponowany, ładnie się kroi i dobry do przewożenia. TUTAJ znajdziesz inne moje przepisy na pierniki i pierniczki. Sprawdza się podczas świąt i na codzień. Przełożony jest marmoladą i masą mleczną na bazie mleka w proszku. Całość polana polewą z gorzkiej czekolady.


Jeden z lepszych pierników, które zrobisz na ostatnią chwilę. Jeśli szukasz przepisu na smaczny wypiek, który sprawdzi się na wigilijnym stole, to ten piernik jest właśnie dla Ciebie. Piernik jest od razu mięciutki i wilgotny. Przygotuj ciasto, mieszając ze sobą składniki za pomocą miksera.


Pamiętaj, że dodana na koniec gorzka czekolada powinna być dokładnie posiekana. Pieczony na żytniej mące i miodzie spadziowym, był tradycyjnym wypiekiem na Kielecczyźnie w okolicach wsi Nowy Odrowążek. Bardzo prosty do przygotowania piernik z polewą czekoladową o smaku migdałowym.

Doskonały na święta Bożego Narodzenia, sprawdzi się na też jako niedzielny deser. Troche się bałam robić ten piernik i zwlekałam już lata ale w końcu się zdecydowałam i jest! Wyszedł cudowny, cała rodzina chwali.


Moje ciasto na tegoroczny piernik leżakuje spokojnie w lodówce. Miałam taką ochotę na piernik gdy nastawiałam ciasto, że zrobiłam mały eksperyment- odjęłam sobie w blaszkę jedną porcję i upiekłam, a resztę ciasta zostawiłam na piernik świąteczny. Po upieczeniu piernik przełożyłam powidłami i pozwoliłam mu poleżeć dni. Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.


Jak zrobić doskonały piernik na Święta Bożego Narodzenia? Ciasto piernikowe z dodatkiem aromatycznych przypraw to przysmak rodem z Torunia, ale także najlepszy świąteczny specjał. Prawdziwy, staropolski piernik to taki, który dojrzewa w chłodnym miejscu co najmniej dwa tygodnie przed pieczeniem. Dziś w niewyjaśnionych okolicznościach :) zniknął mój przygotowywany od wielu tygodni piernik staropolski (ktoś chyba nie mógł się już doczekać świąt!). Zamiast się złościć postanowiłam działać!


Na szczęście miałam doskonały przepis na piernik EKSPRESOWY! I jeśli ktoś ma ochotę na prawdziwy, klasyczny piernik to ten przepis sprawdza się w 1. Już nie mogę się doczekać piernika staropolskiego! Z braku odpowiedniej formy piernik piekłam na dwa razy w keksówce, która rozszerza się ku górze i dlatego górna i dolna część ciasta nie są idealnie spasowane.


Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Delikatny i miękki piernik świąteczny, czy może go zabraknąć w święta na naszym stole? Wybitnie świąteczny smak. A wszystko pod czekoladową polewą. Mió przyprawy korzenne i ten zapach w całym domu.


Prawdziwy staropolski piernik przygotowuje się na miesiąc przed świętami, jednak jeśli zabierasz się do wypieków w ostatniej chwili, nic straconego - zobacz przepis na szybki piernik oraz przepisy na pierniki z dodatkami: z kawą, owocami, piernik marchewkowy i na piwie miodowym. Upiecz pyszny piernik na Boże Narodzenie. Jego pyszny smak z pewnością zaskoczy Twoich gości, a po całym domu rozniesie się wspaniały aromat przypraw korzennych.


Zwyczajny, szybki piernik. Do rondelka wlewamy wodę, do wody dodajemy: cukier, kakao, przyprawę do piernika, masło oraz miód. Gotujemy aż wszystko się rozpuści i połączy, studzimy. Do przestudzonej masy dodajmy żółtka raz mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia.


WIĄTECZNY PIERNIK A LA MURZYNEK, przepis z kategorii Słodkie wypieki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty