piątek, 3 sierpnia 2018

Przepis na butwinke

Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Zupa z botwiny zasmakuje całej rodzinie! Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach.


Przepis na butwinke

Nie wyobrażam sobie wiosennego stołu na którym nie stałaby botwinka. Zachęcam wszystkich do wypróbowania - oto mój przepis na botwinkę. To tradycyjna metoda przygotowania ale można ją modyfikować według uznania.


Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli. Botwinka ma wyjątkowy smak i aromat. Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku. Dodajemy łyżkę octu i dopiero potem, pod koniec gotowania do zupy dodajemy dokładnie umytą botwinę. Mój przepis na zupę botwinkę jest bardzo prosty i sprawdzony.


Przepis na butwinke

Tylko raz w roku mamy okazję zajadać się tą niezwykle szybką do zrobienia i super pyszną zupą nowalijkową. Oceń przepis aby doradzić innym! Dwie propozycje na łatwe i szybkie dania z pierwszej młodej botwonki z malutkimi buraczkami. Pierwsza to zupa botwinkowa z młodymi ziemniakami i koperkiem. Druga to tarta na cieście francuskim z botwinką, kozim serem i koperkiem.


Jak widać botwinkę można wykorzystać również do zrobienia placuszków, jesli ktoś nie próbował to polecam, bo są naprawdę pyszne! Przepis na placuszki z botwinki. Część warzyw możesz dodać do gotowania pod koniec, dzięki temu będą stanowiły chrupiące urozmaicenie. Dodać kilka łyżek wywaru i wymieszać. Nie dopuść do tego, by zupa się zagotowała.


Spowoduje to jej brunatnienie. Pamiętaj o tym, żeby botwinkę wykorzystać w całości, nie wyrzucaj liści, tylko drobno pokrojone dodaj do wywaru. Zabiel śmietaną albo. Jeżeli chcemy zimową porą przypomnieć sobie smak tej ulubionej przez Polaków zupy - spasteryzuj botwinkę w słoikach wg tradycyjnego przepisu babci Krysi, która przez wiele lat robiła takie przetwory, czym uszczęśliwiała całą rodzinę. Prosta, szybka, pyszna zupa z botwiny to idealna zupka na letnie dni.


Sezon na botwinkę się zaczął, więc pewnie w większości Waszych domów taka zupa z botwinki na stole już się pojawiła, lub pojawi. Jeśli Wasze przepisy na zupę z botwinki się zagubiły lub nie jesteście z nich zadowoleni, albo nigdy jeszcze takiej zupy nie próbowaliście zrobić, to skorzystajcie z tego. Całość gotowałam na małym ogniu. Dodałam świeżo wyciśnięty sok z cytryny do smaku, posoliłam i zabieliłam śmietaną.


Ja moją botwinkę podałam z jajkiem ugotowanym na twardo i posypałam koperkiem. Jeśli traficie botwinkę z maleńkimi buraczkami, kupcie dodatkowo większe buraki. To właśnie one nadają jej tak pięknego koloru.


Jeśli jednak wolicie coś na zimno przy tej pogodzie, przypominam też przepis na chłodnik z botwinki – klik. W ubiegłym roku zrobiłam taką botwinkę na zimę. To naprawdę świetna sprawa, szczególnie jeśli ktoś lubi barszcz czerwony z botwinką czy zupę z buraków.


Dla miłośników zup z botwinki polecam przepis na botwinkę pasteryzowaną na zimę. Liście botwinki oraz buraczki myjemy, buraczki obieramy, wszystko dr. Obieramy marchewkę i ścieramy na tarce.


Kroimy drobno seler naciowy. Siekamy drobno rzodkiewkę w małą kostkę. Przygotowujemy lekki winegret na bazie soku z cytryny, musztardy i oliwy z oliwek. Wszystkie składniki łączymy i dokładnie mieszamy. Dodane przez Pinaw: Tylko o kuchni.


Szukam przepisu na zupe pekinska orientalna , nie takiego gdzie poczatek skladu zaczyna sie od :kapusty pekinskiej. Bo w oryginalnym przepisie jej nie ma. Pokrojone buraczki i botwinkę wkładamy do garnka, zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by woda pokryła warzywa. Gotujemy bez przykrycia przez kwadrans.


Następnie dodaj posiekaną, wcześniej umytą, botwinkę. Przed podaniem posyp talerze szczypiorkiem albo koperkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty