wtorek, 16 kwietnia 2019

Najprostsze pierniczki

Pierniczki z tego przepisu piekę od kilku lat. Właśnie wyrobiłam ciasto, ale bardzo się klei, wiec włożyłam do lodówki. Piernik staropolski już upieczony i pierniczki z tego ciasta nadziewane powidłami i marcepanem. Jest tylko jeden problem - raczej nie dotrwają do świąt :-). Znikają z prędkością światła.


Teraz święta dla mnie to właśnie wszystko to - co dzieje się wokół pierniczków.

Razem z zaprzyjaźnionymi Mamami robimy co roku pierniczki z całą zgrają dzieciaków i na całe szczęście to klejące wydarzenie jeszcze nie miało. Przepyszne,najprostsze i takie jak lubię-mocno maslane. Foremkami wykrawaj pierniczki i piecz je minut w temp. Kiedy wystygną, posmaruj wierzch czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej (ustawia się dwa metalowe naczynia jedno na drugim, na dole wlewamy trochę wody, która parując ogrzewa wierzchnie naczynie powodując topnienie czekolady). Przepis na pierniczki świąteczne z miodem.


Sprawdzony przepis na pierniki nie zawsze szykuje się tylko i wyłącznie z miodem. Ja często dodaję również zwykły cukier, dzięki któremu pierniczki są chrupiące. Miodowe “całuski” są w mojej Rodzinie od pokoleń.

Piekła je moja Babcia, moja Mama, a teraz piekę je ja. To chyba najprostsze pierniczki , a ich przygotowanie jest szybkie i nie powinno przysporzyć większych trudności nawet tym, którzy nie pieką zbyt często. Ciasto bardzo proste, szybkie w wykonaniu, łatwe do wykrajania nawet dla dzieci, nie wymagające chłodzenia.


W smaku bardzo dobre, mięciutkie i kruche. Te miękkie można jeść i dekorować od razu. Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Gdy zmiękną, można je dowolnie udekorować.


Aby pierniczki powiesić na choince, robimy w nich dziurki (zaraz po upieczeniu, np. słomką). NAJPROSTSZE ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI. Robiła mi je moja mama na wszystkie mikołajkowe, szkolne imprezy.


Niewątpliwym plusem tych pierniczków był fakt, że nawet jeśli. Wykonanie bagietej jest bardzo proste a efekt niespodziewany. Przekąski Krewetki najprostsze. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na najłatwiejsze i najszybsze pierniczki.


Na straganach pojawił się bób, już nie tak drogi jak jeszcze dwa tygodnie temu (wówczas zdarzyło mi się widzieć „okazje” za zł). NIC SIĘ NIE KLEI pierniczki wyszły cudwone, pyszne, użyłam masła zamiast margaryny i proszku do pieczenia zamiast amoniaku, ale i tak są cudowne. Dziękuję Ci za naprawienie pierniczkowania!

Jak wiadomo ciasto na pierniki zarabia sie na kilka tygodni przed swietami by moglo lezakowac w chlodym miejscu jak przepis nakazuje. Dla spoznialskich, ktorzy nie zdazyli zrobic ciasta odpowiednio wczesnie proponuje pierniki, ktore mozna piec na tydzien przed swiatami albo w ostatniej chwili prawie. Do świąt pozostało zaledwie kilka dni, to idealny czas na przygotowanie szybkich i wegańskich pierniczków. Uwielbiam cienkie ciasteczka o wyraźnym aromacie korzennych przypraw połączonych z lukrem cytrynowym. Najprostszy przepis na pierniczki na święta Bożego Narodzenia.


Jeżeli jeszcze nie zabraliście się za pieczenie pierniczków, to jest to najlepszy moment by to zrobić, ponieważ muszą one ok. Możecie je zapakować w woreczki celofanowe lub związać tasiemką i podarować znajomym i najbliższym. Przygotowywanie świątecznych pierniczków to rzecz, na którą dzieci czekają z niecierpliwością.


Ja zawsze przed świętami mam tyle spraw do pozałatwiania, że chętnie wybieram proste i sprawdzone przepisy, by zaoszczędzić na czasie. Tarta z masą twarożkowo-malinową i morelami. Mocno piernikowe i mocno czekoladowe miękkie ciasteczka (dadzą z nimi radę również ci, którzy mają jeszcze braki w uzębieniu).


Zrobione z ugotowanej kaszy jaglanej. To jest wersja podstawowa, możecie dodać do niej rodzynki, orzechy włoskie, skórkę pomarańczową itp. Wykrawaj foremkami dowolne kształty i układaj pierniczki na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia. Pamiętaj, żeby nie układać ich zbyt blisko siebie, bo pierniczki podczas pieczenia urosną. Nagrzej piekarnik do 1st.


C i piecz pierniki przez ok. Przygotuj lukier: w makutrze utrzyj białko z cukrem pudrem. Jest to bardzo stary i tradycyjny przepis na pierniki, a takie przepisy są dla mnie szczególnie cenne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty