piątek, 19 kwietnia 2019

Najlepszy makowiec świata

Przepis mam od dawna, skąd – nie wiem. Zapisany na karteczce czeka od świąt do świąt. Poszukiwania idealnego ciasta do makowca trwały nieco, aż wreszcie znalazłam właśnie to – krucho-drożdżowe.


Ani w nim zaczynu, ani długiego wyrastania ciasta, dopiero w piekarniku nabiera kształtu. Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Najlepszy makowiec w świecie. Margarynę utrzeć razem z żółtkami i cukrem pudrem. Dodać śmietanę oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.


Białka ubić i dodać delikatnie do ciasta. Mak sparzyć, pozostawić na chwilę, po czym zemleć. Do maku dodać całe jaja, stopione masło, cukier puder, cukier waniliowy, miód i. Każda rodzina ma taki przepis.


Najlepszy makowiec świata

W mojej rodzinie także krążą takie dania – hity. Rosół mojej mamy – najlepszy na świecie! Golonka – palce lizać… Kopytka, zrazy i kapusta zasmażana.


A w śród nich on, król każdej imprezy – makowiec japoński. Polukrowany, posypany ukośnie makiem i ozdobiony odrobiną blanszowanych, siekanych orzechów lub migdałów. Makowiec mojej babci, znany też powszechnie pod nazwą strucla z makiem, to niewątpliwie jeden z najładniejszych i najchętniej próbowanych wypieków na świątecznym stole.


Jeśli brak Wam doświadczenia, w rezultacie nie od razu może Wam wyjść taka ładna rolada makowa. W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym. To smak mojego dzieciństwa taki sam robiła moja babcia.


Robiłam go już parę razy za każdym smakuje i wychodzi znakomicie ! Znika z talerzy w expresowym tępie ! Zrobiłam ten makowiec na święta i wyszedł REWELACYJNY. Do tej pory robiłam według innego przepisu, ale od teraz będę robić tylko taki bo jest najlepszy. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Kochani, postanowiłam przypomnieć Wam moje sprawdzone przepisy na pyszne ciasto na Boże Narodzenie.


Najlepszy makowiec świata

Dzisiaj proponuję przygotowanie makowca na kruchym spodzie, z bezą kokosową, czekoladą i figami, jak dla mnie to jest najlepszy makowiec! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na idealny makowiec najlepszy na święta. Masa makowa jest wilgotna, ale dobrze trzyma się ciasta.


Babcia Wandzia piekła ponoć co roku na Święta, zawsze ok lub szt, tak opowiadała mi moja mama. A to dlatego, że Rodzina liczna była, babcia miała siedmioro dzieci, więc jak przypuszczacie jedna strucla makowa to za mało ;-). Makowiec najlepszy Tradycja przygotowywania makowca czyli drożdżowej rolady wypełnionej nadzieniem makowym jest dosyć powszechna w polskich domach. Makowiec jadłam wiele razy w różnych miejscach, przygotowywany przez mniej i bardziej doświadczone gospodynie domowe. Na Święta musi być makowiec!


A ten jest po prostu cudowny! Ciasto ma idealną konsystencję, a mak nie kruszy się i trzyma ciasta. Mogę go Wam śmiało polecić.


Dzięki załączonemu filmikowi z instrukcją, jego wykonanie stanie się jeszcze prostsze. W siódmym odcinku przygotowuję pyszny makowiec japoński (taki z jabłkami) :) Zapraszam do udostępniania. MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) - NAJLEPSZY PRZEPIS - ŚWIĘTA Z JOLĄ - Odcinek 7. Bez wątpienia najlepszy, jaki jadłam.


Wiedziałam, że te święta też się bez niego nie obejdą :) Z przepisu wychodzą trzy makowe strucle, więc to zdecydowanie familijna porcja. Gości na stole w każde święta. Pozwoliłam sobie nazwać go najlepszym, ponieważ ma najsmaczniejszy kruchy spó a mak jest gotowany na mleku, nie na wodzie. Eksperymentuję tylko z nadzieniem i są to najczęściej ulubione dżemy, twaróg na słodko, cukier kryształ wymieszany z kakao czy gotowa masa.


Makowiec pieczemy głównie na Święta i może dlatego zawsze smakuje wyjątkowo : ) Dzisiejsza wersja na kruchym spodzie jest bardzo szybka i prosta do przygotowania, a dodatkowo obłędnie pyszna i nie znam nikogo komu by nie zasmakowała : ) To zdecydowanie najlepszy makowiec na kruchym cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty