wtorek, 7 sierpnia 2018

Makowiec zawijany babci

Przepyszny tradycyjny polski makowiec z przepisu mojej babci - mięciutki, wilgotny, wspaniale pachnący migdałami, pełen masy makowej. Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami. Najlepszy makowiec zawijany mojej Babci ! Ciasto drożdżowe idealne, mnóstwo masy makowej, w dodatku wilgotnej, ah, rozpływa się w ustach ! W tym czasie przygotowujemy następne makowce, do wyczerpania składników.


Powinno w sumie wyjść 4-makowców.

A po przekrojeniu tak Makowce piekę zawsze na Boże Narodzenie i Wielkanoc. Przepis mam od mojej ukochanej Babci. Makowiec zawijany mojej babci 205.


Dodać ml mleka i tyle mąki by zaczyn miał konsystencję gęstej śmietany (około 2-łyżek). Rozczyn przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wy Zobacz więcej. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na najlepszy makowiec zawijany mojej babci.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.

Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Pyszny makowiec, który odkąd pamiętam był przygotowywany u nas w domu na każde święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy.


Drożdże rozetrzeć z łyżeczką cukru. Skąd dokładnie pochodzi przepis tego nie wiem, ale zawsze przygotowywała to ciasto babcia, potem mama a rok temu ja upiekłam je po raz pierwszy. Unlimited DVR storage space. Przygotowanie dania seromakowiec mojej babci Spód: Wszystkie składniki na ciasto szybko zarabiam i wkładam do lodówki na godzinę.


Po tym czasie wałkuję ciasto na cienki placek, przenoszę go do wyłożonej papierem do pieczenia blachy o wym. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler.


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Tradycyjny makowiec zawijany to jedno z tych ciast, które musi pojawić się u nas na święta. Makowce zwykle piekła babcia, a ja zachwycałam się nimi nie mogąc pojąć jak można tak ładnie ułożyć mak wewnątrz ciasta… Dziś sama piekę je razem z córką, która najbardziej lubi ozdabiać gotowe strucle lukrem lub czekoladą. Orginalnie w przepisie jest podany sposob przygotowania masy makowej ;ja poszlam na latwizne i uzywam gotowej masy z puszki (po dodaniu bialek troche dosladzam).


Dzięki tej mieszance surowe ciasto posmarowane masą makową, po zawinięciu w roladę, nie rozwarstwi się i zbyt mocno nie wyrośnie w trakcie pieczenia. Babcia wypieka go z krucho-drożdzowego ciasta.

Potem już tylko dekoracja i można pałaszować ze smakiem :). Zobaczcie jak zrobić makowiec jak u mojej babci. Odkąd sięgam pamięcią na każde święta Moja Babcia, a potem Mama przygotowywały serniki i makowce. Ciasta te cieszyły się zawsze dużym powodzeniem wśród gości, jak i domowników.


Dawniej wypieki przygotowywano w inny sposób niż obecnie, o wiele dłużej trwało ich przygotowanie. Smaczny, miękki i pachnący cytryną. Zawijak z makiem babci Zosi Ciasto: Wszystkie składniki na ciasto zagniatam, szybko wyrabiam i wkładam na pół godziny do lodówki.


Masa makowa: Mak dwa razy mielę w maszynce. Następnie zmielony mak zalewam gorącym mlekiem i gotuję kilka minut, dodaję cukier i gotuję, aż całość zgęstnieje. Maku nie musiałam mielić, bo kupiłam gotowy zmielony, sięgnęłam po przepis niezawodnej siostry. Uwielbiamy makowce, a moja Mama postanowiła trochę unowocześnić makowiec tradycyjny.


Składniki na spód (blaszka 25cm x 35cm). Moim ulubionym makowcem był makowiec mojej babci. Nikt, absolutnie nikt nie był w stanie tak mnie zadowolić! Robiła klasyczny, nie zawijany. Drugą osobą, którą kojarzę z makowcem w moim życiu był tata.


Zawsze na klasowe wigilie piekł mi ten makowiec, a sekretem jego przepisu było to, że wstawiał ciasto do. Jak od początku świata wiadomo, że przepisy przekazywane z pokolenia na pokolenie to najsmaczniejsze potrawy. Nie inaczej jest z szarlotką mojej babci! Sprawdzony przepis na klasyczne gołąbki mojej babci Reginy od MniamMniam.


Gotuj razem z nami krok po kroku! Ucieramy drożdże ze śmietaną. Pieczenie zaczynamy wieczorem. Jajka (całe) ubijamy z cukrem, dodajemy do nich drożdże.


Następie zwijam makowiec tak aby brzeg ciasta znajdował się pod makowcem, boki zawijam pod spód. Wersja mobilna Napisz do nas Regulamin Polityka cookies Polityka. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy.


W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników. Ciasto jest wilgotne i przez bardzo długi okres czasu zachowuje swoją świeżość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty