poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Makowiec polkruchy

Szkoda że nie można wrzucić zdjęcia #128578; Zostawiłam też delikatnie za duży margines, ale ciasto nie wysuszylo się. Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. To mój pierwszy makowiec zawijany i od razu strzał w dziesiątkę. Smakuje dokładnie tak, jak mój ulubiony makowiec smakować powinien. Wilgotny, z dużą ilością maku, długo zachowuje świeżość.


Beata Lipov z bloga Lawendowy Dom zdradziła nam przepis swojej mamy. Makowiec to pozycja obowiązkowa na świątecznym stole. Pani Doroto makowce przepyszne!


Na pierwszy rzut oka makowiec wygląda zwyczajny, suchy ale jest przepyszny. Zrobiła go moja mama a cała rodzina nie mogła się mu oprzeć. Z tego przepisu wyszły dwie rolady pieczone w keksówkach o długości cm. Domowe makowce, czyli tradycyjne ciasta z makiem. Pieczone głównie na Wigilię i Święta.


Mogą mieć postać strucli (makowiec zawijany) z ciasta drożdżowego lub być uformowane na kształt gwiazdy z nadzieniem makowym. Poniżej znajdziecie przepisy łatwe i nieco trudniejsze, tradycyjne i nowoczesne, takie, które udadzą się każdemu, nawet z gotowej masy makowej. Jest już po Świętach, ale moi goście stwierdzili, że ten makowiec był tak pys Zobacz więcej. Pestka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga topestka.


UWAGA - ten makowiec jest bardzo długi i może nie zmieścić się w Twoim piekarniku. Jeśli istnieje takie ryzyko, to polecam przekroić go na dwa krótsze makowce lub wcześniej podzielić ciasto na dwie kule i zawinąć dwa makowce. Zawinięty w papier makowiec umieść na blaszce, na środkowej półce piekarnika.


Jesień się zaczyna a wraz z nią wraca ochota na makowiec. Przygotowałam przepis od razu na rolady. Zrobisz ze mną, krok po kroku smakowite rolady idealne na święta i różne okazje. Utrzymuje świeżość przez kilka dni. Doskonale nadaje się na świąteczny stół, jak i na każdą wyjątkową okazję.


Niezależnie od tego, jaki przepis wybierzecie, kluczem do sukcesu jest masa makowa. Nie polewamy kupowanie tej z puszki i nie tylko dlatego, ze zawiera sporo dodatków, których nie powinno się tam znaleźć. Jeśli choć raz robiliście masę do makowca w domu, wiecie, że nie ma sobie równych. Poznaj koniecznie moją najlepszą masę makową do wielu wypieków. To sprawdzony i niezawodny a przy tym bardzo stary przepis.


Masa makowa sprawdzi się idealnie do ciast drożdżowych, kruchych oraz ucieranych. Moje makowce to proste, puszyste ciasto drożdżowe i naszpikowana bakaliami, pachnąca miodem masa makowa. Równie ważny jest dla mnie balans pomiędzy ciastem i nadzieniem - maku musi być sporo, ale nie może on przytłaczać ciasta. To oczywiście kwestia gustu i tylko od Was zależy, czy rozsmarujecie na cieście kilka łyżek mniej lub.


Udekorowane miodową polewą kajmakową słodzoną miodem. Można zrobić go na wcześniej upieczonym kruchym spodzie. Półkruchy makowiec gwiazda (składników) skladnikow boże narodzenie ciasta eliminacja składniki słodkości święta uncategorized wegetariańskie. Dziś mam dla Was przepis na wspaniały makowiec – jest nie tylko piękny, ale też przepyszny!


Makowiec polkruchy

Półkruche, maślane ciasto sprawia, że jest kruchy, delikatny, ale też mięciutki i. Ciasta - półkruchy zawijaniec z makiem. Strucla z makiem inaczej makowiec chyba najbardziej kojarzy mi się z Wigilijnym ciastem, chociaż u mnie w domu makowiec najczęściej przyjmował postać ciasta z blachy. Sklepowe wersje ciasta z makiem zawierają dużo ciasta i cienką kreskę maku, dlatego sto razy bardziej wolę przygotować taką struclę w domu. Dziękuję za dobry przepis na cisto.


Pozdrawiam i Zdrowych , Wesołych Świąt życzę. Makowce wyszły świetnie, co prawda dwa z trzech lekko pękły pomimo zawinięcia w pergamin, ale są wyśmienite. Składniki na strucle: Ciasto: szklanki mąki (mnie wyszło łącznie bo ciasto było luźne) 1ml mleka. Do przygotowania najlepszego lukru do ciast i ciasteczek wystarczą jedynie dwa składniki, które z pewnością posiadasz w domu.


Klasyczny lukier ma jednolitą konsystencję i delikatny, perłowy połysk. Jak zrobić lukier idealny? Przepis na lukier Do przygotow. Madzius, krytyki nie bedzie bo troche cie rozumie :-) ale ja sie nie irytuje bo mam idealny przelicznik, ktory mnie nigdy nie zawiodl.


Wygląda bardzo apetycznie i co najważniejsze jest nieskomplikowany w pracy. Zaraz zabieram się do pracy bo makowce (lub seromak) czy czysty sernik to na święta u mnie mus. Nie pogniewaj się ale dodam do masy serowej trochę sparzonych rodzynek i ciut skórki z pomarańczy.


A co do spodu to podałaś raz całe jajko a drugim razem samo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty