piątek, 24 sierpnia 2018

Zupa z boczniaków

Flaczki z boczniaków najlepsza wegetariańska zupa. Klasyczna wersja flaków przygotowywana jest z żołądków, ale w tej wersji ich nie znajdziecie! Jako dziecko często byłam zmuszana do próbowania tej zupy.


Powiem szczerze, że zawsze mnie odrzucało na widok pofalowanych paseczków z. Już bardzo dawno nie było nowego przepisu na zupę, więc postanowiłem Wam zaserwować coś jednocześnie smacznego, ekspresowego i… wyjątkowo nie jest to zupa krem! Na początku myślałem, żeby zrobić z boczników wreszcie coś bardziej wymyślnego niż boczniaki smażone czy boczniaki w panierce, które są na.

Zupa z boczniaków to prawdziwe kulinarne arcydzieło. Pachnący bulion, doprawiony szczyptą curry i gałki muszkatołowej, doskonale komponuje się z mieszanką warzyw i podsmażonymi na patelni grzybami. Pochodzące z Chin boczniaki nie są grzybami tak powszechnie stosowanymi w polskiej kuchni jak na przykład pieczarki, ale dzięki swoim. Rosół zagotowujemy, wkładamy liście laurowe, ziele angielskie i mrożoną włoszczyznę, zagotowujemy. Kiedy rosół ponownie zawrze, wrzucamy opłukane i pokrojone w paski boczniaki.


Gotujemy pod przykryciem na małym ogniu minut. Jakiś czas temu pokazywałam flaczki wegetariańskie, dzisiaj flaczki z boczniaków. Osobiście uwielbiam flaczki z boczniaków, jednak gdy rozmawiam w domu z mężem, to on woli te pokazywane wcześniej flaczki wegetariańskie, ponieważ są bardziej treściwe za sprawą kotletów sojowych.


Co prawda jestem wegetarianka a nie weganką, jem ryby i jaja ale przy twojej kuchni mi tego nie brakuje.

Do podsmażonych pieczarek i boczników dodajemy warzywa, a następnie całość gotujemy w Bulionie warzywnym WINIARY. Pamiętaj o dobrym doprawieniu zupy przed zagotowaniem, a tuż przed podaniem zabiel. Przygotowanie dania zupa z boczniaków. Marchewki, pietruszkę i selera obierz.


Boczniaki pokrój w paski. W dużym garnku rozgrzej oliwę z masłem. Smaż marchewkę, pietruszkę, seler i cebulę przez 3-minuty. Dodaj boczniaki i smaż kolejne 3-minuty.


Zupy Kremowa zupa z boczniaków. Polecane przepisy: zupa krem z boczniaków Zobacz więcej. Jeśli lubicie boczniaki, na pewno posmakują Wam też boczniakowe flaczki :) ja uwielbiam te. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kuchnia Starowiejskiej Gospodyni.


Ponieważ nie ma w niej mięsa - zasmakuje też wegetarianom. No i przygotowana jest z boczniaków, które są bardzo zdrowe. Polecamy używanie ich do przygotowania wielu potraw. Bardzo smaczne połączenie,polecam:) min łatwe tanie. Wegańskie flaczki z boczniaków to jeden z ulubionych wpisów na blogu.


Chociaż pojawił się tutaj ponad trzy lata temu to wciąż jest jednym z najczęściej odwiedzanych i drukowanych przepisów. Trudno się dziwić – w końcu ten genialnie prosty oraz pyszny przepis wymyślono kilkadziesiąt lat temu i wychowało się na nim sporo jaroszy oraz jaroszek.

Zupę z boczniaków lubię w wersji z ziemniakami, jest bardziej sycąca, pełniejsza, ma taką delikatność, którą bardzo lubię w zupach. Smak i zapach tradycyjnego dania jest dla mnie nie do przyjęcia. Flaki z boczniaków to zupełnie inna bajka. Podstawą bezmięsnej odmiany są grzyby, warzywa i odpowiedni zestaw przypraw – majeranek, gałka muszkatołowa i papryka. To wszystko sprawia, że zupa nabiera wyjątkowego smaku i aromatu.


Więcej niż przepisów. Z boczniaków można zrobić wiele smacznych dań. Dzisiaj pokażę Wam jak zrobić bezmięsną zupę smakiem zbliżoną do tradycyjnych flaczków. Moim zdaniem ta zupa jest nawet lepsza.


Jest dość gęsta, aromatyczna. Pełna warzyw, grzybów i przypraw. Zachęcam Was do spróbowania. Wrzucić pokrojonego w paseczki boczniaka i drobno pokrojona pierś z kurczaka. Dusić jeszcze minut mieszając.


Wegetariańskie flaczki z boczniaków to warzywny zamiennik tradycyjnych, polskich flaków. Niestety za oryginalną potrawą nie przepadam – ma ona wiele zwolenników, ale to nie dla mnie. Pierwszy raz o flakach z boczniaków przeczytałam w książce “Dania z grzybów”.


Bardzo mnie zainteresowała i postanowiłam zrobić swoją wersję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty